Stoupání na Strahov: v ulici Na Hřebenkách přibyl cyklopruh

Publikováno: 11. září. 2023, 1 min. čtení
Publikováno: 11. září. 2023, 1 min. čtení

V ulici Na Hřebenkách, která je součástí stoupání na pražský Strahov, přibyl nevyhrazený cyklopruh. Nové opatření také zlepšilo bezpečnost přechodů a přidalo parkovací místa.

Nový nevyhrazený cyklopruh v ulici Na Hřebenkách je dlouhý 550 metrů a překonává výšku 35 metrů. Ve směru z kopce mohou lidé na kole jet díky rychlému klesání společně s ostatním provozem.

Nahoře cyklopruh navazuje na již existující cyklopruh v ulici Turistická. Ten zde vznikl už v roce 2020. Dole opatření zatím nenavazuje, o 300 metrů níže se nachází 320 metrů dlouhý cyklopruh v ulici Zapova. Ten vznikl minulý rok.

Náročné stoupání z Holečkovy ulice až na Strahov tak lze po letech projet po téměř souvislém cyklopruhu. Z celkové délky 2 kilometry chybí cykloopatření na 300 metrech.

Martin Šnobr
Student architektury a urbanismu se zájmem o udržitelnou dopravu a zlepšování míst kolem sebe. Členem redakce od roku 2018.

Komentáře k článku

Kuba 11. 9. 2023, 08:51
12
8

Stoupat na Strahov uzkym nevyhrazenym cyklopruhem v dverni zone parkujicich aut? Ne diky, infrastrukturu proti lidem na kolech, kdy se alibisticky nastrikaj piktogramy do prostoru, ktery zbyl po parkovani a ktery slouzi hlavne pro lidi vystupujici z aut, aby si nekdo mohl udelat carku do vykazu nebo aby ridici zmenu prujezdneho pruhu na parkovaci pripsali "cyklistum" nepouzivam, na to mam nizkou zivotni pojistku.

Brahma 11. 9. 2023, 09:24
16
2

Vyhrazený cyklopruh je ve stoupání velice příjemná záležitost. Nejen kola, ale i na koloběžce se po hladkém asafaltu jede podstatně lépe, než se odrážet po dlažebních kostičkách do kopce. Hřebenka jsou v poslední době mnohem méně dopravně zatíženy, než tomu dříve bývalo. Přesto se to stoupajícím cyklistům hodí. Při stoupací rychlosti mi nedělá potíž se podívat, zda v objížděném autě někdo je, kdo by mne mohl ohrozit dveřmi. Podobný cyklopruh po rovině je z pohledu náhle otevřených dveří mnohem nebezpečnější.

Zdenek X 11. 9. 2023, 09:36
6
3

@Kuba: vy to skutecne musite mit tezke. Tam jsem bydlel asi 40 let, z toho 15 let jezdil touhle silnici na kole, a nikdo me dvermi nesejmul. Zivotni pojistku jsem nikdy nemel a nemam. Ne, skutecne jsem v tom kopci zastupy nepotkaval, aby to vyzadovalo oddelene reseni (mozna se doba za cca 5 let zmenila, kdovi, fyzicka prazanu se zlepsila a strahovsky kopec jezdi prumerem 25 km/h s prstem v nose a jsou jich tam kolony). A jaka sirka uz neni "uzky" nevyhrazeny cyklopruh? Vzdy to je luxusne siroke a dverni zona je ve zlomku (v miste na fotkach mate v tomto smyslu uz nejhorsi misto davno za sebou, ve Svedske).

Asi si to budu muset z nostalgie zase nekdy projet.

Skoda, ze mistni autor pan Sindelar nesplnil svuj rok stary slib o sepsani "nejmene dvou clanku" https://mestemnakole.cz/2022/08/vase-nehody-na-kole-za-poslednich-pet-let/ , na zaklade ktereho sbiral data o nehlasenych nehodach, protoze si myslim, ze by se pouze potvrdily oficialni statistiky, ktere rikaji, ze na kole v Praze je mene nehod nez ve zbytku Ceske republiky. Take by se ukazalo, kolik je treba trefenych dveri, a ze mnohem vice je samonehod, kde auto vubec nefiguruje (alespon zkusenost moje a moji rodiny).

Kuba 11. 9. 2023, 09:39
4
2

Brahma: jak se clovek diva, jestli v zaparkovanem aute nekdo sedi, u aut, ktera maji na zadnim a zadnich bocnich oknech nepruhledne polepy/plechy?

David 11. 9. 2023, 10:23
8
2

Kuba: No nevím, ale když jsem se tu dřív plazil a snažila se mě čas od času předjet dvě auta najednou, tak to pak stálo zato. Zejména pokud jeden byl autobus, a druhý byl osobák, který ho předjížděl.
Jednou mě autobus málem sundal v Turistické před křižovatkou s Pod Stadiony. Natlačil mě na obrubu a já musel zastavit. Nahoře jsem ho dojel a zeptal se, jestli mě chtěl zabít. Říkal, že vedle měl auto, tak ho přece nemohl omezit.
Myšlení lidí člověk nezmění, ale teď se tam něco podobného stát nemůže. Sice je ten pruh nevyhrazený, ale skladebností se do vedlejšího pruhu vejde i autobus. Má nejméně 3,0 nebo 3,25 m v rovných úsecích a v obloucích je rozšířený, takže je jako vyhrazený. V ostrém oblouku u parku je vedle cyklopruhu dokonce přes 5 m, takže i tam je to teď v pohodě. Když tam byly dva pruhy, tak to tam při více autech zrovna optimální také nebylo.
Za mě je to OK. Kdyby tam byly plechy vyzrazeného pruhu - změnilo by se něco? A aby v takovéhle ulici někdo kvůli pár cyklistům vykácel stromy a dělal stezku? No, nevím, ale ztráta přednosti na každé křižovatce by mě asi nebavila.

Kuba 11. 9. 2023, 10:46

David: je fakt, že to není zhoršení (ani to není v Praze bohužel automatický). Což ale nic nemění na skutečnosti, že ten výslednej stav je furt prachmizernej a k dobrýmu má furt daleko. Vyhrazený pruh by moc nezměnil (asi by byl o něco širší). Co by tady byl IMO první stav, kdy by se dalo mluvit o slušné infrastruktuře pro lidi na kolech obecně a ne jen pro malou podmnožinu hardcore cyklistů by byl cyklopruh mezi parkováním a chodníkem, oddělený obrubou nebo sloupky, aby to nelákalo parkovat až v něm. Kde by se tohle nevešlo, tak nepřidávat parkování a udělat jen ten fyzicky oddělený cyklopruh.

Barva prostě není infrastruktura a ve stoupání to platí tuplem.

Kubajsu 11. 9. 2023, 10:55
2
1

Tak nejlepší by bylo nakroucení cyklostezky s rozumným sklonem zahradou Kinských, klidně jednosměrné, aby se neplašili pěšáci...

David 11. 9. 2023, 11:40

Kuba: Tady to je ve skladebnosti vyhrazeného pruhu. Možná se tam jeďte podívat, než budete psát.
Zahrada Kinských patří "zelinářům" (přesněji ochráncům přírody) a cyklisty si do ní nepustí, ani kdyby kaštany padaly. Stačí si vzpomenout, kde se v Praze naposled rozdávaly pokuty za sáňkování. Proto je tam průjezd na kole možný jen po vyznačené trase mezi Hellichovou a Šermířskou. Z/na Náměstí Kinských nebo z Úvozu je zákaz, byť parametry komunikací v parku jsou na provoz (vozidel) dimenzované.

Michal Šindelář 11. 9. 2023, 12:54
2
3

@Zdenek X
Dobrý den, omlouvám se, že dosud nedošlo k publikaci výzkumné zprávy, bohužel mé kapacity vyčerpaly jiné priority. Přípravné práce pro zpracování dat jsou hotovy, na výzkumné zprávě budu pracovat tento podzim, zveřejnění předpokládám že nastane během zimy.
Zdravím, MŠ

David 11. 9. 2023, 15:50

Kvůli tomu, že městská část někde vyznačila parkování a ve zbylém místě i cyklopruh tam má magistrát hned osazovat sčítač? Zajímavá myšlenka. A nebude to zbytečně odčerpávat peníze, co si platí motoristé na opravy "svých" silnic?

Nightrider 11. 9. 2023, 15:58
7
1

Přijel jsem, projel jsem a nevidím žádný problém:
- Kolo už nesdílí pruh s auty, takže není nutné neustále sledovat provoz za sebou a plánovat únikové manévry.
- Nebezpečná dveřní zóna nevznikla, protože v tom stoupání fyzicky nejde jet tak rychle, aby mě otevřené dveře mohly ohrozit.

Tik 11. 9. 2023, 18:53
2
3

David: no jasně. Aby se brm brm mohla radovat, že z jejich peněz mají cink cink cyklopruh. Všichni tři, co tam za rok projedou...

David 11. 9. 2023, 18:58

Tik: Nu, vzhledem k tomu jak vypadá Plzeňská, se zde občas nějaký ten cyklista, lačnící po horské prémii, čas od času objeví.
Nicméně pokud někdo udělá cyklopruhy či cyklostezky dole ne Plzeňské, která jako jediná vede z centra na západ bez ztracených spádů a zajížděk, určitě budete mít pravdu a tady pak moc cyklistů už nepotkáte.

Zdenek X 12. 9. 2023, 07:39
2
4

Navazuji na vcerejsi prispevek: dnes rano mezi 6:50 a 7:30 jsem v prazskych ulicich potkal na kole 3 zeny, ktere podle vybaveni jeli nekam po meste, 3 muze v podobnem vybaveni, a 3 muze, kteri si jeli potrenovat (na vypadovce tesne pred hranici mesta, pouze v dresu, silnicni kola s vysokymi asi karbonovymi rafky) (+ 1 jeden trenujici muz za hranici mesta). Rekl bych, ze je to takovy typicky pomer. Pripada mi to jako nepomer k tomu, kolik muzu tady diskutuje o bezpecnosti, zena tu neni zadna.

Zdenek X 12. 9. 2023, 07:42
2
2

... ted koukam, ze poznamku k zenam-cyklistkam jsem mel vcera v jine diskuzi. Pardon.

Saša 12. 9. 2023, 07:48
6
1

Tady je to promarněná příležitost. Jezdím tam pravidelně. Dřív byly nahoru pro auta 2 pruhy. Na kole se v nich jezdilo dobře, jelikož k předjetí posloužl druhý pruh. Místo toho by tady krásně vyšel vyhrazený cyklopruh + rozšířený pruh, do kterého by se pohodlně vlezly autobusy (v těch původních 2 pruzích vybočovaly). Ale ne, my musíme udělat parkování i tam, kde vůbec není třeba (naprostá většina lidí tady může parkovat na zahradě, viz plno volných míst v přilehlých bočních ulicích) a k tomu doplácáme klikatící se OCP. Za mě krok zpátky, radši bych tam jezdil bez těch omalovánek...

Zdenek X 12. 9. 2023, 08:19
1
4

@Kuba: ted ctu pozorne vas prispevek z "11. 9. 2023, 10:46". Vase predstava bezpecne infrastruktury v podobe pruhu mezi parkujicimi auty a chodnikem, je z meho pohledu neco naprosto strasneho (jestlize tedy ten pruh pro kola nebude velmi velmi siroky). Timto odmitam jezdit (znam to v Praze pouze na jednom miste). Nakonec nehovorim o tom, ze tenhle stat ma holou řiť, v rozpoctu diru jak vrata (a predpokladam, ze hl.m.Praha na tom bude podobne), a z tohoto pohledu timto zpusobem investovat do prestavby horske premie na Strahov je skutecne hovadina.

@David: kdo jezdi po Plzenske (spodni usek) na kole, je hrdina. Musim rici, ze tohle fakt nechapu, jak pisi vyse, v tohle miste jsem bydlel 40 let/15 let jezdil, mohl jsem domu z Andela jezdit kus Plzenskou a potom na Strahov, nebo Holeckovou/Na Hrebenkach, a nebo pres Kinskeho zahradu (kde jsem chvili tlacil)/Na Hrebenkach (ne, fakt legalnost jsem neresil). Plzenskou jsem volil v takrka nemeritelnem poctu pripadu. Ale pritom si myslim, ze to nema reseni, je to jedno z mala udoli zapadnim smerem a zakonite je tam (i historicky) sileny tlak na zastavbu a ruzne druhy dopravy. Neverim, ze to bude za meho zivota vyreseno, na to bohuzel tenhle stat nema "drajv" (to neni o nepodpore cyklistiky) a investuje do pitomosti. Nakonec NKU to rika, my dotace rozfrcavame na tisice malych projektu (cyklisticke tam taky budou) a nedelame velke stavby (a jine investice), ktere nam skutecne vytrhnou trn z paty a posunou nas vpred. Napriklad Radlicka radiala. To by potom mozna Plzenska mela cyklopruh.

David 12. 9. 2023, 08:43

Saša: Promarněná příležitost? Tak parkovací místa prostě vznikají a vznikat budou. Spíš se divím, že vzhledem k šířce komunikace nevznikla parkovací místa po obou stranách. Ale když Praze 5 vynadáme, třeba to ještě přehodnotí, cyklopruh smaže a vyznačí víc parkování.
Zdenek X: Bydlím na západ od Prahy a Plzeňskou jezdím každý den. Není rychlejší cesta, která by navíc neměla ztracené spády. Ještě by šlo Prokopské údolí, ale přes Řeporyje. A tam s tenkými plášti neprojedu, a horáka se mi na takovou vzdálenost každý den tahat nechce (a ani na něm žádná sláva). BTW, Plzeňská je ještě v pohodě, ale K Austisu v ranní nebo odpolední špičce (tedy proti slunci), to je něco pro dobrodruhy.

Jenda 12. 9. 2023, 10:01

Zdenek X: „3 muze, kteri si jeli potrenovat (na vypadovce tesne pred hranici mesta, pouze v dresu, silnicni kola s vysokymi asi karbonovymi rafky)“ Nepsal jste, že sám jezdíte do práce ve velmi sportovním nastavení?

Brahma 12. 9. 2023, 10:05
6
1

Add Zdenek X a Kuba
Cyklopruh mezi parkujícími auty a chodníkem je opravdu něco hrozného a nebezpečného. Jediný v Praze je na Příkopech a raději se mu vyhýbám. Tam je ta dveřní zóna spolucestujících vystupujících na bezpečný chodník opravdu hrozná. Řidič se občas před vystoupením podívá do zrcátka, poněvadž ví, že vystupuje do silnice. Spolujezdec tohle nečiní nikdy (parkuji v jednosměrce vlevo a stále je všechny kontroluji) a když vystupuje na chodník, tak tuplem to neudělá. Chodci z chodníku tenhle pruh považují za bezpečné pokračování chodníku a vstupují tam zcela neočekávaně a bez rozhlédnutí. Vždyť nebezpečná silnice je ještě daloko. No a všichni to považují za výborné místo pro klábosení či vykládání nákladu z aut.

Zdenek X 12. 9. 2023, 10:38

Jenda: nemam kolo s vysokymi karbonovymi rafky, je spinave a zjevne neni za 50tisic+, nemam Shimano Di2, mam velky batoh s notebookem, na batohu mam zeleny prevlek, nejedu v 7 rano po Karlovarske smerem z Prahy, nejedu v Hrozenkovske smerem z Prahy, nejsem sladeny od dresu az po ponozky, jsem v rannim chladu vic oblecen, nez kdybych jel v tempu potrenovat. Z tech, co uvadim jako pravdepodobne cyklisty/cyklistky pojizdejici po Praze, nemel batoh/nosic jeden, a kola byla zjevne mestska (krome jednoho na celoperu, byl to ten bez batuzku, ale toho take pocitam jako "prazskeho" cyklistu, protoze nebylo zjevne, ze by trenoval -- ono take trenovat na silnici na celoperu moc smysl, alespon me, nedava).

Mohl jsem se splest, uznavam.

Kuba 12. 9. 2023, 10:45
2
1

Brahma, Zdeněk X: Jasně, ten pruh mezi parkujícími auty a chodníkem musí mít dostatečnou šířku. Ideální je to v sestavě: parkující auto, cca půl metru široký vyvýšený oddělovací pás (nad který se otvírají dveře) na jeho hraně sloupky (každý si dá sakra pozor, aby dveřma prudce nevrazil do sloupku, dveře od auta jsou pro jejich uživatele na rozdíl od nějakých lidí na kolech cenné) a až pak široký cyklopruh. Takhle to ve světě úplně běžně dělaj a funguje jim to. A jak jsem psal, kde by nebylo místo na dostatečnou šířku toho cyklopruhu (jo, bez dostatečné šířky tohle řešení nefunguje, v tom máte pravdu, ale to neznamená, že je blbý i s dostatečnou šířkou), tam prostě nepřidávat parkování. V podobné čtvrti ho fakt není potřeba přidávat za každou cenu.

Ne fakt tady v ČR nejsme nějaký speciální sněhový vločky, aby se tu řešení vyzkoušená a ověřená ve světě nedala úspěšně použít. Co nám chybí je vůle je použít a případně vůle změnit nesmyslné předpisy, které jim u nás brání.

Jirka 12. 9. 2023, 10:45

Opět důkaz největší pitomosti těch, co nyní v Praze rozhodují o dopravě. Bydlím na Strahově 40 let a takovouhle hovadinu ještě nikdo dříve nevymyslel. Jedná se o hlavní frekventovanou silnici, která směrem nahoru měla dva jízdní pruhy a dolů jeden. Zcela z dopravného hlediska srozumitelné. V pravém pruhu, tedy pomalém stoupaly vzhůru pomalá auta, motorky, ciklisté! Zcela normálně, bez jakéhokoliv nebezpečí, jako tomu bylo je i na jiných komunikacích. V levém potom měla možnost předjíždět rychlejší vozidla. Nyní tupci a diletanti z magistrátu z pravého jízdního pruhu udělali na hlavní (!) silnici parkoviště aut a vedle něj ciklopruh! Takže pro jízdu nahoru zbývá již jeden pruh a to ještě užší než byl dříve. Autobusy MHD samozřejmě nemají šanci v něm celou cestu včetně oblouků jet a tak se jezdí i v ciklopruhu. Hlavně že Hřib má zase splněno!

David 12. 9. 2023, 11:35

Kuba: Ok, půl metru od aut sloupky, pak 2 metry cyklopruh, aby se dalo předjíždět. Tak se podívejte na fotku v článku. Stačí vykácet javorovou alej, posunout auta téměř do cyklopruhu (25 cm budete muset nechat na odstup na každou stranu od nich, ne jen na jednu), místo trávníku asfalt na vyvýšeném pásu, "stromořadí" baliset nebo sloupků aby se místo podélně neparkovalo kolmo, a máte to. Řešení za desítky milionů pro desítky cyklistů denně a likvidace zeleně. Praha ho bude schopná "vystřihnout" do deseti let, jen to fikne. Když se vám takové řešení na Hřebenkách líbí, můžete na to Praze klidně půjčit. Určitě vám dají děkovnou tabulku. Mezitím ale možná cyklisté zmizí, protože se třeba trochu zkultivuje Plzeňská.
A nebo opravdu nezřizovat parkování. Jen 2 m široký vyvýšený pás, po kterém projede ve špičce co 6 - 10 minut jeden cyklista a vedle něj závodní dráhu.
Ale pokud jsem si všiml, vývoj jde v Praze zatím opačným směrem. Skutečně nebude nic lehčího, než tenhle stoupací pruh smazat a namalovat parkování po obou stranách ulice. Stejně se tam nikomu nelíbí. A podle počtu aut na zřízených parkovacích stáních místní nové parkování uvítají. Žádná městská část nemůže namalovat na ulicích tolik parkovacích stání, kolik si jejich obyvatel mohou koupit aut...

David 12. 9. 2023, 11:44

Ještě jsem se podíval pořádně do fotek - vedle komunikace je i veřejné osvětlení. Přeložka v délce celé komunikace?
První fotka pod mapou a třetí fotka pod mapou říkají, že cyklopruh má 2 metry a JP vedle 3 metry. Když jsem ten pruh jel, žádný problém jsem tam nezaznamenal.
Pravda, to už nemůžu říct o Kapitána Jaroše u vody nebo Bubenské nábřeží u zdi, kde je cca. 1,25 m + 2,5 m. Ale tohle není tenhle obchodní případ.

Zdenek X 12. 9. 2023, 12:09
1
1

@Kuba: na tohle byste se chtel jako obyvatel ulice Na Hrebenach divat? A vejde se to tam (chodnik, nevyhrazeny pruh dolu, 2xpruh auto, parkovaci pas(?), vyvyseny pas se sloupky, pas pro cyklisty umoznujici predjizdeni, chodnik)? Nebo cyklopruhy za zaparkovanymi auty na obou stranahc? Zarve i to stromoradi, nebo to vydrzi? A destove vpusti se budu presouvat pred ten vyvyseny pas do silnice? Nebo ne? Nebo budou v silnici i cyklopasu? A bude se prekopavat i kanalizacni potrubi? A jak se to bude ze tim vyvysenym pasem uklizet? Pujde to stejne snadno? A v zime bude pruh sjizdny (stoji to za prd vsude, radeji neporoucet vetru&desti a nejezdit, ale auta to alespon cisti) nebo to bude koryto se snehem, nasledne s vrstvickou ledu?

Uz jsem si parkrat zajel po ceste do prace a vzal to vyhrazenem luxusnim cyklopruhu po Patockove, abych na vlastni kuzi poznal, jak je to s prekazejicimi zaparkovanymi auty v pruhu, jak jste kritizoval ve vasem prispevku v jine diskuzi zde na MNK (nepostestilo se mi). Mozna by nebylo spatne, kdybyste si tuhle ulici Na Hrebenkach take parkrat projel, abyste zjistil, ze zadna sebevrazda se nekona, ale lze tam normalne jezdit (odmyslite-li, coz ale nejde, tu drinu). Nejsem si jist, zdali by totez rikali i snehove vlocky z Nizozemi, ktere take tvrdi, ze nekde to nejde.

Kuba 12. 9. 2023, 12:24

David: že je to v Praze obtížné udělat pořádně? To mi neříkáte nic nového. Že Praha umí zprasit i v principu dobrou infrastrukturu nesmyslnými detaily a "detaily", které ji zcela znehodnotí? Taky nic nového.

Ani jedno nepovažuju za důvod, abych nenazýval věci pravými jmény a opěvoval pokusy o infrastrukturu, které jsou z mého pohledu mizerné a nelákavé.

Kuba 12. 9. 2023, 12:27

Zdenek X: my se tak míjíme v pohledu na cyklodopravu, že bude asi lepší na sebe navzájem prostě nereagovat. Minimálně já to zkusím vydržet. Zatím to vypadá, jako bychom každý mluvili jinou, tomu druhému naprosto nesrozumitelnou cizí řečí a to těžko k něčemu povede.

David 12. 9. 2023, 12:35
1
3

Kuba: Že se v Praze zprasilo leccos je pravda. Asi ještě i zprasí. Vámi navrhované řešení mi však zrovna sem přijde jako "s puškou na komára". Osobně mi víc vadí třeba provedení cyklopruhu v Holečkově (užší a přerušovaný, případně s příčnými prahy před "centrem"), nebo úplná absence opatření ve Švédské.
Začínám mít skoro pocit, že nejlepší investice Prahy by byla věnovat vám Lítačku zdarma a dát do busu rotoped. Spojil byste pocit bezpečí i zážitek z jízdy...

Kuba 12. 9. 2023, 13:15

David: haha, hehe, hoho. urážka přijata. Jenže já nemluvím o sobě. Pokud Praze stačí to, kolik lidí jezdí dneska, tedy hrstka milovníků adrenalinu a druhá hrstka lidí tak namotivovaných, že si hledají bezpečnější cesty velkými oklikami (do které patřím např. já), ať dál pokračuje v podobné pseudoinfrastruktuře.

Pokud by město chtělo naplnit své vlastní přijaté a poměrně často opakované cíle zahrnující znásobení počtu lidí na kolech, bude muset najít odvahu začít i tu infrastrukturu dělat pořádně. To je fakt, který se vám nemusí líbit, ale zatím všude na světě to bylo tak, že nejdřív se objevil bezpečný prostor a použitelná infrastruktura a poté teprve začaly růst počty lidí na kolech. Jo včetně Nizozemí, byť tam ten prostor nevznikl výslovně pro lidi na kolech, jejich cílem bylo zpomalit automobily, protože je štvalo, kolik dětí (i dospělých) je jimi každoročně zabito. Prostor tím vznikl a dlouhodobě klesající (jo i tam) počty lidí na kolech začaly zase stoupat... Pravděpodobnost, že v zrovna v Praze to bylo naopak, tedy nejdřív začaly výrazně růst počty lidí na kolech a pak se teprve mohlo začít s dobrou infrastrukturou, je zanedbatelná. Pokud bude dál aspoň slušná infrastruktura přibývat tempem raněného šneka, protože musíme projít všechny možné slepé uličky sami, nezajímá nás, jak to dělají jinde ve světě, bude i růst počtu lidí na kolech velmi pomalý.

Zdenek X 12. 9. 2023, 14:36
2
2

@Kuba: tak to vas zklamu. Od toho jsou komentare. Nerad bych se napriklad dozil toho, ze zastupitel zavita na MNK (na to se taze zastupitelu v rozhovorech M.Snobr) a nabude dojmu, ze cyklopruh za auty je cyklisty zadane reseni.

David 12. 9. 2023, 21:34

Kuba: Tady ale neproběhla žádná rekonstrukce. Za sebe jsem rád, že když se měnilo dopravní značení, myslelo se i na cyklisty. Myslím, že ten cyklopruh je udělaný dobře a je to lepší, než kdyby tam nebyl. Na spoustě jiných míst se měnilo dopravní značení, a cyklisté utřeli úplně. Ať už šlo o stoupací cyklopruhy, nebo o cykloobousměrky.

Zdenek X 13. 9. 2023, 08:28

statistika muzi-zeny (ti, kteri pojizdeji po meste, nikoli zavodnici/trenujici) za vcerejsi vecer a dnesni rano:

vecer 19:10, odjezd Dejvicka smer Repy, Sobin: 2 muzi, 1 zena + hromada trenujicich, ktere jsem prestal pocitat (v Repich/Hrozenkovska na prijezdu od Sobina, a potom i za hranici mesta jich je za krasneho pocasi mraky, vraci se i potme)

rano opacny smer, Repy 7:10: 3 muzi, 2 zeny, 1 trenujici.

David 13. 9. 2023, 08:38

Ale pozor, genderový poměr je silně závislý na čase pozorování. Doporučuji ověřit a porovnání provádět v různých časech!
Já včera a dnes zase pozoroval cyklisty na chodníku a koloběžkáře na chodníku. Detaily zatěžovat nebudu, ale takovým uspokojením jako vás vaše pozorování žen mě to asi nenaplňuje.

Jiří Motýl 13. 9. 2023, 08:43

Praha by si z mého pohledu zasloužila prioritně vyvýšené pásy na populárních arteriích typu Vršovická nebo na nábřeží. Nebo třeba na místech s velkým potenciálem a vysokým dopravním zatížením, jako je Legerova na Vinohradech, pokud už by se rozhodla do podobných řešení více lít peníze a masivneji předělávat uliční profil.

Zdenek X 13. 9. 2023, 09:00

@David: :-), jak jste jiste postrehl z predchozich prispevku, ucelem pozorovani je poukazat na jiny fenomen nez je zenska krasa.

Ale to je jedno, staci par destiku a plyskanic, a nebude uz co pocitat.

Brahma 13. 9. 2023, 09:13

Ještě k těm Hřebenkám a lítosti nad dvěma pruhy pro auta (viz Jirka). Ona tam už ta hustota aut, která to vyžadovala není. Kdykoliv tudy jedu, jedu v podstatě sám. Auta začala jezdit jinudy, nejspíš tunelem, poněvadž nechtějí skončit na náměstí Kinských (u Tanku) na Smíchově. Ten jeden pruh pro auta tam v současnosti plně vyhovuje.

Zdenek X 13. 9. 2023, 09:16

plyskanice -> pliskanice

Pavel Mašek 13. 9. 2023, 16:52

zajimave, i v prudkem kopci nejde dat pruh za auta :-(

Jenda 13. 9. 2023, 17:42

Pavel Mašek: Četl jste diskuzi?

Úklid (bordel), nemožnost vyhnout se autu co do něj trčí, na použitelné luxusní řešení (s "mezichodníkem" a široký pruh) není místo. Příšerné zkušenosti z Na Příkopech.

Kuba 14. 9. 2023, 10:29

Argument uklidem mi prijde zajimavej, pri realnym stavu v Praze, kdy jsou cyklopruhy na nekterych mistech casto plny sterku odhazovanyho koly aut a mestske casti (respektive jejich dodavatele) maji flotily malych zametacich stroju pro uklid chodniku.

komentář

Pravidla diskuze, Ochrana osobních údajů

Líbil se Vám článek? Podpořte náš další obsah!
Stačí 10 Kč a minuta Vašeho času.

Vyberte prosím částku, poté budete přesmerováni na darujme.cz

Mohlo by vás zajímat