Praha buduje novou cyklostezku spojující Trojský most a most Barikádníků

Publikováno: 07. října. 2022, 1 min. čtení
Úvodní foto: Praha 7
Publikováno: 07. října. 2022, 1 min. čtení
Úvodní foto: Praha 7

Technická správa komunikací hl. m. Prahy (TSK) nyní buduje cyklostezku podél vltavského břehu v úseku Trojský most – most Barikádníků. Stavba je součástí budované páteřní cyklotrasy A1, ukončení výstavby je plánováno na 30. října 2022. Délka asfaltové komunikace bude přibližně 500 metrů.

Na tuto část naváže cyklostezka v úseku od mostu Barikádníků po ulici Varhulíkové, která bude realizována v roce 2023 v rámci nového parku U Vody. Cyklostezka prochází územím budovaného developerského projektu Port 7. Pouze pro pěší dle Prahy 7 zůstane cesta blíže vody.

Cesta byla poprvé zpřístupněna v roce 2017, kdy zde sedmá městská část ve spolupráci s firmou Skanska slavnostně otevřela šotolinovou cestu.

Martin Šnobr
Student architektury se zájmem o urbanismus, udržitelnou dopravu a fungování měst. Členem redakce od roku 2018.

Komentáře k článku

Kuba 7. 10. 2022, 20:03
11

Super, kéž by brzy došlo i na ten kousek od Trojskýho mostu podél vody ke Stromovce, respektive k Za Elektrárnou.

Vratislav Filler 8. 10. 2022, 10:08

Kuba: Navazující úsek bude blbě, podél vody má být mlatová cesta se zákazem chodců a cyklista ať si to objede vrchem. Jestli to chcete ještě zvrátit, pište na městskou část.

Vratislav Filler 8. 10. 2022, 10:08

Pardon, cesta má být se zákazem cyklistů, samozřejmě

Kuba 8. 10. 2022, 10:40
2
2

Vratislav Filler: co znamena to horem? Pokud to znamena tu cestu podel koleji, kam je dnes zakaz pro chodce a cyklisty a pokud ji v ramci toho i spravej, neprijde mi to jako blby reseni.

Tomáš J 8. 10. 2022, 18:09

Hm, podél kolejí je to od řeky z obou stran HODNĚ prudké stoupání a pak zase prudké klesání - ideální je to snad jen pro sportovce v tréninku. :(

Kuba 8. 10. 2022, 19:34
2
1

Tomáš J:
Jo, je to kopec, ale nepřijde mi zas tak hroznej. Což teda asi může být zvykem, bydlím v půlce kopce od řeky na Strahov, takže cesta po rovině pro mě na kole v podstatě neexistuje (po jakž takž rovině můžu jít tak maximálně pár set metrů, na to nemá cenu tahat kolo).

Plus pokud člověk přijede nebo bude pokračovat po Trojským mostě, musí to někde nastoupat/sjet tak jako tak. Ostatně i alternativa přes Trojskou lávku je stoupání do podobný úrovně, jako to kolejiště, možná i vejš.

Jasně, kdyby se vešla rozumná smíšená stezka podél řeky, bylo by to lepší. Ale chápu, že je tam prostoru fakt málo a radši vyšlápnout ke kolejím a sjet dolů, než se tam motat s chodcema na stezce hned u vody, která nebude mít šanci šířkově stačit.

Vratislav Filler 9. 10. 2022, 09:07

Tak ono kromě toho kopce je také potřeba si zajet tou serpentinou, takže to navíc bude o nějakých 150 metrů delší. Výsledek bude ten, že 80 % lidí bude jezdit tím zákazem, proběhne shame na cyklisty potom se to buď předělá, nebo se tam dá nějaká odpudivá kissing gate, kterou neprojde ani kočárek.

Kuba 9. 10. 2022, 12:13
1
1

Vratislav Filler: já bych čekal, že tam nemalá část lidí už přijede nebo bude odjíždět v tý horní úrovni, takže těm to bude celkem jedno, kde to nastoupaj nebo sjedou. Čekáte, že tam budou silně převažovat lidi jedoucí podél vody?

Marcus 10. 10. 2022, 06:46

Takze to nepropoji Za elektrarnou a Jankovcovu asfaltem? To by bylo dost zklamani teda. Ja s tim pocitam - predevsim jako pesi, ale to je jedno.

Vratislav Filler 10. 10. 2022, 08:48

@Kuba: Nemalá část jistě, trochu se to rozdělí, jasněže A1 od západu se pak už víceméně "rozsypává" tím, že vede jen do Holešovic. Bude-li ale dokončen ten severní půloblouk, bude se moct dojet od severozápadu až na Libeňák, což pro část relací bude zajímavé. Celkově mi dává větší smysl, aby hlavní stezka vedla spíš spodem, a případné sjezdy a nájezdy mít jako ramena, než mít řešení, které půlku (a nebo třeba i jen třetinu) frekvence žene zbytečně nahoru a dolů.

Kuba 10. 10. 2022, 12:19

Vratislav Filler: chápu, taky bych tomu samozřejmě dal přednost, kdybych si mohl vybrat a nebylo tam žádný ale. Nicméně v tomhle místě mi přijde ten prostor dole tak úzkej, navíc mezi řekou a prudkým svahem, že celkem beru vysvětlení, že se to tam pořádně nevejde a tu horní cestu považuju za přijatelnej kompromis.

tik 11. 10. 2022, 03:38

Vratislav Filler 9. 10. 2022, 09:07: tak jako shame na cyklisty, co dlabou na predpisy je nejak spatne?
Jen ze většina cyklistu hejtuje kazdy auto, co porusi predpisy - tak mi to prijde jako docela rovnoceny hejtovat oboje. A ze se tam da zabrana? No, kdyz to nefunguje podle predpisu... zdravi ridici od volantu z lesa baliset a zpomalovacich prahu.
Me to fakt prijde uplne stejny...

Vratislav Filler 11. 10. 2022, 10:31

tik: Já konstatoval, co se stane. Nehodnotil jsem to. Špatně je na tom především to, že to prostě nebude fungovat, a to řešení je špatně naprosto bezdůvodné. Ublíženost motoristů s tím nemá co dělat, i když chápu, že přístup "svou kozu jsem si přecpal tak, že chcípla, tak ať chcípne i sousedovi" je nám tady naprosto vlastní.

Petr Kv. 15. 10. 2022, 23:43

Heh, no konečně aspoň něco, ale bez navazujícího úseku od Trojského mostu do Stromovky skoro k ničemu. Já to letos, protože to časově nehrotím, většinou střihnul přes most Barikádníků na A2 a zpátky do Stromovky až Trojskou lávkou...

Matouš 13. 11. 2022, 20:44

Mám z tohohle všeho co se teď odehrává na konci Varhulíkové směr Trojský most dost smíšené pocity. Cyklostezka přímo podél vody je za mě to nejhorší možné řešení, celá ta oblast je hojně navštěvovaná místníma - pejskaři, matky s kočárkama a teď dohromady s cyklostezkou to bude supr masakr.

Jedna kamarádka, co tam bydlí mi tohle líčila, jak kdyby tam měla vyústit Blanka, že to přinese obrovskou indukci cyklofašistů a že už nebude mít kde vyvevnčit psa a kam si jít hrát s dítětem...
Nechápu proč dopravní řešení téhle oblasti se nedělá dle zkušeností z jiných míst. Míst kde jsou neústálé konflikty mezi nemotoristy je po Praze víc než dost. V tomhle případě se stačí podívat hned na druhý břeh, přitom by stačilo kolem vody udělat chodník pro pěší a cyklostezku dál od vody....

komentář

Pravidla diskuze, Ochrana osobních údajů

Líbil se Vám článek? Podpořte náš další obsah!
Stačí 10 Kč a minuta Vašeho času.

Vyberte prosím částku, poté budete přesmerováni na darujme.cz

Mohlo by vás zajímat