Přinášíme vám video z tiskové konference o bikesharingu NIKOL, na kterém promluová náměstek primátora pro dopravu Josef Nosek.
Ze záznamu vybíráme:
(…) V podstatě je to o tom, abysme vyšli vstříc ať už této iniciativě nebo dalším (…).
(…) Já jezdím z osmičky, a když jedu z Kobylis směrem do centra, tak v podnělí dopoledne mi to trvá už tři čtvrtě hodiny, než se dostanu autem tam, kde se mimo špičku dostanu během deseti minut. (…) Na kole je to efektivnější a podstatně rychlější.
Ta automobilová síť. tam už není kam. My už rozšiřovat, přidávat, další silnice… skutečně není kudy.
(…) Budeme schopni o něco zoptimalizovat systém pražské dopravy, v horizontu jednoho, dvou let, ale stejně, počet aut nás dostihne. A my nemáme jinou šanci než buďto posilovat MHD, ale MHD ve špičkách už je taky skoro na doraz, a nebo posilovat alternativní metody a to není nic jiného než kola. (…) Nic jiného prostě k dispozici není.
Na úterní cyklokomisi pan náměstek navázal na zájem o toto téma. Komise pro cyklistickou dopravu byla pověřena sběrem relevantních informací a přípravou podkladů pro zadání studie na bikesharing v Praze.
PS: Redaktor Prahou na kole vás z videozáznamu zdraví horečným psaním poznámek :-)
josuk 28. 6. 2012, 07:54
za 1. Vráťa by měl být náměstek pro dopravu!
za 2. co nejdřív!
Kalimero 28. 6. 2012, 13:45
IAD v Praze nikdy úplně nezkolabuje, vyjma mimořádných událostí. Funguje i zde "ruka trhu", automatická regulace. Pokud začne IAD kolabovat, lidé začnou používat jiné varianty dopravy, tím se ulice uvolní, lidé zas přesednou do aut a aut zas přibyde. Tak se bude hustota dopravy automaticky udržovat těsně před kolapsem, nezávisle na tom, kolik tunelů a silnic se postaví. Poptávka po komunikacích bude totiž vždy převládat nad nabídkou, pokud se nezačnou bourat i domy. Zbouráním domů totiž zmizí i lidé, co se chtějí přepravovat.
jbohac 28. 6. 2012, 23:44
Dotaz na ty, co s ním častěji komunikují a umí číst jeho tvář:
vypadal, že to co říká si fakt myslí, a nebo se bál, že když neřekne co chcete slyšet, že ho přetáhnete pumpičkou?
Když nastoupil, pamatuju si zde velmi pesimistické články označující jej za autofila a vředoucha -- to stihnul za těch pár měsíců prozřít?
Squish 29. 6. 2012, 09:21
Spíš se naučil víc politicky vystupovat. Těmito řečmi autům prostor neubereš a cyklistům polichotíš. Nic to nestojí a příští rok tam bude zase třeba jinej náměstek