Výstupy ze sčítačů za celý čtvrtek a páteční dopoledne

Publikováno: 17. června. 2011, 1 min. čtení
Aktualizováno: 16. ledna. 2021

I přes výpadek sčítače v Podolí se podařilo dát dohromady počty cyklistů včerejší den:

  • A2, Podolské nábřeží pod Vyšehradem: Průměr 1830, čtvrtek 10650 (interpolace 19:30-21:30), 5,8x více.
  • A2, Karlín, Rohanské nábřeží: Průměr 870, dnes 5889, 6,8x více
  • A22, Krč, Sulická: Průměr 770, dnes 4015, 5,2x více
  • Vršovická u nádraží Vršovice: Průměr 350, dnes 2274, 6,4x více
  • Dukelských Hrdinů před křížením s Kapitána Jaroše: Průměr 996, dnes 2441, 2,4x více.

Násobky dlouhodobých průměrů jsou nižší než v ranní špičce, kdy se jednalo o sedminásobek běžných počtů. To je nejspíš způsobeno zastoupením rekreačních cest v dlouhodobých průměrech (jejich počet ve čtvrtek pochopitelně nevzrostl). Pro zvýšení počtu dopravních cest je tedy zcela na místě uvažovat čísla z ranní špičky.

Za zmínku stojí nejslabší nárůst na třídě Dukelských Hrdinů. Bude nejspíš způsobený souhrou dvou faktorů: Prvním je odrazení svátečních cyklistů křižovatkou s třídou Kapitána Jaroše (i naše návody doporučovaly cestu přes Karlín). Druhý faktor, který mohl výsledky ovlivnit, je, že sčítač je ve vozovce a řada svátečních cyklistů mohla jet po chodníku.

Data z dalších sčítačů si můžete prohlédnout zde.

Updatováno 15:10:

V pátek vyjelo patrně zhruba stejně cyklistů, jako je dlouhodobý průměr. Na výrazně dopravních tazích (Rohanské nábřeží, Vršovická) je patrný nárůst, který ale nevybočuje z běžné denní fluktuace. Pro vyhodnocení důsledku čtvrtečího cyklistického dne na podíl cyklistické dopravy v PRaze bude třeba vyčkat nejméně do konce příštího pracovního týdne.

Naměřené hodnoty ve špičce ( průměr / čtvrtek / pátek ):
Podolí: 330 / 2328 / 324
Rohanské nábřeží: 160 / 1382 / 181
Krč Sulická: 130 / 859 / 115
Vršovická: 59 / 450 / 68
Dukelských hrdinů: 150 / 441 / 149

Vratislav Filler
Zakladatel mapy a webu Prahou na kole, předchůdců tohoto magazínu. Zaměřuje se analyticky na cyklistickou infrastrukturu, především v Praze. Je členem pražské cyklokomise, poradního orgánu Rady hl. m. Prahy. Působí jako dopravní expert ve spolku AutoMat. Vědecký pracovník zaměřený na přesné aplikace globálních navigačních systémů.

mech1 17. 6. 2011, 07:42

Snim ci bdim? Je to sen? Jine rano, jiny den, stejne misto ve stejny cas ted jsme, ale ...

... Rekni, kde ty cyjklisti jsou, co se s nima mohlo stat,
rekni, kde ty cyklisti jsou, kde mohou byt ...

újezďák 17. 6. 2011, 08:56

add sčítač : přéčinou byla chebná elektronká E13 z našeho podniku Katoda Olomóc ?

mech1 : včera jsem na své obvyklé trase napočetl 64 kousků dnes 12 a jednu koloběžku a to jsem se rozhlížel poctivě....

Inu zpátky na stromy :)

Martin 17. 6. 2011, 09:11

Troja - Letná - Kampa - Podolí - Pankrác: 20 až 30 kusů. Nejvíc pochopitelně na nábřeží... Klídek, pohoda :-)

jbohac 17. 6. 2011, 11:05

Mám vážné pochyby o tom, že sčítače sečtou všechny, kdo přes ně jedou. Nezkoušel jste tam někdy někdo hodinu počkat a sčítat ručně?

Vracel jsem se přes Rohanské Nábřeží do centra až chvíli po půlnoci, a jen za tu chvíli co jsem jel od betonárky ke sčítači jsem potkal minimálně tři cyklisty v protisměru, a jednoho po směru, který za mnou jel s jistotou přes sčítač. Samozřejmě, nemám důkaz, že ti v protisměru jeli přes sčítač a nepřipojili se třeba z přechodu u Hiltonu, ale stejně se mi zdá krajně podezřelé, že by mezi 00:00 a 01:00 bylo těch cyklistů skutečně jen 3+2, tzn, že bych zrovna na všechny natrefil v těch asi 5-10 minutách, kdy jsem tam projížděl já.

Ony jak jsou tam na asfaltu ty "pičinky" pro každý pruh zvlášť, nedivil bych se, kdyby cyklisty jedoucí víceméně středem (po čáře) nezaregistrovaly. A že při cestě do centra to zrovna docela svádí si zatáčku do tunelu trochu nadjet...

Poměry mezi běžným dnem a včerejškem by to snad zas tak zásadně ovlivnit nemělo, ikdyž co já vim - různé chování "mazáků" a "zelenáčů" v pruzích, větší množství lidí v protisměru a dodržování pruhů kvůli tomu ...

Michal Vokáč 17. 6. 2011, 11:34

jbohac:
Já myslím, že to určitou váhu mít může. Nevím, jak ostatní pravidelní cyklisté ("mazáci"), ale já:
1. znám smysl "pičinek",
2. důsledně přes ně jezdím,
3. trasy (pokud možno) plánuji i jezdím uvědoměle tak, abych se nechal nasčítat. (Tím chci například říci, že kdyby nebyl u Vyšehr. tunelu ten sčítač, tak to jezdím 100% po silnici, za stávajícího stavu se však poslušně mačkám a sčítám...)
Věřím, že naprostá většina rekreačních cyklistů o existenci sčítačů nemá tušení.

Vratislav Filler 17. 6. 2011, 12:09

jbohac: Poměr přejetí a nepřejetí bude podobný. Na Podolském nábřeží je dlouhodobě 5-10% lidí jezdících po silnici. Jsou sčítače, které neberou zdaleka všechno, třeba Dukelských Hrdinů zc. je jen u chodníku a nebere cyklisty řadící se podél tramvaje vlevo do Kostelní - a takových případů bude spousta. Důležitější mi přijde, kolikrát se stav zvýšil oproti průměru.

jkjk 17. 6. 2011, 17:10

10650 je moc pekne cislo. Pro porovnani pro stejny pocet aut se (mimo Prahu) stavi ctyrpruhove silnice, ani nektere soucasne useky dalnic takvou hustotu nemaji. Zato cykliste se pri stejne hustote provozu pod Vysehradem vmestnali na metr siroky chodnicek.

újezďák 17. 6. 2011, 20:08

jkjk : Pokud si pamatuju z posledního průzkumu silnic tak tuhle hustotu provozu mají například silnice v Úvalech, Říčanech, Brandýse nad Labem ......

Štěpán 18. 6. 2011, 17:14

-> jkjk
Deset tisíc vozidel za den rozhodně není důvod pro stavbu čtyřpruhové komunikace, ani v Praze, ani nikde jinde.
Jenom pro pořádek - tohle číslo je intenzita provozu, hustota je o něčem jiném.

-> jbohac
"pičičky" rozhodně nesečtou všechny. Probíralo se to tady někdy loni (myslím), a tehdy jsem udělal pokus - mezi třetí a čtvrtou ranní jsem několikrát projel přes smyčky u Hiltonu, pořádně středem, aby měly šanci. Ve výsledcích pak byla nula - 100% chyba měření.

Ve čtvrtek jsem najel po Praze 112,7 km, z toho jsem byl sečten jen jednou (u myší díry směrem na Hlubočepy) - pokud tedy smyčka zrovna sčítala.

Líbil se Vám článek? Podpořte náš další obsah!
Stačí 10 Kč a minuta Vašeho času.

Vyberte prosím částku, poté budete přesmerováni na darujme.cz

Mohlo by vás zajímat
Kolik cyklostezek přinese Praze rok 2024?
Praha,

Kolik cyklostezek přinese Praze rok 2024?

03. dubna. 2024, 4min. čtení6