SŽDC odstranila cyklostojany z pražského hlavního nádraží

Publikováno: 26. července. 2018, 1 min. čtení
Aktualizováno: 06. června. 2022
Autor: Jiří Motýl
Publikováno: 26. července. 2018, 1 min. čtení
Aktualizováno: 06. června. 2022
Autor: Jiří Motýl

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC), vlastník pražského hlavního nádraží, odstranila v pátek 13. července z této stanice cyklistické stojany. Jednalo se o jediné oficiální bezplatné stojany pro dlouhodobé odložení kol na hlavním nádraží.

Cyklistický stojan ještě před odstraněním na snímku z června 2018.

Stojany byly umístěny naproti úschovně zavazadel v jižním podchodu na nástupiště od února 2016, kdy je na toto místo umístil tehdejší nájemce a správce nádraží – firma Grandi Stazioni. Tehdy se jednalo o velký pokrok v možnostech parkování kol na tomto důležitém dopravním uzlu – první oficiální cyklostojany (psali jsme zde).

K odstranění po dvou letech dochází z technických důvodů, konkrétně „z důvodu nepříliš vhodného umístění na začátku podchodu k nástupištím,“ jak pro Prahou na kole upřesňuje tiskový mluvčí SŽDC Tomáš Johánek. Pro dlouhodobé uložení kol lze tak nadále z oficiálně nabízených možností volit úschovnu zavazadel, kde lze kolo při volné kapacitě uschovat za 100 Kč za započatých 24 hodin, případně nový úschovný cyklobox Cubesave.cz v hale poblíž knihkupectví NeoLuxor. Zde lze kolo uschovat až na dva a půl dne v ceně 300 Kč za 24 hodin. Tento box nabízí navíc i nabíječku elektrokol.

Nový cyklobox v hale.

Ptali jsme se SŽDC, zda se plánuje nahrazení cyklistických stojanů novým parkováním. Tiskový mluvčí k tomu dodává: „O zvýšení kapacity volně stojících kol jednáme s magistrátem Hlavního města Prahy. V nejbližší době by tedy mělo dojít ke zlepšení situace.“ Tuto informaci jsme se snažili ověřit u pracovníků magistrátu z odboru RFD, kteří mívají oblast rozvoje parkování kol obvykle na starosti, bohužel ale o konkrétních krátkodobých plánech na zlešení úschovy kol na hlavním nádraží neměli žádné informace. Je však stále možné, že SŽDC jedná i s jinou složkou magistrátu.

Parkování v hale hlavního nádraží.

Pokud jste měli ve stojanu na hlavním nádraží zaparkované kolo, které jste si nestihli odklidit před odstraněním stojanu, s požadavkem na jeho vydání můžete kontaktovat velín stanice. Redakce má případně kontakt k dispozici.

Zajímá vás více?

Kde zpravidla v širším centru Prahy parkujete kolo?

Výsledky

Nahrávání ... Nahrávání ...
Jiří Motýl
V domovské Praze jezdí na městském kole na vzdálenosti do osmi kilometrů. V redakci od roku 2013, od roku 2015 šéfredaktorem. Spoluautor knihy Městem na kole.

újezďák 26. 7. 2018, 09:57

Celkem nepochopitelné, protože to bylo v rozšíření chodby.

Vratislav Filler 26. 7. 2018, 10:07

Naštěstí je tu pořád ještě zábradlí na prvním peróně. Welcome in Prague.

vlákno 26. 7. 2018, 10:50

100 Kč za den v úschovně a jako nové smart řešení bezobslužná krabice (pro jediné kolo!) dokonce za 300 Kč za den. Ve Vídni to stojí 70 centů, pro studenty, důchodce a členy radlobby klubů 50.
Tenhle komediální seriál je fakt dobrej.
https://www.cyklistesobe.cz/issues/1371-nedostatecny-pocet-cyklostojanu-na-hlavnim-nadrazi

Tomáš 26. 7. 2018, 11:43

A ještě to zapleveluje vstupní halu (která už jeteda zaplevelená obchody, ocž možná musí být, ale stejně). Doba moderní je doba budková :-(.

újezďák 26. 7. 2018, 13:38

Mě tam ty obchody vadí ze všeho nejmíň :) Třeba knihkupectví je vyloženě dobrý a takový ty pultový bižutéráky, mobiláky jsem už taky využil na řešení dárků, než něco shánět po internétu, tak to radši vemu cestou domů.
Pořád je to lepší než aby se tam rozlézaly ještě další občerstvovny typu burgerking , subway, kterých je tam už tak dost. Hala je momentálně celkem fajn, spíš by měli vymést ty stánky venku ...

Tomáš 26. 7. 2018, 13:56

Ano, větší problém je, že pokladny schovali tak, že nejsou cestou k vlakům a ty obchody jsem už taky využil, ale stejně mi přijde že ten prostor narušují. Je to čistě estetické hledisko. Rozhodně ta rekonstrukce dopadla v rámci možností ještě docela slušně (ale už si ani moc nepamatuju, jak to tam vypadalo dříve).

újezďák 26. 7. 2018, 14:19

hrozně to vypadalo, i ty pokladny byly hrozný....:)

TomášM 26. 7. 2018, 21:01

Odstranění stojanů nevítám (i když je sám nevyužívám), ale když vidím co je nahradilo, tak je mě z toho smutno. Ač je mě jasné, že většina zde s tím souhlasit nebude, tak z různých důvodů bych zrovna u hlavního nádraží rád viděl BIKETOWER. Samozřejmě realizace by byla na dlouho vyběhat celé kolečko razítek (třeba i s dotací), ale v Praze si v současné době jiné místo pro tento projekt nedokážu. Vyšší počáteční investice se vrátí v dostupnosti pro uživatele.

mirek 29. 7. 2018, 15:40

P+R pro auto 20 Kč na den, P+R pro kolo 300 Kč na den. Opravdu SmartPrague :-o

újezďák 29. 7. 2018, 21:09

Mirek, ono je snad někdy lepší mlčet :) cituji :

Doplňkovou službou na záchytných parkovištích P+R: Černý Most 1, Depo Hostivař, Holešovice, Ládví, Letňany, Nové Butovice, Radotín, Rajská zahrada, Skalka 1 a Zličín 1 je služba B+R (bike and ride), což je možnost bezplatného odstavení jízdního kola. Provozovatel parkoviště vydá cyklistovi kontrolní kartu oproti vratné záloze 20 Kč. Jízdní kolo je pak vydáno na základě prokázání se kontrolní kartou.

Jinými slovy P+R pro auto 20 korun na den, P+R pro cyklistu ZADARMO :D

A platí to docela docela dlouho.......

MartinM 31. 7. 2018, 13:24

Nejaky tip, kam dat Rekolo? Jezdim ted vlakem a po centru na Rekolu. Bohuzel jak u Masaricky, tak na hlavaku chybi stojany. Nekdo nejaky tip?

újezďák 31. 7. 2018, 15:53

Stojany byly u divadla Archa to je hned vedle Masaryčky

Líbil se Vám článek? Podpořte náš další obsah!
Stačí 10 Kč a minuta Vašeho času.

Vyberte prosím částku, poté budete přesmerováni na darujme.cz

Mohlo by vás zajímat