V první fázi dochází k vybudování nových asfaltových povrchů. Následně se okolí cest upraví v souladu s projektem krajinářského ateliéru Terra Florida. V rámci výstavby cyklostezek dochází k podrobnému zhodnocení stavu okolní zeleně.
Základní podmínky výstavby z hlediska zeleně jsou dle městské části: posoudit zdravotní stav a perspektivu okolní zeleně, zvolit druhy stromů, které nabízejí vyšší environmentální hodnotu, nekácet dřeviny bezdůvodně, dřeviny v kolizi se pokusit přesadit a chránit stromy během samotné výstavby.
Nejdelší cyklostezka s délkou jednoho kilometru propojí Třeboradice a Miškovice (ul. Svěceného). Další úsek povede z Miškovic směrem na čakovický cyklostezkový trojúhelník, o kterém jsme psali zde. Třetím úsekem je ulice Tryskovická, které vede po západní části Třeboradic a spojuje je s Čakovicemi. V tomto úseku je částečně vedena cyklotrasa A50.
Tyto tři úseky mají v součtu zhruba 1700 metrů.
Líbil se Vám článek? Podpořte náš další obsah!
Stačí 10 Kč a minuta Vašeho času.
Vyberte prosím částku, poté budete přesmerováni na darujme.cz
Václav Sýba 15. 03. 2021, 20:35
8
4
Nic proti cyklostezkám, ale úprava polních cest zalitím asfaltem není nic ekologického nad čím bychom měli jásat. Pokud si chceme udržet v okrajových částech Prahy alespoň trochu přírodní ráz, tak takové projekty tady nemají co dělat. Stačilo stávající cesty udržovat a vyspravit a asfalt použít třeba jen v zastavěných částech. Na kole je taková cesta sjízdná v pohodě a pro méně zkušené bruslaře je díky reliéfu a několika problematickým úsekům stejně obtížně sjízdná. Proti krajinářským úpravám cest, pokud se dělají s ohledem na okolní krajinu může těžko někdo něco namítat. Celý problém spočívá v dotacích , které obsahují tyto nesmyslné podmínky bez ohledu na okolní prostředí.
Martin Šnobr 15. 03. 2021, 20:54
8
4
@Václav Sýba – jako někdo, kdo 6 let dojížděl po mlatové cyklostezce Vám mohu říct, že to doopravdy není praktické. Během deště se to rozmočí a v následujících dnech se to lepí na kolo, špiní to oblečení a navíc to eroduje. Pokud na to vjede auto nebo vstoupí kůň, stává se z toho tankodrom. A městské části nemají na to to každý rok předělávat.
Jsem proti zbytečnému asfaltování a betonování, ale myslím si, že jsou jiná místa, kde dávají zasakovací a podobná řešení větší smysl. Co třeba lány parkovišť? Oproti těm jsou tyto cyklostezky jen kapkou v moři. A navíc: slouží k podpoře dopravy, která krajinu šetří.
Jan Vorel 15. 03. 2021, 22:55
7
3
Kdo někdy byl na kole v Rakousku ví, že mlatová, nebo hutněná štěrková cesta se dá udělat tak, že vydrží i provoz těžké techniky. A to i ve svahu v lese, kudy se na jaře valí potoky vody. Naše firmy se to bohužel ještě nenaučily. A to je škoda. Výjimky samozřejmě existují.
Jinak při letmém pohledu do mapy je zřejmé, že tyhle cesty v polích mají rekreační, nikoli dopravní charakter a byl by na nich lepší odpovídající přírodní povrch...
Marek Turnovec 16. 03. 2021, 00:04
8
4
Fajn, tak ať se to ty naše firmy naučí. Ale zatím to ještě neumí. Jak dlouho jim to učení asi tak může trvat?
Viz třeba cesta u meandrů Rokytky v Hrdlořezích. Staré je to sotva pár let a už to zdegradovalo až až. Po dešti je to samá díra a kaluž a bláto.
Mimochodem, jak podle mapy poznáte, že tam někdo bude jezdit jen rekreačně? V těch obcích nikdo nebydlí? Někdo, kdo by z nich třeba mohl chtít jezdit do práce, na nákupy?
Já tam sice nejezdím tak často, ale občas ano - obvykle na jaře, jezdím do Hostína pro chřest nebo do Polabí na medvědí česnek. Je to také rekreace, nebo spíš nákup? A na nákupy už bych tu asfaltku jako mohl dostat? :-)
Zbyněk 17. 03. 2021, 20:38
6
1
Nepřestává mě udivovat, že se najdou lidé, kteří mají asfaltovou cyklostezku za největší zločin, zatímco dálnice, parkoviště, satelity, haly podél dálnic, atd. nevidí...
komentář