Modernizace stanice Opatov

Publikováno: 08. ledna. 2021, 3 min. čtení
Aktualizováno: 01. února. 2021
Autor: Pavel Mašek, Martin Šnobr
Publikováno: 08. ledna. 2021, 3 min. čtení
Aktualizováno: 01. února. 2021
Autor: Pavel Mašek, Martin Šnobr

Dlouho trvající modernizace zastávky Opatov je téměř u konce, podívejme se, jak se změnila.

Na východní straně vestibulu  metra Opatov byly nainstalovány tři nové cyklistické stojany typu obráceného U. Jelikož jsou usazeny ve „stropu metra“, nejsou bohužel v zemi zapuštěné.  Také zatím není známo, zda je snímá kamera.

Oproti bývalému stojanu typu „venkovského A“ se ten nový nachází dál od vstupu do metra, na okraji stanice při konci zastřešení.

Výtahy

Dobrou zprávou je, že není třeba kola nosit po schodech, oba výtahy mají povolenu přepravu kol. Na západní straně zastávky výtah na autobusové nástupiště není, je zde točitá rampa, po které lze kolo snadno vytlačit. Je vhodné dodat, že ulice Chilská nemá adekvátní cykloopatření, intenzita aut i autobusů je vysoká, proto doporučujeme zvolit pro dopravu na kole některou z přilehlých klidnějších cest.

Dopravní režim?

V současné době není známo, jaký dopravní režim ve vestibulu metra bude. Historicky se tu střídala pěší zóna s ne/povolením jízdy na kole. V současné době na opravené východní straně označení chybí, na západní zůstává staré, které je pokresleno. Vzhledem k velikému množství pěších je vhodné dbát zvýšené opatrnosti, ať už na kole jedeme, nebo ho bezpečněji vedeme.

Zhodnocení

Opatov se stal 47. bezbariérovou stanicí metra a také další stanicí, která poskytuje stojany pro parkování kol. To je zde navíc zastřešené. Je dobře, že se na cyklodopravu nezapomnělo ani při navrhování výtahů. Do budoucna je možnost tento stav vylepšit, a to vyjasněním povolení vjezdu kol do pěší zóny či dalšího zlepšování parkování kol.

Ani podobný standard parkování kol ale zatím není u pražského metra běžný. Na Jižním Městě mají kvalitně řešené parkování kol nyní pouze dvě stanice ze čtyř, tedy Opatov a Chodov. Háje disponují rezavým drátolamem a na Roztylech není na cyklisty myšleno vůbec.

Kolo a metro je ideální dvojice, která může mnohdy konkurovat autům i autobusům. Pokud se vytvoří lepší infrastruktura pro parkování, lidé si ji vyberou.

Pavel Mašek

Dlouhodobě se ve volném čase věnuje udržitelné mobilitě, kde má jízdní kolo své nezastupitelné místo. Na kole jezdí od dětství, v současnosti na silničce upravené pro město. Pro Městem na kole přináší především informace z velkých sídlišť na Praze 11.

Martin Šnobr

Student architektury se zájmem o urbanismus, udržitelnou dopravu a fungování měst. Členem redakce je od roku 2018.

Přidej komentář

komentář

Pravidla diskuze, Ochrana osobních údajů

Líbil se Vám článek? Podpořte náš další obsah!
Stačí 10 Kč a minuta Vašeho času.

Vyberte prosím částku, poté budete přesmerováni na darujme.cz

Mohlo by vás zajímat