Co chystají městské části: Praha 5

Publikováno: 05. dubna. 2019, 1 min. čtení
Aktualizováno: 20. prosince. 2020
Autor: redakce
Publikováno: 05. dubna. 2019, 1 min. čtení
Aktualizováno: 20. prosince. 2020
Autor: redakce

Počátkem března jsme rozeslali městským částem Praha 1 – Praha 22 sadu otázek ohledně rozvoje cyklistické dopravy v začínajícím volebním období. Obdržené odpovědi budeme průběžně uveřejňovat. Za Prahu 5 nám na otázky směřované radnímu pro dopravu odpověděla vedoucí odboru Kanceláře starosty a tisková mluvčí Markéta Drešlová.

Redakce (Red.): Pokud vím, tak vaše městská část postupovala při zlepšování podmínek cyklistické dopravy v minulém volebním období podle návrhů pracovní skupiny „cyklo“. Bude pokračovat tato praxe, nebo plánujete zpracovat cyklogenerel či jiný dokument řešící koncepčně rozvoj cyklodopravy na Praze 5?

Markéta Drešlová (MD): Pracovní skupina „cyklo“ pokračuje ve své činnosti v rámci Komise Dopravy RMČ Praha 5 a doporučuje této komisi návrhy týkající se cyklodopravy.

Red.: Po pracovní skupině zůstala řada rozpracovaných návrhů cykloopatření. Které z nich nadále připravujete? Rozhodli jste se některé z návrhů pozastavit? Pokud ano, proč?  

MD: Všechny oblasti dopravy je žádoucí řešit vyrovnaně, není možné upřednostnit pouze jenom cyklodopravu. MČ Praha 5 má v plánu pořídit komplexní generel dopravy, který bude řešit cykloopatření v rovnováze s celkovým rozvojem Prahy 5.

Red.: Praha 5 v posledních letech zřídila řadu úspěšných cykloobousměrek (Šeříková, Holubova, U železničního mostu). Budete v této praxi pokračovat? Chystáte mimoto nějaká další zlepšení pro jízdu na kole na území městské části, jako legalizace průjezdů nebo cyklostezky? Kdy dojde na jejich realizaci?  

MD: Počkejme si na odborné vyhodnocení přínosu těchto opatření. MČ Praha 5 bude postupovat v koordinaci se sousedními MČ a s HMP. Rozhodnutí o zřízení cykloobousměrek formou dopravního značení je v kompetenci příslušného orgánu státní správy a Policie ČR.

Red.: Největším cyklistickým problémem Prahy 5 je asi to, že po cyklostezce podél Vltavy dojedete od jihu pouze na Lihovar. I když je to celoměstská trasa a řeší ji magistrát, přesto se zeptám, zda nějak spolupracujete na tom, aby se na kole dalo přes Prahu 5 podél Vltavy bezpečně projet? Činíte v tom nějaké vlastní kroky?

MD: Zohledňujeme požadavky na průjezdnost celoměstské trasy ve všech jednáních týkajících se tématu, jedná se o jednu z priorit MČ Praha 5.

Red.: Druhým velkým problémem je špatná dostupnost sídliště Barrandov. Nevíte, jak postupuje příprava legalizace jízdy na kole po tramvajové estakádě a výstavba cyklostezky dál k zastávce Geologická?   

MD: Městská část postoupila studii příslušnému realizátorovi. Na trase je řada technických omezení, která vyžadují náročná řešení. Legalizace jízdy na kole po tramvajové estakádě nemůže být nadřazena nad bezpečnost chodců a cestujících MHD.

Red.: V roce 2019 se očekává nástup dalších bikesharingových společností. Jak s nimi vyjednáváte? 

MD: Městská část je připravena se společnostmi provozujícími bikesharing spolupracovat. Prioritou je řešit provozování bikesharingu v souladu s bezpečností silničního provozu a se stávajícími dopravními předpisy (jízda a především stání).

Red.: I když vaše městská část zřídila v posledních letech mnoho stojanů pro kola, stále ještě je řada lokalit, kde chybí. Kde se chystáte zřídit v nejbližších letech nové stojany? Připravujete i nějaká lépe chráněná parkoviště?  

MD: Městská část nyní především řeší, jak vhodně doplnit lokality se stojany i o místa, kde bude možné legálně a bezpečně „odstavovat“ kola i bez stojanů na kola. Tato místa budou moci využívat především kola pro bikesharing.

Red.: Jak jinak hodláte zlepšovat na vaší městské části podmínky pro jízdu na kole? 

MČ se trvale podpoře cyklistiky věnuje a bude tomu tak i nadále, jak vyplývá z předchozích odpovědí. Prioritou je především bezpečnost a plynulost provozu na komunikacích a to pro všechny uživatele veřejného prostoru.

Red.: Děkujeme za rozhovor.

redakce
Redakční tým online magazínu Městem na kole

Lukáš Měkota 5. 4. 2019, 12:12

Jsem zvědavý na integrace na Plzeňské. Kdy budou a v jaké kvalitě.

Pavel Mašek 6. 4. 2019, 23:43

Lepší odpovědi než v předchozích dvou případech v tomto seriálu, nicméně pořád mi chybí konkrétní odpovědi, bohužel. Zrovna včera jsem četl vyjádřen MHMP na podněty ze strany občanů a dalších k výstavbě třetí fáze (F) OC Chodov. Nemohu jinak, ale byl to jen výsměch občanům. Opět odkazuji na svůj Twitter účet v souvislosti s dopravou v okolí OC Chodov - lidé hodně zmiňují, že doprava v okolí kolabuje, komunikace nestíhají a MHMP vesele argumentuje, že nárůst dopravy je menší, než se předpokládalo před první fází a tedy je to akceptovatelné. No jestli takhle se plánuje pro auta a jestli jsou kola furt na úřadech "v pozadí", tak to nikam nedotáhneme. Jsem zvědav, co odpoví z Prahy 11, jediné, co se tady opravdu zlepšilo ze stojanového stání, jsou stojany u zmiňovaného OC, což je paradox :D

@Redakce
- co je myšleno legalizací jízdy po tramvajové estakádě?

Vratislav Filler 7. 4. 2019, 09:22

Pavel Mašek: Uvažuje se legální průjezd po technických chodnících podél tramvaje na Barrandov a návazná stezka až po zastávku Geologická, je na to studie.

Pavel Masek 7. 4. 2019, 22:34

@Vratislav
Kde tu studii najdu? :-O

Lukáš Měkota 8. 4. 2019, 09:49

@P. Mašek nějaká zde https://www.cistoustopou.cz/sites/default/files/article/2018-05/Barrandovsk%C3%A1%20estak%C3%A1da%20%E2%80%93%20studie%20proveditelnosti.pdf

Pavel Mašek 10. 4. 2019, 13:35

@Měkota
- děkuji pěkně

Líbil se Vám článek? Podpořte náš další obsah!
Stačí 10 Kč a minuta Vašeho času.

Vyberte prosím částku, poté budete přesmerováni na darujme.cz

Mohlo by vás zajímat : Co chystají MČ 2018
Co chystají městské části: Praha 7
Praha,

Co chystají městské části: Praha 7

17. června. 2019, 1min. čtení3
Co chystají městské části: Praha 4
Praha,

Co chystají městské části: Praha 4

06. června. 2019, 1min. čtení43