Stezky podél Kbelského letiště po 20 letech získaly nový povrch

Publikováno: 18. září. 2024, 1 min. čtení
Aktualizováno: 19. září. 2024
Úvodní foto: Pavel Zapletal

Oprava cest u vojenského letiště mezi Kbely, Satalicemi a Kyjemi na severu Prahy přinesla pěší a cyklistické dopravě více než 2 kilometry bezmotorových cest s novým povrchem.

Cesty, na které mají motorová vozidla zákaz vjezdu, získaly nový hladký asfalt. Ten umožní pohodlnější a rychlejší průjezd na kole, a to i v horším počasí. Konkrétně jde o cyklotrasu Kb-Hl, tedy Kbely–Hloubětín mezi Prahou 19 a dálnicí Novopacká. Lepší povrch získala také odbočka na Satalice, kudy prochází cyklotrasa A44.

U dálnice Novopacká se pak stezka s novým povrchem napojuje na kilometrovou „cyklomagistrálu.“ Její úsek podél Novopacké byl dokončen v roce 2021 a lidi vede dále do Hloubětína. V budoucnu je plánováno Severovýchodní cyklomagistrálu napojit na ulici Nad Klíčovem a Blatská a dále do centra Prahy.

Martin Šnobr
Student architektury a urbanismu se zájmem o udržitelnou dopravu a zlepšování míst kolem sebe. Členem redakce od roku 2018.

Komentáře k článku

tik 18. 9. 2024, 05:57

jsem tak starem, ze pamatuju, kdy se kolo propagovalo jako ekologictejsi nez auta v tom, ze se mu nemusi asfaltovat priroda.
inu, cas na zmenu...

Ondra 18. 9. 2024, 12:28

@tik - nebojte, i s vyasfaltovanou cyklostezkou budou kola milionkrát ekologičtější než auta

Jan Fiala 18. 9. 2024, 19:40

@tik - Tady už asfalt byl, akorát rozbitý. Je to oprava cesty, ne nová cesta. Ale to jen opakuji údaje z článku.
A když je někde v přírodě asfaltová cyklostezka, je to ekologičtější, než blátivá, protože ušetříte teplou vodu na mytí kola i sebe.

pilotWeb 18. 9. 2024, 19:57

Tady asfalt byl jen někde. Ale tady je to rozumné. Ta silnice vedle fakt na kolo vhodná není, a původní pěšinka podle trati byla, zvlášť po dešti, tragická. Chtělo by to u pod letištěm tu lávku přes kbelskou...

Ploki 19. 9. 2024, 21:27

Asfalt je skvělý na kolečkové brusle. Bohužel krátce po položení asfaltu to nějaké nákladní auto na několika místech rozvrásnilo. A škoda, že ve směru od Kbel není žádná lavička!
Poblíž přejezdu Hornopočernické bylo i je vyústění, které dále pokračuje podél železnice. Nějak jsem nepochopil to nové vyústění asi 50m dál směrem do Kbel, kde je ještě navíc položena dlažba.

Petbrab 20. 9. 2024, 17:55

Udělali nový povrch na staré cyklostezce, opět vynechali ten úsek od Satalic po Černý Most.
Ale hlavně že si tam soudruzi Hřib a Soukupová udělali PR video.

Ploki 23. 9. 2024, 10:43

U toho výjezdu na Hornopočernickou v pátek přidali svislou značku označující přechod. Přechod ještě namalovaný není a na druhé straně je vysoký obrubník. Tudíž každý cyklista používá vyasfaltovaný původní výjezd těsně u železničního přejezdu.