FAQ

Nevíte si rady? Chcete se na něco zeptat? Hledáte praktickou pomoc? Rádi Vám pomůžeme! Nejdřív se ale podívejte, zda stejný problém už neřešil někdo před Vámi. Tady jsou odpovědi na otázky, na které se často ptáte.

Redakce

Chcete nám pomoci? Napadají nás tyto možnosti:

  1. Můžete pro Městem na kole psát, fotit nebo třeba dělat korektury – a zároveň se stát členem redakce. Možností je celá řada, fantazii meze neklademe, vítáme jakoukoliv formu obsahu, třeba i videa. Ozvěte se na redakce@mestemnakole.cz a domluvíme se.
  2. Můžete nás informovat o tématech, která bychom měli pokrýt. Tipy posílejte na redakce@mestemnakole.cz
  3. Můžete se pustit do zlepšování cyklomapy v rámci prostředí OpenStreetMap.
  4. Můžete nám psát o významných uzavírkách s vlivem na cyklistickou dopravu. Info posílejte na redakce@mestemnakole.cz
  5. Můžete přispět finančně na náš provoz.

Většina členů redakce působí na dobrovolnické bázi. Za jakoukoliv pomoc budeme velmi vděční! Bez komunitní pomoci by tento magazín nebyl tím, čím je. Napadá Vás i jiná forma pomoci, kterou neuvádíme? Dejte nám vědět. Online magazín Městem na kole je otevřenou platformou, pokud se chcete zapojit, pokusíme se Vám dát adekvátní prostor.

Uvítáme přispěvatele se zájmem o cyklistickou dopravu z celého Česka. Preferujeme, aby naši spolupracovníci měli reálné vlastní zkušenosti s kolem jakožto dopravním prostředkem.

  1. Pokud se chcete stát členem redakce nebo psát pravidelněji, ozvěte se nám e-mailem: redakce@mestemnakole.cz a domluvíme se.
  2. Pokud máte jednorázový text, který chcete v online magazínu publikovat, můžete nám ho poslat taktéž na adresu redakce: redakce@mestemnakole.cz
    Silně doporučujeme téma předem konzultovat s redakcí. Není to ale podmínkou.

V současné době za texty nenabízíme honorář, pokud není předem domluveno jinak. Většina členů redakce působí na dobrovolnické bázi. Za jakoukoliv pomoc budeme velmi vděční!

Vydavatelem online magazínu Městem na kole je spolek AutoMat. Samotný online magazín je ale na činnosti spolku redakčně nezávislý, má vlastní redakci a nezávislost obsahu je garantována osobou šéfredaktora, který není členem vnitřního týmu spolku AutoMat.

Toto téma jsme podrobně popsali zde.

Především dodržujeme etický kodex Zeleného kruhu, dále jsme si stanovili zásady odpovědné žurnalistiky, které nepřekračujeme, a v neposlední řadě v rámci online magazínu nenaleznete skrytou reklamu – dodržujeme zásady férové reklamy.

Online magazín Městem na kole je nástupcem původního webu Prahou na kole. Stará stránka nikam nezmizela, veškerý obsah se přesunul na novou adresu www.mestemnakole.cz.

Pokračujeme ve stejné práci jako doposud, změna značky ale reflektuje skutečnost, že se náš online magazín více začal věnovat dění nejen v Praze, ale i v Česku a zahraničí.

Cyklisté a cyklistky z Prahy ale o svůj obsah nepřišli, slibujeme, že se dění v Praze nadále věnuje v nezmenšené míře.

Média

Naše logo v tiskové kvalitě i ve formátu png naleznete ke stažení zde.

Naše kontaktní údaje naleznete zde.

Preferujeme e-mailový kontakt na e-mail redakce@mestemnakole.cz.
Pokud potřebujete redakci kontaktovat v opravdu naléhavé záležitosti, volejte Vratislavu Fillerovi (+420 776 362 395) a sdělte mu, že voláte ve věci redakce Městem na kole. Dle oblasti Vašeho dotazu Vás dále propojí s příslušným členem redakce.

Finanční podpora

Ideálně si můžete zřídit trvalý příkaz nebo provést jednorázový dar přes službu Darujme.cz.

Pokud nechcete využívat prostředí Darujme.cz, variabilní symbol a číslo účtu si můžete nechat vygenerovat skrze formulář zde a trvalý příkaz si pak nastavit v rámci svého bankovnictví.

Dary přes Darujme.cz preferujeme, není to ale podmínka finanční podpory.

Pokud nechcete využívat prostředí Darujme.cz, variabilní symbol a číslo účtu si můžete nechat vygenerovat skrze formulář zde a trvalý příkaz si pak nastavit v rámci svého bankovnictví.

Právní informace

O našich zásadách při správě a ochraně osobních údajů se více dozvíte zde.

Toto téma jsme podrobně popsali zde.

Obsah online magazínu Městem na kole je šířen pod mezinárodní licenci CC-BY-NC 4.0. Dílo smíte sdílet pro nekomerční účely, případně dále upravovat, ale musíte uvést původní zdroj. Jako zdroj uvádějte „Online magazín Městem na kole“ nebo „Městem na kole“ s odkazem na tento web. V případě aktuálních článků uvádějte odkaz na konkrétní článek a přidávejte i jméno autora konkrétního článku.

Některé části webu, především ilustrace a fotografie u článků a v mapě, mohou podléhat jiné licenci a být určeny jen pro výhradní použití na Městem na kole. Pokud je u fotografie uveden jiný autor než Městem na kole, zeptejte se na e-mailu redakce@mestemnakole.cz na možnosti dalšího sdílení.

Pokud byste součást webu Městem na kole rádi využili za jiných podmínek, například komerčně, kontaktujte nás na e-mailu redakce@mestemnakole.cz

Cyklomapa

Ano! Základ naší mapy se vykresluje na základě otevřené mapové databáze OpenStreetMap. Jedná se o mapový ekvivalent Wikipedie, editovat ji tak může každý. Pokud si nejste jistí, jak na to, rádi Vás zaučíme. Například na jednom z cyklistických mapathonů, nebo nám napište e-mail: redakce@mestemnakole.cz.

Chtěli byste začít mapovat hned teď, ale nevíte jak na to? Pomoci Vám může také studium některého z těchto zdrojů:

Chcete se podílet na vývoji podrobných cyklistických map? Zapojit se může každý, mapování je jednoduché, stačí k tomu jen vlastní počítač.

Městem na kole a AutoMat pořádají pravidelné cyklistické mapathony, kde se rozděluje aktuálně potřebná mapovací práce, řeší sporné a zapeklité případy, nebo se zaučují nováčci v mapování. Pomáhat můžete ale sami od sebe, aniž byste se mapathonů účastnili.

OpenStreetMap (OSM): Cyklistické mapy, které může upravovat každý

Městem na kole a AutoMat provozují nejpodrobnější cyklistickou mapu vystavěnou na veřejných datech OpenStreetMap.org (OSM). Mapy OSM může editovat a používat kdokoliv, je to taková obdoba Wikipedie mezi mapami.
Cyklistická data z OSM tak kromě Mapy Městem na kole využívají i další cyklistické aplikace – například UrbanCyclers, Rekola, Na kole Prahou, Bikecitizens.net, a řada jiných. Mapováním v OSM tak pomáháte široké škále cyklistů, nejenom těm, kteří používají mapu Městem na kole.

Pro správnou a přesnou funkčnost všech těchto aplikací a map je třeba mít co nejkvalitnější data. V případě OSM se jedná o komunitní data tvořená samotnými uživateli. Mnozí již pražská cyklistická data v OSM každý den aktualizují, včetně nás v AutoMatu a Městem na kole. Vy se můžete přidat také!

Manuály

Chtěli byste začít mapovat, ale nevíte jak na to? Pomoci vám může studium některého z těchto zdrojů:

Nevíte si rady nebo máte nějaký tip? Chcete pomoci cyklistický mapathon uspořádat? 

Ozvěte se nám e-mailem: redakce@mestemnakole.cz

Jedná se o redakční obsah, který spravuje online magazín Městem na kole. Budeme ale rádi, když nám s ním pomůžete.

Pokud chcete jednorázově aktualizovat určitý bod, napište nám e-mail s návrhem editace, případně i s novou fotografií: redakce@mestemnakole.cz

Pokud byste se rád(a) podílel(a) na průběžné aktualizaci, napište nám, a domluvíme se individuálně na možnostech: redakce@mestemnakole.cz

Kniha Městem na kole

Příručka městského cyklisty, kniha Městem na kole, vyšla v roce 2018 v nakladatelství Grada.

Aktuálně je k dispozici jako e-kniha, např. na stránkách nakladatelství. Tištěnou knihu můžete sehnat v knihovnách, v benefičním obchůdku spolku AutoMat nebo v Levných knihách.

Nejsme jen online. V roce 2018 jsme vydali knihu Městem na kole

Jízda na kole: řešení obtíží

Existuje několik cest:

  1. V případě opravdových drobností občas pomůže i svépomoc. Zvláště když daný problém sami vyřešíte během pár minut, tedy rychleji, než by Vás stálo kontaktování správce komunikace.
  2. Pokud se jedná o drobnou závadu, napište lokálnímu správci dané komunikace, ať závadu opraví. Často to může být lokální odbor dopravy na obecním, městském nebo krajském úřadě. Případně Vás nasměrují, kam se obrátit. Mohou mít nasmlouvané správcovské firmy. Některé obce mají také na hlášení závad připraveny mobilní aplikace či online formuláře, v Praze například Změňte.to.
  3. Máte větší požadavek? Například na stavbu nové infrastruktury? Samozřejmě se obraťte i na úředníky lokálního odboru dopravy, ale v takovém případě dává smysl se mimo to obrátit i přímo na volené politiky, například na radního odpovědného za dopravu nebo životní prostředí. Dáváte tím také najevo, že voliče téma bezmotorové dopravy zajímá.
  4. Nevíte si rady a chcete svůj podnět před odesláním na úřad raději konzultovat? Využít můžete sociální síť Cyklisté sobě.

Níže najdete návod, jak napsat dopis, kterým se adresát chtě nechtě bude muset zabývat. V příloze najdete i modelový dopis.

Než ale začnete téma řešit takto formálně, zvažte, zda není lepší oslovit úředníky nejdříve neformálně. Může jim to být milejší, protože nebudou muset sepisovat formální odpověď a mohou tak i nevědomky být více naklonění Vám vyhovět. Některá města mají i své mobilní aplikace, skrze které podněty na zlepšení sbírají.

Doporučujeme být v komunikaci věcní a zdvořilí. Svou žádost dobře vyargumentovat.

Možná témata

Cykloobousměrky: Zprůjezdnění i jen několika vybraných jednosměrek pro kola by zajistilo legální průjezd v řadě míst, kde se na kole dnes už stejně jezdí. Od podzimu 2010 platí novela vyhlášky č. 30/2001 Sb., podle které už pro značení cykloobousměrek není třeba vodorovné dopravní značení (postačí dodatková tabulka). Další podmínky doplňují technické podmínky TP 179 z roku 2017. Nebojte se tedy žádat úpravu a to s poukazem na tyto normy. Cykloobousměrky jsou bezpečné!

Nebezpečná a problémová místa: Na místa, kde objektivně hrozí nebezpečí je třeba poukazovat. O zkosené nájezdy, opravu špatných povrchů, úpravu přerostlé zeleně průběžně žádejte správce dané komunikace. Může to být lokální odbor dopravy, nebo firma, kterou si úřad na dané věci najímá/zřizuje.

Legalizace průjezdu: V Česku existuje nepřeberné množství bočních ulic, parkových, lesních i polních cest, kde je pohyb na kole logický a je všemi tolerován, přesto tam je pro všechny umístěna značka zákaz vjezdu či průjezd zakázán. Ještě více ulic je slepých, do kterých sice můžeme, ale nevíme s jistotou, jestli někam dojedeme. Na desítkách takových míst již bylo značení upraveno, žádejte o další pro Vás logické změny.

Našli jste například zákaz vjezdu na vyznačené cyklotrase (cyklotrase vyznačené žlutými cedulkami)? Zaneste místo do mapy na cyklistesobe.cz a napište přímo lokálnímu správci dopravního značení. Máte velkou šanci na úspěch.

Retardéry: V pražské městské části Kbely vyměnili žluté souvislé retardéry za polštářové, které jdou na kole snáze objet. Zkušenost je taková, že polštářové jsou pohodlnější i pro řidiče. Vyznačte místa, kde vám vadí retardéry do cyklistesobe.cz. Ptejte se po možnosti výměny. Na kole nebude nutno brzdit téměř do kroku, z kol nebude nic padat.

Jak napsat dopis v desíti krocích

  1. Dopis stačí poslat e-mailem přes elektronickou podatelnu. Pokud bude mít patřičné náležitosti, dostanete podací číslo. Ve chvíli, kdy dopis získá číslo jednací, musí se jím adresát zabývat. Většina měst vyžaduje elektronický podpis nebo datovou schránku. Pokud nedisponujete ani jedním z těchto nástrojů elektronické identifikace, i tak můžete zkusit „obyčejný“ e-mail. Dostanete-li jednací číslo, máte vyhráno.
  2. Dopis adresujte úřadu nebo konkrétnímu člověku, kopii můžete zaslat třeba lokálnímu spolku zabývajícímu se cyklistickou dopravou. Je dobré odeslat dopis současně orgánu zodpovědnému za situaci jak politicky (obvykle patřičný radní pro dopravu), tak administrativně (příslušný odbor dopravy), a technicky (firma starající se o komunikace). Do kopie vyplňte všechna relevantní místa, aby nikdo nemohl Váš dopis jen tak zamést pod koberec.
  3. Musíte uvést své plné jméno, adresu bydliště i adresu elektronické pošty. Elektronický podpis není nutný, alespoň ne pro podněty a dotazy, nelamte si s ním tedy hlavu. Některé úřady rozlišují adresu pro podněty s elektronickým podnětem a bez něho.
  4. Pro podatelnu na začátek zprávy ještě před adresáta uveďte větu: „Prosím o potvrzení přijetí podání.“
  5. Své dopisy neformulujte jako bezhlavou kritiku, spíše jako návrhy na zlepšení. Tón, jakým povedete komunikaci, výrazně ovlivní to, nakolik se budou úřady Vaším podnětem zabývat. Věcným popisem situace a použitím odborných termínů (základní poučení zde) převedete komunikaci s úředníkem na kvalitativně vyšší úroveň.
  6. Podložte svůj podnět důvěryhodným materiálem. Fotografie z mobilu, letecký snímek křižovatky z webové mapy, odkaz na Google Street View, jsou pro začátek dostačující. Další materiál si můžete nechat v záloze (třeba odkazy na cyklogenerel, pokud ho Vaše město má, nebo jiné koncepční materiály).
  7. Podívejte se na weby Cyklisté sobě (link) a Chodci sobě (link), zda už „Vaše“ místo nebylo řešeno. Můžete získat další podklady pro argumentaci. Odkazujete-li na minulá jednání, uveďte, v čem se situace změnila, nebo poukažte na dlouhodobou neudržitelnost současného stavu.
  8. Aby nemohl být váš podnět odmítnut s banální záminkou, zbavte se předem těch nejobvyklejších chyb. Uveďte číslo cyklotrasy. Napište, kolik cyklistů místem projede ve špičkové hodině. Vysvětlete, že řešení považujete za možné, protože se jinde v Česku už vyskytuje, nebo proto, že je běžné v zahraničí.
  9. Chcete-li mít jistotu, že dostanete odpověď, položte konkrétní otázku. Jde-li o podnět, ptejte se, jakým způsobem byl váš podnět vyřízen. Odpověď byste měli dostat do 30 dnů, pro úřady je to i zákonná lhůta.
  10. Nedostanete-li do 30 dnů odpověď, požádejte podatelnu o vysvětlení a nápravu. Nejlépe telefonicky. Pokud se vám nedostane rozumné odpovědi, použijte metodu dotazu podle zákona č. 106/1999 Sb. o svobodném přístupu k informacím.
  11. A na závěr jeden důležitý tip: chcete-li podat více podnětů, napište každý do zvláštního dopisu. Tím se korespondence u těch problémů, které mohou běžet rychleji, nebude zdržovat těmi ostatními.

Pro běžný dopis můžete použít následující patřičně upravený vzor:

Pro (TO):
Kopie (CC):
Předmět (Subject): Podnět: Instalace stojanu pro kola

Prosím podatelnu o potvrzení příjmu.

Vedoucí Odboru dopravy XX

Vážený(á) pane(í) vedoucí Odboru dopravy XX,

jako člověka, který se po našem městě dopravuje často za každodenními záležitostmi na kole, mne velmi těší, že se v poslední době po vzoru západoevropských měst i v našem městě objevují opatření pro cyklistickou dopravu. Jedním z velmi důležitých kroků atd…

Prosím o informaci jakým způsobem byl tento podnět vyřízen. Odpověď e-mailem bohatě stačí.

Děkuji a s pozdravem,

Jméno Příjmení
Ulice číslo
Město XX
elektronicka@adresa.cz

Prahou na kole

  1. Nejjednodušší cestou je závadu nahlásit skrze magistrátní aplikaci Změňte.to. Váš podnět by měli přeposlat na zodpovědné místo.
  2. Pokud se jedná o závadu na komunikaci, přerostlou zeleň podél komunikace, zanedbanou údržbu, apod.: podnět můžete zaslat přímo TSK (Technická správa komunikací). TSK má vlastní aplikaci zde.
  3. Některé městské části pak mají i vlastní aplikace nebo online formuláře na sběr podnětů. Většinou o nich informují na svých webových stránkách.
  4. Je značení špatně? Našli jste například zákaz vjezdu na cyklotrase městského systému (na trase vyznačené žlutými cedulkami)? Zaneste místo do mapy na cyklistesobe.cz a napište přímo TSK (např. zde). Není třeba, aby o zákazu vjezdu z opomenutí věděla městská část, tu kontaktujte až tehdy, pokud by se delší dobu nic nedělo. Máte velkou šanci na úspěch.

Jedná se o špatně nastavenou detekci. Ve většině případů lze daný problém opravit. Semafory v Praze staví či staré za nové vyměňuje TSK, za jejich provoz pak odpovídá firma Eltodo. Pokud některý semafor nefunguje, např. detekční smyčka neregistruje cyklisty, dejte vědět přímo Eltodu. Ideálně přes non-stop dispečink na telefonu 800 101 109 nebo e-mailem poruchy@eltodo.cz.

Níže přinášíme seznam užitečných kontaktů se zdůvodněním, kdy je vhodné je využít:

(Obecný návod, jak napsat dopis na úřad pak najdete o něco výše na této stránce)

Magistrát

Sem se obracejte ve věci koncepčních záležitostí, stížností na dlouhodobé uzavírky atd. Nejlépe, když o vašich cyklostrastech budou vědět pražští cyklokoordinátoři z oddělení rozvoje dopravy: cyklo@praha.eu.

Magistrát se stará především o tzv. vybranou komunikační síť, (zpravidla ulice, kde jezdí MHD). Na magistrát tedy patří zejména návrhy ohledně celoměstských opatření a zlepšení na hlavních ulicích.

Dopis lze adresovat náměstkovi primátora pro dopravu, který ji ale předá na Oddělení rozvoje dopravy, kontakt cyklo@praha.eu. Kopii můžete poslat na výše zmíněnou Komisi pro cyklistickou dopravu (odborný poradní orgán Rady).

Výstavbu velkých staveb (např. tunel Blanka či připravované rekonstrukce Libeňského a Hlávkova mostu) má zpravidla na starosti Odbor městského investora magistrátu. Poté, co stavby dokončí, předá je obvykle do správy TSK.

Podatelna: posta@praha.eu

Datová schránka: ktdeucu

Městské části

Na MČ se obracejte mimo jiné ve věci stojanů, zprůjezdnění jednosměrek v protisměru, úprav značení. Dopis adresujte vedoucímu odboru dopravy, jde-li o konkrétní záležitost, nebo starostovi (případně radnímu pro dopravu), jde-li o koncepční záležitost. Dávejte si pozor, aby váš podnět podatelna nepřesměrovala k vyřízení někam na životní prostředí nebo sport. V takovém případě podatelnu upozorněte, že jde o omyl.

(Seznam byl aktualizován 27. 4. 2020)

Správní obvodemail podatelny a datová schránkaPříslušné MČ
Praha 1posta@praha1.cz
b4eb2my
Praha 1 (podmínky)
Praha 2posta@praha2.cz
y7yb44i
Praha 2 (podmínky)
Praha 3podatelna@praha3.cz
eqkbt8g
Praha 3 (podmínky)
Praha 4posta@praha4.cz *
radnice@praha4.cz
ergbrf7
Praha 4, Kunratice (podmínky)
Praha 5podatelna@praha5.cz
yctbyzq
Praha 5, Slivenec (podmínky)
Praha 6podatelna@praha6.cz
bmzbv7c
Praha 6, Suchdol, Nebušice, Přední Kopanina, Lysolaje (podmínky)
Praha 7podatelna@praha7.cz
r44b2x7
Praha 7, Troja (podmínky)
Praha 8e-podatelna@praha8.cz *
posta@praha8.cz
g5ybpd2
Praha 8, Dolní Chabry, Březiněves, Ďáblice (podmínky)
Praha 9podatelna@praha9.cz
posta@praha9.cz *
nddbppc
Praha 9 (podmínky)
Praha 10posta@praha10.cz
irnb7wg
Praha 10 (podmínky)
Praha 11podatelna@praha11.cz
nr5bpci
Praha 11, Křeslice, Šeberov, Újezd (podmínky)
Praha 12podatelna@praha12.cz
ktcbbxd
Praha 12, Libuš (podmínky)
Praha 13epodatelna@praha13.cz
zv6bsur
Praha 13, Řeporyje (podmínky)
Praha 14posta@praha14.cz *
podatelna@praha14.cz
pmabtfa
Praha 14, Dolní počernice (podmínky)
Praha 15podatelna@praha15.cz
nkybvp5
Praha 15, Dolní Měcholupy, Dubeč, Petrovice, Štěrboholy (podmínky)
Praha 16elpodatelna@praha16.eu
ntsbt5z
Praha 16 (Radotín), Velká Chuchle, Lochkov, Zbraslav, Lipence (podmínky)
Praha 17podatelna@praha17.cz
4mnbvza
Řepy, Zličín (podmínky)
Praha 18epodatelna@letnany.cz
87ubtf2
Letňany (podmínky)
Praha 19podatelna@kbely.mepnet.cz
ji9buvp
Kbely, Vinoř, Satalice, Čakovice (podmínky)
Praha 20urad@pocernice.cz
seibq29
Horní Počernice (podmínky)
Praha 21podatelna@praha21.cz
bz3bbxj
Újezd nad Lesy, Klánovice, Koloděje, Běchovice (podmínky)
Praha 22podatelna@praha22.cz *
formulář na dotazy bez el. podpisu
dotazy@praha22.cz
42ebvne
Uhříněves, Královice, Nedvězí, Kolovraty, Benice (podmínky)

*) Adresa určená pro elektronicky podepsané dopisy. 

Policie

Sem se obracejte se stížnostmi na chování řidičů na určitém místě, nebezpečné situace v důsledku stavební úpravy, se stížností na nesmyslné dopravní značení „cyklisto sesedni z kola“ a s podobnými záležitostmi.

Podatelna: posta.policie@mvcr.cz (další informace o elektronické podatelně zde)

Dopravní podnik

Sem se obracejte s podněty na přepravu kol v MHD, stížnostmi na chování řidičů atd.

Musíte použít formulář, co se týče obsahu ale postupujte úplně stejně.

Technické závady na komunikacích

Technické závady na komunikacích (rozbitý asfalt, spadané větve, sklo apod.) můžete hlásit na webu Technické správy komunikací (TSK) na této adrese. TSK má ve správě většinu ulic v Praze, hlavních i vedlejších, stará se tedy i o dopravní značení. Některé místní ulice patří městským částem či developerům, ale není jich mnoho.

Eltodo – semafory

Semafory v Praze staví či staré za nové vyměňuje TSK, za jejich provoz pak odpovídá firma Eltodo. Pokud některý semafor nefunguje, např. detekční smyčka neregistruje cyklisty, dejte vědět přímo Eltodu. Ideálně přes non-stop dispečink na telefonu 800 101 109 nebo e-mailem poruchy@eltodo.cz

Správa železnic

SŽ se stará o železniční tratě. Patří jí zastávky i nádraží. Při rekonstrukci a výstavbě nových zastávek by se nemělo zapomínat na dobře umístěné, kvalitní a zastřešené stojany umožňující výhodnou a rychlou kombinaci kolo+vlak. V projektech rekonstrukcí tratí se také rozhoduje, jak budou vypadat podjezdy, nadjezdy, podchody a nadchody. Na území Prahy a Středočeského kraje působí oblastní ředitelství Praha ORPHAsek@szdc.cz

Ředitelství silnic a dálnic

Nové dálnice i silnice mohou nešikovně zpřetrhat používané cesty. Projekty často lze upravit tak, aby byl dopad co nejmenší. Komunikace pro vozidla údržby mohou nabídnout komfortní spojení podél nových silnic. Je možné se ještě před výstavbou ptát a hledat způsoby, jak fragmentaci omezit. Kontakty na ŘSD.

Poslanci a senátoři

Mnohé zákony stále brzdí rozvoj cyklodopravy, což se projevuje i absurdním řešením na konkrétních místech. Kontaktovat poslance podle jejich obvodu či tématu umožňuje například: napistejim.cz, ale můžete si s nimi domluvit i schůzku v jejich poslanecké kanceláři nebo jim napsat na jejich služební mailovou adresu. Kontakty najdete přímo na stránkách sněmovny a senátu.

Infoleták se zásadami bezpečné jízdy a přehledovou mapou Prahy zpracovaný od grafičky Marušky Stočesové. Aktualizovaný leták z roku 2019 je dostupný pouze v elektronické verzi. Dotisk zatím neplánujeme. Leták poskytujeme k volné distribuci pod licencí CC BY-NC. V případě zájmu o plánovanou tištěnou verzi letáku, nebo pro upřesnění licence využití, nás prosím kontaktujte na e-mailu redakce@mestemnakole.cz.

Čeština

English

Licence

CC-BY-NC: Prahou na kole / Maruška Stočesová.

Online magazín Městem na kole je nástupcem původního webu Prahou na kole. Stará stránka nikam nezmizela, veškerý obsah se přesunul na novou adresu www.mestemnakole.cz.

Pokračujeme ve stejné práci jako doposud, změna značky ale reflektuje skutečnost, že se náš online magazín čím dál více začal věnovat nejen dění v Praze, ale i v Česku a zahraničí.

Cyklisté z Prahy ale o svůj obsah nepřišli, slibujeme, že se dění v Praze nadále věnuje v nezmenšené míře.

Vztah Městem na kole a spolku AutoMat

Vydavatelem online magazínu Městem na kole je spolek AutoMat. Samotný online magazín je ale na činnosti spolku redakčně nezávislý, má vlastní redakci a nezávislost obsahu je garantována osobou šéfredaktora, který není členem vnitřního týmu spolku AutoMat.

Online magazín Městem na kole je jedním z projektů spolku AutoMat. Samotný online magazín je ale na činnosti spolku redakčně nezávislý, má vlastní redakci a nezávislost obsahu je garantována osobou šéfredaktora, který není členem vnitřního týmu spolku AutoMat.

Online magazín Městem na kole má původ v blogu Prahou na kole. Ten byl založen v roce 2006 jako cyklistická mapa Prahy a byl v té době na spolku AutoMat zcela nezávislý. V průběhu let se ale vlivem personálních propojení web Prahou na kole ke spolku AutoMat postupně přibližoval.

Nakonec bylo po delších diskuzích rozhodnuto, že se Prahou na kole stane jedním z projektů spolku AutoMat, ale uchová si svou redakční nezávislost. To při zachování nezávislosti obsahu přináší řadu úspor nákladů. Městem na kole (dříve Prahou na kole) tak sdílí s AutoMatem různé služby jako např. IT, grafické práce, účetnictví, navzájem si předáváme know-how o dění na poli cyklistické dopravy, zároveň si ale Městem na kole udržuje vlastní redakci a AutoMat nijak nezasahuje do témat ani obsahu článků.

Online magazín Městem na kole je jedním z projektů spolku AutoMat, fakticky tedy ano, peníze poputují na účet spolku AutoMat. Městem na kole nemá vlastní právní subjektivitu. Proto Vám každoroční potvrzení o darech také vystaví spolek AutoMat.

Nicméně Městem na kole má vlastní oddělenou kapitolu v rámci účetnictví spolku a peníze, které darujete projektu Městem na kole, budou využity jedině pro potřeby online magazínu Městem na kole. Spolek AutoMat je nepřesouvá na jiné aktivity.

Samotný online magazín je na činnosti spolku redakčně nezávislý, má vlastní redakci a nezávislost obsahu je garantována osobou šéfredaktora, který není členem vnitřního týmu spolku AutoMat.

O využití financí vždy pečlivě informujeme, informace najdete jednak ve výročních zprávách spolku AutoMat, zároveň ale detailní přehled každoročně publikujeme i zde v ročenkách v rámci redakčního blogu Městem na kole.

Online magazín Městem na kole je jedním z projektů spolku AutoMat. Městem na kole nemá vlastní právní subjektivitu, administrativně tak darujete peníze spolku AutoMat. Proto Vám každoroční potvrzení o darech vystavuje spolek AutoMat.

Kontaktováni byste měli být jen z důvodů souvisejících s online magazínem Městem na kole (pokud nepřispíváte i na jiné projekty spolku AutoMat). V rámci databáze dárců jste označeni jako dárci pro projekt Městem na kole a spolek AutoMat Vás nebude kontaktovat z důvodů nesouvisejících s online magazínem Městem na kole.

Více se můžete dozvědět na stránce Ochrana osobních údajů.

Nenašli jste u nás co jste hledali? Zkuste nám napsat nebo zavolat.

Kontaktujte nás