V nedávných dnech byla realizována II. etapa ulice Novodvorská, v úseku Zálesí – Durychova.
Zvyšování bezpečnosti chodců, cyklistů, ale i automobilistů v ulici Novodvorská pokračuje. Další část Novodvorské, úsek Mariánská, Zálesí – Durychova je zprovozněn. Jde o 800 metrů hlavní ulice, kde byla zvýšena bezpečnost chodců a cyklistů novým dopravním značením. Jde o nové přechody, citybloky, cyklopruhy a piktokoridory.
Příští rok by měla být realizována Novodvorská III. etapa , Durychova – Meteorologická (Gen. Šišky) v délce 1,4 km. Po této realizaci bude 5,2 km dlouhá komunikace Vrbova – Novodvorská nejdelším úsekem s přiměřeně souvislým dopravním řešením pro chodce a cyklisty v Praze.
Prahou na kole běží s podporou Citybikes: Elektrokola, skládací kola, městská kola |
Za zprávu a fotografie děkujeme Petrovi Introvičovi, cyklokoordinátorovi TSK. Místo, kde jsou nové cyklopruhy, najdete v mapě zde.
Nové cyklopruhy na Praze 4 vznikají i v dolní části Jeremenkovy ulice (v mapě zde).
Začátek II. Úseku – křižovatka Mariánská, Zálesí – směr Durychova.
Konec II. Úseku směr Libuš, křižovatka Novodvorská x Durychova.
Od křižovatky Novodvorská – Durychova, směr centrum.
Novodvorská x V Zahradní čtvrti, směr centrum. Kompletní řešení křižovatky – přechod, citybloky, cyklopruhy.
Směr do centra – přechod Novodvorské u ulice V Zahradní čtvrti.
Napojení I. + II. Etapy – v pozadí křižovatka Novodvorská x Mariánská, Zálesí
Návrhy na zlepšení
Při pohledu na první fotku (či na poslední v dálce) se nabízí otázka, jestli nebylo možné pikťák v jednom bloku mezi ulicí Zálesí a Písnická nahradit plnohodnotným cyklopruhem či krátkým pruhem pro autobusy, který by zjednodušil výjezd autobusů ze zastávky. Auta jsou středovým šrafováním a retardéry natlačována zbytečně blízko cyklistům. Zajímalo by mne, jestli něco bránilo tomu, aby vedl pruh pro auta blíže středové čáře a zajistila se tak vyšší vnímaná bezpečnost cyklistů.
Ulice U Družstva Tempo a Písnická jsou uměle zaslepeny těsně před Novodvorskou. Za vhodný podnět pro Prahu 4 považuji upravit je tak, aby byl průjezd na Novodvorskou na kole možný. Zvyšování prostupnosti území pro přívětivý druh dopravy. Napřimování lokálních spojení třeba do obchodu či školy.