Praha 3: Obnova Basilejského náměstí přinesla cyklopruhy v Malešické

Publikováno: 22. ledna. 2023, 2 min. čtení
Úvodní foto: M. Bělor
Publikováno: 22. ledna. 2023, 2 min. čtení
Úvodní foto: M. Bělor

Magistrát v Praze provedl rekonstrukci Basilejského náměstí na ulici Jana Želivského. Ve středu náměstí se nově nachází křižovatka, ostatní výjezdy byly zaslepeny. Z hlediska cyklodopravy je zlepšením nový asfaltový povrch a cyklopruhy v navazující ulici Malešická.

Na náměstí přibyla také dvě stání pro kola a motorky, a to bez fyzických stojanů pro uzamknutí kola. V profilu hlavní ulice Jana Želivského nedošlo téměř k žádným změnám. Zdejší cyklopruhy jsou nadále nesouvislé a v průběhu ulice se mění v piktokoridory. Oddělené cyklopásy či cyklostezky nevznikly vůbec. Na náměstí se křižuje plánovaná severojižní páteřní trasa A42 s plánovanou místní trasou A242 propojující Parukářku s oblastí Na Balkáně.

Náměstí? Zatím parkoviště

Místostarosta Prahy 3 pro dopravu Ondřej Rút (Zelení) komentoval pro Městem na kole uspořádání náměstí: „Basilejské náměstí samotné se rekonstrukcí fixovalo do nové podoby na dlouhá léta. Budoucí příležitost pro zlepšení a posílení charakteru náměstí je využití ploch určených dnes pro parkování pro jiné pobytové funkce. Proto jsme požadovali za Prahu 3 stejnou výškovou úroveň ploch chodníků a těchto prostor pro parkování.“

Odkládá se pokračování rekonstrukce Koněvovy

V letošním roce budou v ulici Jana Želivského pokračovat další opravy inženýrských sítí, které jsou v havarijním stavu. To způsobí částečnou uzavírku ulice J. Želivského – vždy v jednom směru. Z tohoto důvodu magistrát Praze 3 přislíbil, že letos odloží plánovanou rekonstrukci poslední části Koněvovy ulice na rok 2024. Na tomto 500 metrů dlouhém úseku (mezi ulicemi Černínova až J. Želivského) má v budoucnu vzniknou stoupající jízdní pruh pro cyklisty – jako ve zbytku ulice.

Martin Šnobr
Student architektury a urbanismu se zájmem o udržitelnou dopravu a zlepšování míst kolem sebe. Členem redakce od roku 2018.

Tomas 10. 2. 2023, 08:24

Tohle je naprostý nesmysl. Nic to neřeší. Vedle vzniká obří výstavba, proč není v podmínkách vybudování bezpečné cyklostezky. Tady by mohla být klidně bezpečná cyklostezka až od Malešického parku až po Olšanskou. Naopak bych se snažil udělat paralelní cyklo magistrálu s ulicí Jana Želivského. Tj. uzavřít některou ulici od Koněvovi až na Malešickou pro motorová vozidla a vyhradit jí jenom pro cyklisty. Tím by vznikla opravdová cyklomagistrálam, která by propojovala Žižkov a Malešice (Krejcárek, Ohradu, Olšany atp.). Jestli se téhle příležitosti nevyužije nemůžeme pak brečet, že není kde ty cyklostezky postavit, protože výstaba takové čtvrti k tomu přímo vybízí. Je to pouze neschopnost magistrátu přidat si cyklo infrastrukturu do podmínek výstavby. Stejná příležitost byla na Novovysočanské, kde se místo toho nakreslili ochranné cyklopruhy na silnici. Tohle čmárání nikomu nepomahá (kromě politiků, kteří to pak prezentují, jako úspěch pro voliče, že udělali opatření pro cyklisty a nestálo je to skoro nic).

Líbil se Vám článek? Podpořte náš další obsah!
Stačí 10 Kč a minuta Vašeho času.

Vyberte prosím částku, poté budete přesmerováni na darujme.cz

Mohlo by vás zajímat
Tři nové cykloobousměrky na Praze 6
Praha,

Tři nové cykloobousměrky na Praze 6

06. května. 2024, 5min. čtení6