Bubenskou překlenul železniční viadukt, cyklopruhy zůstaly beze změny

Publikováno: 20. srpna. 2024, 2 min. čtení
Aktualizováno: 21. srpna. 2024
Úvodní foto: Kamil Vavřinec Mareš
Publikováno: 20. srpna. 2024, 2 min. čtení
Aktualizováno: 21. srpna. 2024
Úvodní foto: Kamil Vavřinec Mareš

V Praze 7 byla po částečné rekonstrukci otevřena Bubenská ulice. Železniční trať ji nově nekříží, vede po železničním mostě.

Akce proběhla v rámci modernizace trati mezi stanicemi Praha-Bubny a Praha-Výstaviště, kdy byla železniční trať přesunuta na železniční viadukt. Na vozovce stejně jako před rekonstrukcí zůstávají cyklopruhy o šířce 1,5 metru. Jde pouze o cyklopruhy ochranné, nadměrně široká vozidla tak do nich mohou vjíždět – pokud při tom neohrozí ani neomezí lidi na kole. Po obou stranách vozovky nově vedou chodníky.

Zajímavostí je nový sdílený přechodo-přejezd, který poslouží pěším a cyklistům při cestě podél viaduktu. V této trase je totiž plánována nadřazená cyklotrasa A6. Trasa A6 po stopě železniční trati přijede z Dejvic a dále bude podél trati pokračovat k Vltavě, kde se napojí na pravobřežní cyklotrasu A1. Dále bude po Štvanické lávce pokračovat směr Karlín a Žižkov.

Martin Šnobr
Student architektury a urbanismu se zájmem o udržitelnou dopravu a zlepšování míst kolem sebe. Členem redakce od roku 2018.

Komentáře k článku

Ondra 20. 8. 2024, 18:36

Kdo vlastně rozhodl, že tan tohle uspořádání zůstane? Městská část, či magistrát ?

Tomáš M. 20. 8. 2024, 20:22

To mi příjde docela fajn. Spíš by mě zajímalo, jak to bude vypadat pod viaduktem po opravě ulice Dukelských hrdinů u vjezdu do Stromovky, jestli tam zůstanou ty kočičí hlavy z patnáctého století, nebo jako s mostem, se posuneme do současnosti.

Zbyněk 20. 8. 2024, 22:15
18

Jeden by rekl, ze misto na danske pasy jak vysite.

Nonic, Ceska Republika zeme promarnenych prilezitosti.

Ondra 20. 8. 2024, 23:52

Taky tam ty dánské pásy vidím..bohužel kdo o tom rozhoduje to tak nevidí

Johny 21. 8. 2024, 11:31

To lego tam je páč... ? Nestihli vyrobit oblouky?

Bohdan 28. 8. 2024, 12:28

V Bubenské, byly mobilní cyklostojany přichyceny do země, nově tam už nejsou. Ptám se P7, jestli tam zmizly záměrně, nebo je to podobně, jak u lávky Holky, kdy se prostě při navrhování zapomnělo, že tam nějaké jsou, tak se do projektu nepřidaly a tedy žádné nevybudovaly. I když se o cyklostojany dodatečně žádalo, doteď tam nejsou. Jedno slovo: Praha. (Asi je úplně zbytečně tady psát, jak by probíhala rekonstrukce v civilizovanějších zemích, než je ta naše.)

Nightrider 9. 9. 2024, 15:01

Zrovna včera jsem si to poprvé projel, směrem od severu na jih.
Šikmému napojení Bubenské na Železničářů by slušelo něco, co by umožnilo plynule najet do právě začínajícího cyklopruhu bez dávání přednosti. Jenže to by to musel být pruh vyhrazený, do kterého zaručeně žádné vozidlo nepřečouhne...
Chuťovkou je klička cyklopruhu před parkovacím pruhem o kus dál: cyklista je do poslední chvíle schovaný mimo zorné pole lidí v zaparkovaných autech (snad kromě posledního, ze kterého je teoreticky vidět v prostředním zrcátku) a pak donucen hodit myšku přímo do dveřní zóny. Jakkoli mám cyklopruhy všeho druhu obecně rád, tenhle detail se nepovedl.
Ale abych jenom nekritizoval - tleskám za odstranění přejezdu a hlavně za nový povrch.

komentář

Pravidla diskuze, Ochrana osobních údajů

Líbil se Vám článek? Podpořte náš další obsah!
Stačí 10 Kč a minuta Vašeho času.

Vyberte prosím částku, poté budete přesmerováni na darujme.cz

Mohlo by vás zajímat