Rekonstrukce povrchu ulice Hrozenkovská na západním okraji hlavního města přinesla i jedno velmi drobné procyklistické zlepšení – snazší a rychlejší odbočení do ulice Nedašovská na budoucí páteřní cyklotrasa A50. Jedná se o poměrně unikátní řešení, které je v Praze zatím výjimečné.
Samotná rekonstrukce Hrozenkovské mnoho změn pro cyklisty nepřinesla. Přestože je místy dle cyklistického generelu Prahy plánováno vedení páteřní cyklotrasy, v ulici byl pohyb cyklistů pouze v několika úsecích zdůrazněn piktokoridory (projekt zde). Vzhledem k silnému provozu autobusů a šířce vozovky se nakonec jiná řešení, např. využití ochranných cyklopruhů, ukázala být jako neprůchozí.
K výraznému i když drobnému zvýšení komfortu jízdy na kole ale došlo díky zásahu do staršího dopravního stínu na křižovatce Hrozenkovské a Nedašovské. Díky zkrácení příčných prahů a zřízení krátkého cyklopruhu skrz dřívější dopravní stín je cyklistům pohybujícím se v koridoru cyklotrasy A50 umožněna přímější jízda do Nedašovské, respektive o něco dřívější odbočení z rušné hlavní.
Podobné dopravní stíny byly především do křižovatek z 60. – 80. let doplňovány v uplynulých dvou dekádách za účelem zklidnění dopravy na vjezdech do rezidenčních čtvrtí a také pro zlepšení rozhledových poměrů v křižovatce. Z hlediska cyklistické dopravy je ale naproti tomu v tomto místě spíše žádoucí, aby člověk na kole mohl rušnější Hrozenkovskou opustit co nejdříve a jeho jízda nebyla uměle prodlužována.
Jedná se sice o marginální opatření, podobné dopravní řešení ale není v metropoli vůbec časté a z tohoto hlediska je velmi zajímavé. Při jeho osvědčení by jistě šlo využít i na mnoha jiných úsecích.
Místo si na mapě MNK můžete zobrazit zde.
Líbil se Vám článek? Podpořte náš další obsah!
Stačí 10 Kč a minuta Vašeho času.
Vyberte prosím částku, poté budete přesmerováni na darujme.cz