V hlavním městě Švédska vznikne letos první cyklistická ulice. Povede v ulici Surbrunnsgatan ve čtvrti Vasastan a umožní tak bezpečnou paralelní jízdu s hlavní ulicí Odengatan, kudy vedou pouze cyklopruhy kombinované s buspruhy.
V cyklistické ulici jsou řidiči aut považováni za hosty. Maximální rychlost je 30 km/h a lidé na kole mohou ulici využívat v celé šířce. Kromě svislého značení bude přítomnost cyklistické ulice po vzoru Nizozemska připomínat povrch z červeného asfaltu z porfyrové horniny. Čím víc bude opotřebovaná, tím bude červenější.
Město v ulici Surbrunngatan zachová většinu podélných parkovacích stání, navíc vzniknou zálivy pro zásobování.
Výstavba má začít v létě, hotovo bude na přelomu let 2023/2024. Město počítá, že akce v této ulici výrazně zvýší intenzitu cyklodopravy.
Cílem stockholmské radnice je zvýšit atraktivitu a bezpečnost cyklistické dopravy, vytvořit město s nižšími emisemi, zdravějším ovzduším a větším prostorem pro lidi. Počet lidí na kole v posledních letech díky budování sítě cyklostezek roste. Takto vypadá jedna z páteřních ulic v letních měsících:
Líbil se Vám článek? Podpořte náš další obsah!
Stačí 10 Kč a minuta Vašeho času.
Vyberte prosím částku, poté budete přesmerováni na darujme.cz
MaT 11. 3. 2023, 23:31
4
Tak takovéhle cyklozácpy jsem v Praze ještě neviděl, jedině snad při nějakých těch velkých cyklojízdách... Ale třeba když jsem byl posledně ve Vídni a párkrát si tam půjčil jejich Nextbike, vypadalo to před křižovatkami často taky takhle... Člověk až měl obavy, aby na tu zelenou pak ještě stihl projet. To se mi v Praze na kole (na rozdíl od auta) fakt nestává. :-)
Jan Fiala 12. 3. 2023, 00:56
1
MaT: V roce 2002 při povodních byly v Praze zácpy cyklistů větší. Na levé odbočení z Rašínova nábřeží na Palackého most jsem čekal několik cyklů semaforu, fronta od Dřevné. Mosty byly pro auta uzavřeny.
Ondra 12. 3. 2023, 15:07
3
Já cyklozácpy zažil když byla stávka MHD. U Vyšehradského tunelu a na sjezdu z cyklostezky přes Baranďák.