Počátkem března jsme rozeslali městským částem Praha 1 – Praha 22 sadu otázek ohledně rozvoje cyklistické dopravy v začínajícím volebním období. Obdržené odpovědi budeme průběžně uveřejňovat. Za Prahu 11 odpověděl radní se zodpovědností za oblast dopravy: Martin Duška (Piráti).
Redakce PNK (Red.): Vaše městská část má generel cyklodporavy z roku 2007, jedná se tedy o již dosti neaktuální dokument. Budete připravovat jeho aktualizaci, nebo nastavíte koncepční podporu cyklistické dopravy jiným způsobem?
Martin Duška (MD): V tuto chvíli nejsou finanční priority na kompletně novou koncepci. Budeme na ni myslet do budoucna, rok 2007 již opravdu nelze považovat za aktuální.
Red: Jsou nějaká cykloopatření, která připravovala předchozí radnice a v jejichž přípravě nyní pokračujete? Zrušili nebo odložili jste některé připravované akce?
MD: Žádnou akci jsme nezrušili. Problém obecně je, že v oblasti sídliště je obtížné hledat trasy které by byli přímo pro cyklisty. Nově ustanovená dopravní komise bude zkoumat možnosti, jak nalézt nové způsoby řešení této situace.
Red: Jaká jiná zlepšení pro jízdu na kole na území městské části tedy připravujete na toto volební období? Chystáte nové cykloobousměrky, legalizace průjezdů nebo cyklostezky? Kdy dojde na jejich realizaci?
MD: Odpověd v tuto chvíli nemáme, situace je skutečně komplikovaná.
Red: Na Praze 11 se opakovaně měnil režim průjezdu cyklistů na páteřní celoměstské cyklotrase A22 po lávce přes D1 u OC Chodov. Lávka je široká přes 3 metry, racionalita zákazu jízdy cyklistů byla mnohými zpochybňována, v současnosti je zde ale jízda na kole opět zakázána. Povolíte ji?
MD: Lávka přes D1 především vyžaduje rekonstrukci. Připravujeme projekt na její celkovou opravu. Povolení průjezdu cyklistů není v tuto chvíli prioritou. [Jízda po lávce byla v mezidobí opět povolena, pozn. red.]
Red: Rekonstrukcí nyní prochází centrální park na Praze 11. Předpokládám, že jízda na kole v něm bude legální, bylo by divné, kdyby tomu tak nebylo. Chci se ale zeptat, zda MČ doplní legální průjezd cyklistů také na navazující chodníky, zejména do ulic U Chodovského hřbitova, Bachova, Křejpského, Vejvanovského a Michnova?
MD: Případné povolení průjezdu cyklisty ulicemi které jste popsal jsou závislé na šířce chodníků. Prioritou jsou pro nás chodci. Naše sídliště obývají především lidé důchodového věku, jejich klidný pohyb je prioritní.
Red: V roce 2019 se očekává nástup dalších bikesharingových společností. Oslovila vás některá se zájmem působit na Praze 11? Pokud ano, jak s nimi vyjednáváte?
MD: Sdílení kol chceme podpořit, důležité je zajistit vhodné místo pro stanoviště těchto bicyklů.
Red: Stojanů pro parkování kol je v ulicích obecně nedostatek. Kde se chystáte zřídit v nejbližších letech nové stojany? Připravujete i nějaká lépe chráněná parkoviště?
MD: Při nové výstavbě se stojany pro kola již počítáme jako standardem.
Red: Jak jinak hodláte zlepšovat na vaší městské části podmínky pro jízdu na kole?
MD: Obecně bychom rádi, aby lidé více užívali kola než auta. Nicméně problém je s hledáním těchto tras. Snažíme se o pozitivní příklady, naše městská policie kola běžně využívá během své služby.
Red.: Děkujeme za rozhovor.
Hukan 2. 5. 2019, 14:20
prelozeno do cestiny - "cyklisti nam omezuji duchodce, nic pro ne nechystame, mozna nejake to omezeni"
újezďák 2. 5. 2019, 14:44
Jsem docela překvapen, celkově se piráty rádi vykreslují jako příznivci cyklodopravy ale tady to nedosáhlo ani podhříbkových slibotechnových kvalit :)
Mimochodem ohledně jejich podpory shérovaných kol, zatím jsem se na své trase potkal žluté kolo freebike pouze a výhradně jedoucí po chodníku, pan pyrát by si měl uvědomit, že nováčci na kolech, tedy i ti kteří si to chtějí " ošahat" jsou chodníčkáři naturlščiky :)
Také by si pan pyrát měl uvědomit, že elektrokola jsou pro chodce, zejména pro starší, o dost nebezpečnější, než obyčejní cyklisté, takže je s podivem, že na kole zvysoka kašle a " modernější formy dopravy" podpoří.
Radil bych tedy panu pyrátovi, aby stanoviště pro shérovaná kola důsledně dával mimo chodníky, když je tak cyklohloupej a nechce ohrozit obyvatelstvo...
Robert Dvořák 2. 5. 2019, 14:59
Až se mě někdo bude ptát, kdo je to politik, dám mu tohle přečíst.Vrchol alibismu. No ono teď už je po volbách. Teď už nás neobtěžuje.
Vratislav Filler 2. 5. 2019, 15:22
Martin Duška byl poněkud v nevýhodě v tom, že koalice na Praze 11 vznikla až několik měsíců po volbách, takže tohle dostal na stůl jako úplně čerstvý radní a neměl čtvrt roku na zorientování se jako ostatní. Jako rezident Prahy 11 jsem se s ním v záležitostech cyklo mezitím sešel a tak hrozné to myslím nebude. Jsem tam v dopravní komisi, tak se to budu snažit někam vést aspoň z té pozice.
Vratislav Filler 2. 5. 2019, 15:25
Jinak jestli jste někdo z jedenáctky a chcete mi s tím pomoct, tak mi napište, můžeme zaskočit na pivo a probrat možnosti, jaké jsou.
josuk 2. 5. 2019, 16:16
..přece na sídlišti nemusí nikdo hledat trasy, cyklisté si je sami najdou, budou-li stojany, a to nejen u nové výstavby..
Lávka přes D1—mám pocit, že je skoro nová.. (podle Wikipedie vznikla přestavbou v 90. letech..to tedy myslím, že až po roce 2000, když vznikalo OC.. a nevznikla přestavbou staré..ta byla krátká a byla zbouraná zcela)
A proč by se mělo Křejpského Bachova atd. záviset na šířce chodníku… ?? Ono by stačilo tam zrušit jednosměrky… a možná bláznivý nápad, ale co by se stalo v těch úzkých ulicích (resp. parkujícími auty obsazenými) zrušit jednosměrky pro všechny ;-)
A jestli je městská policie vždy správný příklad… nevím.. ;-) možná by stačilo, kdyby hlídky obnovili pokutování špatně parkujících… už nějaký čas pozoruji, že aspoň na Roztylech a Chodově na dohled rezignovali.. což je škoda. A příklad strážníků jsem mohl pozorovat včera na Praze 4...dva strážníci projížděli na skútrech Honda PCX okolo Paláce kultury – před hlavním vchodem – s výhledem na Prahu 2- kam se ani po nedávné legalizaci nemůže ani s bicyklem.. ;-)
Martin Šnobr 2. 5. 2019, 16:58
Chápu že na radnici nastoupil později, koalice vznikla teprve nedávno. Ale všechny ty odpovědi vyznívají dost ignorantsky, někdy zdaleka neodpovídají na celou otázku. U Prahy 11, kde je potenciál k jízdě na kole obrovský, místa je více než dost a současná infrastruktura je nevyhovující, je to pro mě velké zklamání... Stačilo by pár úprav a mohlo by se vytvořit velké množství legalizací, zjednodušení cest a zpříjemnění pohybu na kole...
Robert Dvořák 3. 5. 2019, 01:27
Z jedenáctky jsem a to setkání u piva uvítám .Alespoň si rozšířím obzory.
Návrhů by zopár bylo. Do dvacátého budu mimo republiku,ale pak by nebyl problém.Napsat Vám mám na kontakt redakce ?
Vratislav Filler 3. 5. 2019, 19:20
Robert Dvořák: Napište přímo mně na vratislav.filler@auto-mat.cz , abych nezapomněl, až to budu svolávat.
Milan 5. 5. 2019, 01:44
Zcela otevřeně, je to síla. Skoro jsem názoru, že lepší by bylo vůbec neodpovědět. Fakt, že sestavení koalice se vleklo, není omluvou, že ten člověk o problematice vůbec nic neví. Bylo by zajímavé, kdyby napsal, jak dlouho na Praze 11 vůbec žije. Tohle jsou odpovědi na úrovni turisty, kterého na ulici překvapil reportér s mikrofonem. Katastrofa.
Na Praze 11 žiju od roku 1980 dosud. Nevím, jestli se kvůli tomu scházet. Problémy jsou pořád stejné.
Páteřní trasy (lávka OC Chodov, východní návaznost nové cyklostezky podél Mírového hnutí, neprostupnost sever - jih v prostoru M Opatov - M Háje /kde to jde, nenavazují cesty před nebo za parkem/ a jednosměrky / průjezd zakázán + podpora městské policie nelegálním praktikám spojených s mama taxi a taky ještě tankodrom Chodov - Záběhlice A41).
Bikesharing je tu podle mne blbost. Projekčně se s ním nepočítalo, jsme na kopci a do centra pro občasné jezdce daleko a s komplikacemi. Naopak pravidelní jezdci mají kola svá. Zavedení přinese překážející kola do veřejného prostoru a cyklodopravě moc nepomůže. Jinými slovy naštve to lidi a pozitivní přínos malý.
Zbyněk 5. 5. 2019, 19:54
S posledním odstavcem nesouhlasím, právě sídliště mají dostatek lidí aby se během minuty chůze z domu uživilo "hnízdo" BS kol. Zároveň parkování vlastních kol v paneláku není a nikdy nebude atraktivní pro širokou veřejnost. V centru se díky BS skokově zvednul počet cyklistů, nevidím důvod, proč by to nemělo platit i pro periferii.
Martin Šnobr 5. 5. 2019, 20:54
@Milan – s problémovými místy souhlasím, myslím si ale, že se toho v poslední době změnilo dost. Např. u metra Chodov přibyl tucet kvalitních stojanů (vč. boxů), které jsou hojně využívané. Tankodrom na Záběhlice je bída, zjišťoval jsem to u P10 a už má na to TSK vyhrazené peníze, v nejbližší době vznikne projekt nové cyklostezky a realizace (snad?) příští rok.
@Zbyněk – ohledně bikesharingu souhlasím, spoustu lidí by využilo možnost čapnout kolo (bez tahání ze sklepa atd.) a v mžiku být na metru (nebo u busu, či auta). Určitě by to zvedlo popularitu cyklistiky na P11. Jen je otázkou, jestli by tam někdo BS provozovat vůbec chtěl.
mirek 5. 5. 2019, 21:36
Lávka přes D1 potřebuje rekonstrukci? Vždyť je z roku 2005. Původně tam byl široký most, pak se kvůli stavbě Centra Chodov zboural a za peníze MČ postavila úzká lávka, tedy zhoršení, které jsme si ještě navíc sami zaplatili. Možná myslí klenutý most o kus dál, na trase A225, ten je z 90. let, ale ani ten nevypadá na spadnutí.
Jinak pán je evidentně odborník na cyklodopravu, je to vidět z každé odpovědi :'(
újezďák 5. 5. 2019, 21:53
Když už o Praze 11, tak mě tam léta, co kolem jezdím na kole, fascinuje ten liduprázdný chodník od prakticky podél celé ulice Mírového hnutí.
1. *je to jediný pražský úsek silnic a chodníků široko daleko, kde se nikdy nikdo nezabýval sražením obrubníků ulic, na které je kolmý.
2. je to nádherný příklad toho, že sídliště je prostě něco jiného než normální čtvrť, v místech kde přechází na ulici Výstavní (od Květnového vítězství až K Jezeru) na něm vidíte běžně chodit lidi, podél sídliště až po Berkovu po něm prakticky nikdo nechodí s výjimkou krátkého úseku kolem zastávek u plavečáku Jedenáctka a přechodu do lesa kousek od Matůškovy ( k výběhu zookoutku)
Tenhle chodník by klidně mohl být páteřní cyklotrasou, okruhem kolem sídliště.
* podobně nesražené obrubníky, dokonce i na přechodech jsou pak na Turkově ulici , což je pořád 11ka. Takže se mi zdá, že 11ka má problém s tím, že se nezajímá ani cyklisty a ani o chodce, zejména starší, pak postižené a pak i o ty mladší s kočárky... ještě často jezdím Schulhoffovou a myslíte, že tam chodníky sražené jsou všude kde je přechod ? Prdlajs :(
újezďák 5. 5. 2019, 21:54
Než se to tady ukáže, budeš si muset chvilku počkat,, him.ajs slovo pr.lajs je závadné ? :) To je fascinující co automat umí ohlídat :(
Jiří Motýl 5. 5. 2019, 22:13
újezďák: v slovníku vulgarit to automat nemá, ale asi usoudil, že se do blíží jinému slovu, které tam je. Omlouvám se za komplikaci.
újezďák 5. 5. 2019, 22:24
Jiří Motýl, to byl jen takový povzdech, například můj táta mě jako dítě peskoval za slovo sranda, přišlo mu sprosté ( podotýkám , že táta nebyl, díky péči tehdy vládnoucí levice, formálně vzdělán, nechali ho jenom vyučit). Ale díky za brzké povolení příspěvku :)
Jezdím po okraji 11ky skoro každý boží den, tak jsem si jen povzdechl, že obrubníky tam prostě jsou pořád skoro stejné jako v době, kdy lidu vládl lid, který neměl pro samé zářné zítřky na takové věci čas... inu komouši...
Milan 5. 5. 2019, 22:56
Ad bikesharing
Podle mne je smysluplnější nalákat na kolo po městě sportovního cyklistu, který víkend co víkend jezdí na kole než někoho, kdo kolu ještě nepřišel na chuť. No a takový člověk jednoznačně preferuje kolo vlastní (optimalizované, seřízené...) než zapůjčené. Podle statistik i ze zkušenosti jsou takových potencionálních městských cyklistů v Praze davy.
A firemních koláren není vůbec málo, jen nejsou veřejnosti moc známé. Na dojíždění do práce tedy no problem.
Ano, takový cyklista nepojede na kole na nákup, ale ten velký stejně odveze autem a pro malý je jednodušší dojít pěšky. Taky to tak dělám.
Stejně tak si nejsem jistý, zda přeučovat Čechy na parkování kol na ulici (s dražšími modely nekompatibilní), když i Holanďané parkují venku jen levná kola a drahá či sportovní si nosí domů (stačí si sednout na lavičku a koukat se). No a že se nám všude neválí kola (včetně četných kol - vraků), to snad není vada nebo je?
A ještě maličkost. Pro toho sportovního cyklistu není nošení kola domů žádná novinka. Dělá to už léta a je na to zařízený. Kdyby nebyl, tak by na kole tolik nejezdil, ale oni jezdí a jsou jich opravdu davy a vůbec nenajíždí málo kilometrů. Padavky to také nejsou (pražské kopce). Proč tedy hledat nováčky, když je tu potencionálních městských cyklistů habaděj? Stačí jen nepřekážet a ukázat, že to jde.
Pavel Mašek 6. 5. 2019, 13:32
@článek
- soudíce na základě odpovědí jsem celkem překvapen - bez ohledu na to, kolik času měl pan Duška na orientaci v dané problematice, tak mi přijde smutné tak natvrdo odpovědět, že na cyklistiku nejsou finance a není to priorita. I když je na JM hodně důchodců, tak roste poměr mladých lidí, staří buď odcházejí na odpočinek nebo se odstěhovávají. Čísla mluví jasně a každý rok se situace mění. JM má mnoho prostoru na cyklostezky nové i po chodnících, které na některých místech nejsou "vůbec" využívané. V předvolebním programu a jednotlivých profilech těch, co kandidovali, bylo jasně řečeno, že bude podpora právě bezmotorové dopravy a doslova byla zmíněna cyklistika. Je jednoduché říct, že peníze nejsou. Možná kdyby se nedávali dotace firmě EDUCAnet na opravu záchodů (když jsem se na to ptal, tak mi to bylo odůvodněno, že dotace byla na toalety dána kvůli tomu, že žádost o dotaci byla dle zákona a do prostor EDUCAnet dochází i pracovníci škol zřizovaných městem, využívají ty toalety a tak tedy dotace bude) apod., tak peníze by se našly. (berte s rezervou, zaujal jsem negativní postoj v tuto chvíli)
@Josuk
- špatně parkující vozy dlouhodobě řeším s městskou policí, osobně jsem několikrát mluvil s pochůzkářem, který vozy pokutuje a situace se zlepšila (bohužel někdy až ad absurdum, viděl jsem pokutované vozy, které v obousměrce parkovaly v protisměru - levým bokem k obrubníku. Takových je mnoho a nijak to ničemu nepřekáží, nikoho neohrožuje. Stejně jako jsem viděl pokutované auto, že stojí mimo vyhrazenou oblast, přitom stálo přesně tam, kde mělo, koly ve vyznačené oblasti, ale z pohledu shora mu pomyslnou parkovací hranici přesahovalo levé zrcátko a dva centimetry zadního nárazníku. Kdyby se čas místo pokutování takových vozidel věnoval kontrole vnitrobloku, bylo by to lepší). Osobně jsem nejvíce upozorňoval na řidice jezdící v nitroblocích po chodníku, aby zastavili hned u vchodu. Osobně v mé ulici a okolních jsem zaznamenal navýšení lístečků za stěrači, pochůzkář jezdí na kole i ve vnitrobloku, bohužel vnitroblok je hlavně na zavolání, tam MP autem nezajede při průjezdu ulicí, strážník ani nevystoupí. Osobně teď řeším s Policí ČR problém, kdy jsem si jednoho řidiče, který mě málem zajel při mé chůzi po chodníku, vyfotil a následně mi vyhrožoval i mé rodině ublížením na zdraví a svoji jízdu odůvodňoval tím, že je otec a tak jezdí po chodníku :D. MP na JM má jako jinde nedostatek zaměstnanců a bohužel na Chodově tomu nepřidává fakt, že si někdo z ministerstva vymohl skoro na plný úvazek strážníka, který v okolí ministerstva neustále řeší přijíždějící cizince ve vozech a parkujících na zákazech. Údajně to bylo hozeno na obavy z bezpečnosti o návštěvníky, že se pohybuje v okolí paní, která neustále na někoho řve a napadá lidi. Když pojedete kolem, máte velikou šanci tam vždy MP vidět, já tam mam přímo výhled z okna a jsou tam skoro celý den, tak to je pak těžké mít je někde jinde no.
@Milan @Zbyněk @Martin
- bikesharing bych nepovažoval za úplnou blbost, mohl by fungovat hodně lokálně, před dvěma lety tu působily Rekola a studenti je od Chodova na koleje a zpět využívali opravdu hodně, Rekola údajně měla zájem pokračovat, ale nedohodla se MP na podmínkách (info od Rekola), bohužel podrobnosti neznám. Asi moc lidí nepoje na sharnigovém kole do centra, ale věřím, že třeba z Hájí na Chodov na nákup by se lidé svezli.
@Mirek
- rekonstrukce lávky je už jasně daná a je daný i termín. Viděl jsem to na úřední desce a termín mi říkal i Vratislav, ale z hlavy si to nepamatuji, ale už to bude každou chvíli - objízdná trasa pro A22 v podstatě "neexistuje". Buď přes Jeleny nebo přes Turkovu a pak doleva Pod Chodovem - ani jedno pro cyklistu není přívětivé.
@Újezďák
- nesražené obrubníky - trochu bych se JM zastal, v posledních letech probíhá kontinuální stálá přestavba přechodů a jejich okolí na bezbariérové. Sice se myslí "jen na chodce" ale děje se to, je to dlouhodobý projekt, loni se tak stalo podél Roztylské mezi domy (Jarníkova apod.)
- že cyklistika ze strany města dlouhodobě nebyla podporována je zřejmé, občas se někteří autoři některých článků zde na webu neudrželi a napsali silně negativní komentář směrem k P11. Jsou známá jména, která na dopravě sedí na JM dlouhodobě a poslední nadějí pro mne byli právě Piráti s jejich předvolebním programem - osobně jsem se s nimi sešel, hovořil s nimi, i s panem Duškou i s tehdejším zástupcem pro dopravu, který dorazil na setkání s Piráty a zájem z jejich strany byl, bohužel vůle u pár lidí na úřadě nestačí, dokud politik "nevyšle příkaz", tak úředník nejedná ve smyslu nějaké "vize". Například paní Muzikářová, známé to jméno na P11, mi neodpověděla ani na jeden můj dotaz, ani na jednu moji žádost, i když ji to zákon nařizuje, zcela mě ignoruje. A to je jen příklad z minulých období. Ale abych nebyl jen negativní - na ulici Roztylská byl na cyklostezce propadlý chodník při nájezdu na přemostění u zastávky Jarníkova a podařilo se mi dohnat TSK k opravě, i když mi stále tvrdí, že na závadu přišli při běžné kontrole a to na zatýkání do přemostění, napojený chodník vůbec neřešili v mejlové komunikaci, ale chodník opraven :D.
Pavel Mašek 6. 5. 2019, 13:35
* nedohodla se s MČ na podmínkách, ne s městskou policíí, omlouvám se
Luděk 6. 5. 2019, 15:14
@Pavel Mašek: vida, jestli si fotíte auta, která kvůli vyložení či naložení nákladu zajíždějí až do vnitrobloku, tak už asi budeme ve vaší fotogalerii. Samozřejmě tam zajíždět nechci, ale občas už nenacházím jinou možnost, jak nabalit například 4 kola a ostatní věci na rodinnou dovolenou. Rád si nechám poradit, jak to správně vyřešit, já už mám rodinu vycvičenou na rychlou vykládku ze silnice před panelákem, to většinou stihneme na 1-2 přerušení, kdy někdo potřebuje projet (i když už jsem blok objížděl i 6x, vždycky do 10 sekund od zastavení na vyložení se za náma objevilo auto, které potřebovalo projet), ale s nakládáním je to problém, v takových případech už několik dnů předem vyhlížím každé ráno z okna, zda se neuvolnilo jedno z mála parkovacích míst u vchodu a pak se pokouším doběhnout na vzdálenější velké parkoviště a rychle přeparkovat (a občas to i stihnu), ale ne vždy se podaří a pak už zbývá jen "vnitroblok" (v našem případě panelák z druhé, chodníkové strany).
Jak to děláte vy, používáte třeba šerpy k odnosu materiálu na vzdálené parkoviště?
újezďák 6. 5. 2019, 15:40
Pavel Mašek, mě se celkem osvědčuje TSK nehnat, ale prostě je oslovit přes jejich internetový okénko na nahlášení díry, praskliny, přerostlých větví atd, většinou reagují docela promptně i bez mailů :)
Ovšem sobecky řeším především svou trasu.
Posledně zalepili megadíru v silnici u nás v ÚnL do dvou dnů...
Pavel Mašek 6. 5. 2019, 17:09
@Luděk
- neřekl jsem, že si fotím auta na chodníku, napsal jsem, že jsem si fotil někoho, kdo mě na chodníku málem srazil.
- Já chápu problém naložení velikého nákladu a s MP jsem i na osobním jednání zmiňoval, že mám pochopení pro řidiče, kteří například rekonstruují byt, stěhováci, těžcí invalidé atd. Váš případ s rodinou je typický problém rodin jedoucí někam. Problém (nepochopení pro ně) mám zejména s těmi, kteří tam stojí den co den po práci, mladí co nenakládají a nevykládají nic, nevezou nikoho po operaci atd. Takových je spousta a je jich většina. Nicméně pochopení se nedá spojovat s akceptací takového jednání, protože je to 1) nelegální, 2 a dál) nebezpečné, ať už má řidič důvod jakýkoliv. Je to úplně stejná, jako když mi někdo řekne, že vozí díte do školy autem a vykládá ho co nejblíže ke vchodu, protože je dopravní situace kolem školy hrozná. Ale právě takový řidič je ta nebezpečná situace. Ve vnitroblocích si hrají děti (poslední dobou je módní, že družiny si chodí hrát na veřejná hřiště), které nekoukají, kde co jede a snadno může dojít k neštěstí. Mně osobně na chodníku srazil motorkář a ještě mi nadával, že nekoukám, kam jdu. A to jsem jeden z mála, co nekouká pořád do telefonu. Takže když někdo zastaví na poslední chvíli na chodníku tak, že mi vrazí "jen" do tašky a ještě mi vyhrožuje, tak mi to přijde opravdu moc. Kort v kombinaci, kdy omlouvá jízdu po chodníku tím, že je rodič :D
@újezďák
- TSK má u mne úspěšnost 50 %, na značky ohlé, zahozené ve křoví atd. reagují rychle a rychle to vyřeší, ale například rok už nahlašuji (jednou nahlásil, dvě urgence) propadnou vozovku v zatáčce do vedlejší ulice z ulice U Kunratického lesa, je tam veliká výduť a už se začíná propadat i chodník a pořád nic. Každou chvíli se to pod nějakým autem propadne. Když jsem úplně to samé nahlásil na Evropské, tak tam druhý den stálo několik aut a díru řešili. Je možné, že výduť, do které strčím jen svoji celou ruku, není ještě záležitost k řešení, ale já nedostal žádnou odpověď!
- je běžné, že člověk řeší to, co mu je nejblíž, je to typická vlastnost slovanských národů zejména, ale člověka jako tvora obecně také samozřejmě.
Zbyněk 6. 5. 2019, 18:22
TSK: já během posleního roka už minimálně dvakrát psal o chybějím cykloboxu tady https://mapy.cz/s/3rRIL (pro směr do Hybernské). Jednou na zmente.to a jednou přímo na TSK a kde nic tu nic. Ani odpověď, ani cyklobox.
Pavel Mašek 6. 5. 2019, 19:50
@Zbyněk
- tahle křižovatka a vůbec celé okolí Masaryčky má ten problém, že vůbec vznikl a to, že nebude toto monstrum, které tam nemá co dělat, zrušeno. Spousta Pruhů, nesmyslné řazení, krátké řazení atd. Tohle by chtělo celé překopat a bohužel i když se má celá Masaryčka stavět nová, tak tohle na stopro zůstane.
Pavel Mašek 6. 5. 2019, 20:02
Rozpočtové opatření na opravu lávky přes D1 Praha 11:
https://www.praha11.cz/redakce/index.php?lanG=cs&clanek=141&slozka=1&as4uOriginalDomain=www.praha11.cz&as4u_protocol=https&ConfirmCookie=confirm&detail_claim=19320&
dohledat na tomu šíleném webu P11 ale dokument s termínem atd., to je šílenost, nenašel jsem.
TomášM 6. 5. 2019, 20:08
K TSK je to podle toho, komu patří daná MČ někde to opravdu je hned jinde nedostanete ani po roce a půl odpověď. Mimo té automatické, za mě příklad P10 odpověď nepřišla od října 2017, náprava taky ne. Jednu ze tří závad dokážu pochopit, že bude složitější na vyřešení (týká se kanalizační vpusti), další je ale problém TSK. V současnosti je lepší použít ty aplikace, kde hlášení závady nepřistane jen u TSK, ale i u další osoby viz například Zlepšete Česko
Martin Šnobr 6. 5. 2019, 21:45
@Pavel Mašek – ještě ohledně bikesharingu na P11 – Rekola na Chodově byly dotovány Centrem Chodov (vývoz kol z centra), které se prostě už další rok nerozhodlo pokračovat.
Pavel Mašek 6. 5. 2019, 23:11
@Martin
- ty jo, dal bych ruku do ohně, že mi Rekola odpověděla, že se nedohodli s MČ, když jsem se jich tenkrát na to ptal. Tak je to možné, že OC nechtělo dál podporovat, obrátili se na MČ a to nedopadlo no...
Vratislav Filler 11. 5. 2019, 12:38
Kdo byste se tedy chtěli k cyklo záležitostem na Praze 11 sejít osobně, tak tady je doodle na výběr temínu, ať nás může co nejvíc: https://doodle.com/poll/zbkait2gmt53857a .
Uzavřu ho počátkem příštího týdne.
A uvítám tipy na hospodu, optimálně na JM I.
Marek Turnovec 11. 5. 2019, 15:42
@Zbyněk: No nejsme si jistý, jestli tam nechybí schválně. Já tam celkem často jezdím, najedu si vždycky do toho vpravo a pak když je zelená, tak prostě hned přejíždím do toho pruhu do Hybernské. Možná se někdo bál, že když tam ty cykloboxy budou dva, že mezi nimi budou cyklisté moc rozptýleni a bude to méně přehledné, že takhle jsou víc na jednom (a očekávatelném) místě. Těžko říct. Jako asi by se mi také líbilo víc, kdyby byl i vlevo, mohl bych se pak rovnou před semafory zařadit do správného pruhu, ale zase z toho nemám takovou újmu...
Ale zkusím tedy někam kvůli tomu napsat také - třeba když nás bude víc, tak to nebudou tak ignorovat. Akorát nevím, jestli zrovna TSK je ten správný adresát... Co zkusit ještě Prahu 1, ať to případně pak právě na TSK tlačí i oni? Praha 1 je snad teď cyklistům trochu víc nakloněná, než za "strýka Festera"...
Zbyněk 11. 5. 2019, 18:37
Pokud mají řadicí pruhy mít nějaký smysl, tak by tam cyklobox být měl určitě. Klasická ukázka nebezpečné infrastruktury. A přitom bylo komplet vodorovné značení obnoveno vloni v létě.
Mapy.cz mi tady ukazují Prahu 3. Tam cyklistům pšenka zrovna nekvete. ale pokud můžete, určitě to pošlete. Ode mě to na TSK i zmente.to mají.
Pavel Mašek 11. 5. 2019, 19:13
@Vratislav
- osobně než hospodu bych navrhl sraz na sluníčku v parku :-)
Vratislav Filler 12. 5. 2019, 13:22
Pavel Mašek: No, jenom aby bylo to sluníčko :-) .