Přinášíme přehled dalších úprav, které přinesly poslední měsíce. Cykloruh v Jeremenkově, úpravy u Kbelské, na Těšnově a rodící se nová podoba křižovatky Prašný most. Nakonec vylepšená lávka v Polabí.
Listopad 2013
Jeremenkova
Ve spodní části vznikl cyklopruh. Navázal na horní část vyznačenou v září. Je tak vytvořeno pohodlné spojení páteřní trasy A2 s Pankráckou terasou, konkrétně až po křižovatku s ulicí Na Strži. Cyklopruhy a piktokoridory jsou vyznačeny ve směru nahoru, tedy tam, kde jsou potřeba především.
Kbelská
Před přibližně dvěma lety byl gerilově vytvořen nájezd na nepoužívaný chodník podél Kbelské u vyústění opuštěné silnice. V listopadu 2013 byl obrubník profesionálně zkosen. Setkávají se zde na dost zvláštním a zapomenutém místě doporučené trasy od Vysočan, Letňan, Kbel a Hloubětína. Zaslepenou uzavřenou ulici od Vysočan si příroda pomalu bere zpět, zřejmě tu ale proběhlo čištění v šířce multikáry, lampy však nesvítí.
Prahou na kole běží s podporou Citybikes: Elektrokola, skládací kola, městská kola |
Naopak v méně divokém stavu je bývalý chodník podél Kbelské směrem od Hloubětína. Stavba Vysočanské radiály jej odstranila, nechala rozrytou cestu, vypadalo, že bez náhrady. Ale v létě 2013 jsme zde objevili asfaltovou silnici. Problém vidím v tom, že ti, co tudy pravidelně jezdili, byli podmínkami na dlouhé měsíce z doporučené a jediné možné trasy v širokém okolí prakticky vypuzeni. Objížďka z Letňan do Hloubětína vede přes Vysočanskou či Kbely.
Prosinec 2013
Podchody pod Prašným mostem
Byly zprovozněny podchody/podjezdy pod Prašným mostem. Nyní je možné se vyhnout křižovatce Milady Horákové a Svatovítské při jízdě z nebo do ulice Pod Hradbami a U Prašného mostu. Křižovatka ještě není ve finální podobě. O dalších úpravách je zatím možné jen spekulovat.
Pravděpodobně by měl vzniknout nájezd na cyklochodník vedoucí do podjezdu Svatovítské již někde v prostoru autobusových zastávek na Hradčanské, aby byl umožněn plynulý průjezd z Hradčanské do ulice Pod Hradbami a U Prašného mostu. Již delší dobu je pak cyklistům umožněno odbočování do ulice Na Valech. Je otázkou, zda při jízdě do této ulice z ulice Pod Hradbami budou muset cyklisté najíždět do křižovatky, či zda bude také vytvořen chráněný průjezd od konce podjezdu Milady Horákové v rámci chodníků.
Rekonstrukce semaforů u Těšnova
Na přelomu listopadu a prosince probíhaly stavební práce v okolí Těšnova. Byly zbudovány nové bezbariérové přechody pro chodce a zároveň zrekonstruována světelná signalizace na křižovatce Stárkovy a Klimentské. Ve Stárkově přibyly u křižovatky předsazená stání pro cyklisty a dříve nespolehlivá detekční smyčka byla nahrazena videodetekcí, která dle našich zkušeností již funguje až na výjimky spolehlivě a křižovatka tak s cyklisty počítá. Stárkova ulice se tak stává použitelnou variantou pro cestu mezi Hlávkovým mostem a Florencí, zvláště pro ty, kdo se chtějí vyhnout obrubníkům na trase přes parkoviště.

Alternativa: Václav Kříž v rámci aktivit Cyklisté sobě navrhl Odboru dopravy Prahy 8 snížení obrubníku a krátkou stezku z mostu na parkoviště.
Dříve během roku 2013 – co se nevešlo
Lávka u Káraného
Zavítáme na severovýchod od Prahy. Lávka přes Labe mezi Káraným a Lázněmi Toušeň měla ještě v roce 2012 na severní straně schody s lištou, v roce 2013 byly nahrazeny rampou “šnekem”. Místem vede trasa 241. Dostavbou rampy se posouváme blíže k potřebnému komfortu a spojitosti sítě.
O mnohých z těchto úprav se dozvídáme jen díky vám čtenářům. Když objevíte něco, co nemáme v mapě, napište to do komentářů či pošlete na redakce@prahounakole.cz . Díky.
Petr Dlouhý 19. 12. 2013, 11:07
Neřekl bych, že videodetekce je zrovna spolehlivá. Většinou musím pro jistotu posvítím světlem do kamery.
Na některých semaforech má ta kamera diodu, která indikuje detekci. Třeba na křižovatce Generála Píky x Svatovítská se rozsvítila až když přijelo auto. Výhoda je, že když tam ta dioda je, tak je hned jasné, že to nefunguje a můžu to nahlásit.