Prodloužení cyklopruhů na Novodvorské

Publikováno: 02. prosince. 2013, 1 min. čtení
Aktualizováno: 30. ledna. 2021
Autor: Petr Dlouhý
Publikováno: 02. prosince. 2013, 1 min. čtení
Aktualizováno: 30. ledna. 2021
Autor: Petr Dlouhý

V nedávných dnech byla realizována II. etapa ulice Novodvorská, v úseku Zálesí – Durychova.

Zvyšování bezpečnosti chodců, cyklistů, ale i automobilistů v ulici Novodvorská pokračuje. Další část Novodvorské, úsek Mariánská, Zálesí – Durychova je zprovozněn. Jde o 800 metrů hlavní ulice, kde byla zvýšena bezpečnost chodců a cyklistů novým dopravním značením. Jde o nové přechody, citybloky, cyklopruhy a piktokoridory.

Příští rok by měla být realizována Novodvorská III. etapa , Durychova – Meteorologická (Gen. Šišky) v délce 1,4 km. Po této realizaci bude 5,2 km dlouhá komunikace Vrbova – Novodvorská  nejdelším úsekem s přiměřeně souvislým dopravním řešením pro chodce a cyklisty v Praze.

Prahou na kole běží s podporou Citybikes:
Elektrokola, skládací kola, městská kola

Za zprávu a fotografie děkujeme Petrovi Introvičovi, cyklokoordinátorovi TSK. Místo, kde jsou nové cyklopruhy, najdete v mapě zde.

Nové cyklopruhy na Praze 4 vznikají i v dolní části Jeremenkovy ulice (v mapě zde).


Začátek II. Úseku – křižovatka Mariánská, Zálesí – směr Durychova.



Konec II. Úseku směr Libuš, křižovatka Novodvorská x Durychova.



Od křižovatky Novodvorská – Durychova, směr centrum.



Novodvorská x V Zahradní čtvrti, směr centrum. Kompletní řešení křižovatky – přechod, citybloky, cyklopruhy.



Směr do centra – přechod Novodvorské u ulice V Zahradní čtvrti.



Směr centrum.



Napojení I. + II. Etapy – v pozadí křižovatka Novodvorská x Mariánská, Zálesí


Návrhy na zlepšení

Při pohledu na první fotku (či na poslední v dálce) se nabízí otázka, jestli nebylo možné pikťák v jednom bloku mezi ulicí Zálesí a Písnická  nahradit plnohodnotným cyklopruhem či krátkým pruhem pro autobusy, který by zjednodušil výjezd autobusů ze zastávky. Auta jsou středovým šrafováním a retardéry natlačována zbytečně blízko cyklistům. Zajímalo by mne, jestli něco bránilo tomu, aby vedl pruh pro auta blíže středové čáře a zajistila se tak vyšší vnímaná bezpečnost cyklistů.

Ulice U Družstva Tempo a Písnická jsou uměle zaslepeny těsně před Novodvorskou. Za vhodný podnět pro Prahu 4 považuji upravit je tak, aby byl průjezd na Novodvorskou na kole možný. Zvyšování prostupnosti území pro přívětivý druh dopravy. Napřimování lokálních spojení třeba do obchodu či školy.

Petr Dlouhý
S magazínem spolupracuje od roku 2011. Autor nové verze cyklomapy Prahou na kole nasazené v roce 2012, programátor. Specialista na OpenStreetMap, spoluautor navržené sítě doporučených tras v Praze.

Líbil se Vám článek? Podpořte náš další obsah!
Stačí 10 Kč a minuta Vašeho času.

Vyberte prosím částku, poté budete přesmerováni na darujme.cz

Mohlo by vás zajímat
Kolik cyklostezek přinese Praze rok 2024?
Praha,

Kolik cyklostezek přinese Praze rok 2024?

03. dubna. 2024, 4min. čtení6