Náměstek Nosek: Bikesharing chceme, už nejde dělat nic jiného než podporovat kola

Publikováno: 28. června. 2012, 1 min. čtení
Aktualizováno: 16. ledna. 2021
Autor: redakce
Publikováno: 28. června. 2012, 1 min. čtení
Aktualizováno: 16. ledna. 2021
Autor: redakce

Přinášíme vám video z tiskové konference o bikesharingu NIKOL, na kterém promluová náměstek primátora pro dopravu Josef Nosek.

Ze záznamu vybíráme:

(…) V podstatě je to o tom, abysme vyšli vstříc ať už této iniciativě nebo dalším (…).

(…) Já jezdím z osmičky, a když jedu z Kobylis směrem do centra, tak v podnělí dopoledne mi to trvá už tři čtvrtě hodiny, než se dostanu autem tam, kde se mimo špičku dostanu během deseti minut. (…) Na kole je to efektivnější a podstatně rychlější.

Ta automobilová síť. tam už není kam. My už rozšiřovat, přidávat, další silnice… skutečně není kudy.

(…) Budeme schopni o něco zoptimalizovat systém pražské dopravy, v horizontu jednoho, dvou let, ale stejně, počet aut nás dostihne. A my nemáme jinou šanci než buďto posilovat MHD, ale MHD ve špičkách už je taky skoro na doraz, a nebo posilovat alternativní metody a to není nic jiného než kola. (…) Nic jiného prostě k dispozici není.

Na úterní cyklokomisi pan náměstek navázal na zájem o toto téma. Komise pro cyklistickou dopravu byla pověřena sběrem relevantních informací a přípravou podkladů pro zadání studie na bikesharing v Praze.

PS: Redaktor Prahou na kole vás z videozáznamu zdraví horečným psaním poznámek :-)

redakce
Redakční tým online magazínu Městem na kole

josuk 28. 6. 2012, 07:54

za 1. Vráťa by měl být náměstek pro dopravu!
za 2. co nejdřív!

Kalimero 28. 6. 2012, 13:45

IAD v Praze nikdy úplně nezkolabuje, vyjma mimořádných událostí. Funguje i zde "ruka trhu", automatická regulace. Pokud začne IAD kolabovat, lidé začnou používat jiné varianty dopravy, tím se ulice uvolní, lidé zas přesednou do aut a aut zas přibyde. Tak se bude hustota dopravy automaticky udržovat těsně před kolapsem, nezávisle na tom, kolik tunelů a silnic se postaví. Poptávka po komunikacích bude totiž vždy převládat nad nabídkou, pokud se nezačnou bourat i domy. Zbouráním domů totiž zmizí i lidé, co se chtějí přepravovat.

jbohac 28. 6. 2012, 23:44

Dotaz na ty, co s ním častěji komunikují a umí číst jeho tvář:
vypadal, že to co říká si fakt myslí, a nebo se bál, že když neřekne co chcete slyšet, že ho přetáhnete pumpičkou?

Když nastoupil, pamatuju si zde velmi pesimistické články označující jej za autofila a vředoucha -- to stihnul za těch pár měsíců prozřít?

Squish 29. 6. 2012, 09:21

Spíš se naučil víc politicky vystupovat. Těmito řečmi autům prostor neubereš a cyklistům polichotíš. Nic to nestojí a příští rok tam bude zase třeba jinej náměstek

Líbil se Vám článek? Podpořte náš další obsah!
Stačí 10 Kč a minuta Vašeho času.

Vyberte prosím částku, poté budete přesmerováni na darujme.cz

Mohlo by vás zajímat
Praha 9: Nová cyklostezka podél Granitovy
Praha,

Praha 9: Nová cyklostezka podél Granitovy

15. června. 2024, 2min. čtení4