Na podzim roku 2022 vznikla na nadřazené cyklotrase A1 nová široká asfaltová stezka pro pěší a cyklisty. Jejím investorem je Technická správa komunikací (TSK). Stezka vznikla na místě v roce 2017 provizorně zřízeného průjezdu bývalou betonárkou, který tehdy realizovala společnost Skanska budující přilehlý developerský komplex.
Historicky se jednalo o nejméně komfortní úsek cyklotrasy A1 v této části města. Před otevřením průjezdu bývalou betonárkou v roce 2017 bylo v podstatě možné oblastí projíždět pouze po mnohem rušnějších ulicích Vrbenského a Plynární o něco jižněji.
To se s otevřením průjezdu bývalou betonárkou změnilo. Nyní původní provizorní cesta byla nahrazena širokou asfaltovou stezkou. Úpravy okolí ale ještě stále probíhají. Na investici společnosti Skanska by měla navázat i veřejná investice do navazujícího úseku – tzv. park U Vody. Rekonstrukci tohoto prostoru připravuje Praha 7 s předpokládaným termínem realizace 2024. Na vzhled nového parku byla uspořádána i urbanisticko-krajinářská soutěž, ze které vzešel jako vítězný návrh autorů YYYY s.r.o.
Dle sdělní radního Prahy 7 pro strategické plánování, životní prostředí a veřejný prostor Jiřího Knitla (Praha 7 sobě) v těchto dnech končí výběrové řízení na realizátora zakázky. Po vyřízení nezbytných formalit dojde k předání staveniště. Již během dubna tohoto roku tak Praha 7 předpokládá zahájení realizace nového parku.
Co se pohybu po cyklotrase A1 týká, v plánu je držení cyklistického průjezdu dále od vody. Již v nyní realizované části postupně vidíme vznik pěší mlatové promenády podél vody, podobně tomu bude i v navazující části, jejíž realizace teprve započne. Široká komunikace pro cyklisty vedená dále od Vltavy má vyústit do ulice Varhulíkové již na úrovni železničního mostu, tedy o něco dříve, než je nyní zvykem projíždět. Asfaltová stezka je čtyři metry široká a určena pro společný provoz pěších a cyklistů se směrovým dělením.
Dále je plánováno vedení cyklotrasy A1 provozem klidné ulice Varhulíkové a Jankovcovy až po ulici V Přístavu, kde by výhledově měla být přes lávku cyklotrasa A1 pravděpodobně převedena na holešovickou kosu a dále pokračovat podél vody až k holešovické tržnici.
V článku byla dodatečně opravena chyba týkající se investora cyklostezky. Investorem nové cyklostezky je TSK (Technická správa komunikací). V článku byla chybně označena za investora společnost Skanska, ta financovala pouze původní provizorní cestu v roce 2017 a nyní je zodpovědná za okolní sadové úpravy. Za chybu se omlouváme.
Líbil se Vám článek? Podpořte náš další obsah!
Stačí 100 Kč a minuta Vašeho času.
Vyberte prosím částku, poté budete přesmerováni na darujme.cz