Komořanská ulice v Modřanech na Praze 12 prošla rekonstrukcí. V celém novém úseku nově disponuje cyklopruhy.
Komořanská ulice byla rekonstruována v 400 metrů dlouhém úseku mezi ulicemi U Spořitelny a Zlochova, tedy naproti stavěnému developmentu Modřanský cukrovar. V rámci stavby došlo k vybudování světelné křižovatky s ulicí K Vystrkovu, přibyly ale i autobusové zálivy či ostrůvku u přechodů pro chodce.
Cyklopruhy vedou ulicí v obou směrech bez přerušení a poskytují šířku 1,5 metru. Umožňují tak snadnější předjíždění kolon, dedikovaný prostor pro jízdu na kole a zároveň zklidňují provoz, jelikož zužují běžný jízdní pruh na šířku 2,5 metru. Dle cyklogenerelu je ulicí plánována hlavní cyklotrasa A402.
Na obou koncích úseku cyklopruhy zatím bez návaznosti končí. Nejbližší napojení nabízí cyklotrasa A21, která propojuje Libuš a Modřany s pravobřežní cyklotrasou A2.
Líbil se Vám článek? Podpořte náš další obsah!
Stačí 100 Kč a minuta Vašeho času.
Vyberte prosím částku, poté budete přesmerováni na darujme.cz
Kuba 29. 7. 2024, 22:41
12
U téhle ulice a při tak rozsáhlé rekonstrukci, je tohle "řešení" donebevolající ostuda a výsměch.
Zdenek X 30. 7. 2024, 08:19
1
Vnikla tam "pekna" dopravni tepna bez nejakeho napadu. Mozna to tak podle soucasne a ocekavaneho urovne dopravy musi byt (bytu/lidi pribyva, lide jezdi z/do mesta cim dal vic, nelze ocekavat na silnicich smerem z mesta zklidneni). Takze z hlediska pocitu z mesta nic moc, ale jinak z pohledu "cyklodojizdece" do prace jsou pruhy idealni, zadne zdrzovani na nejakych komplikovanych cykloresenich (navic tahle hlavni silnice je stejne "zaspuntovana" pouze 14 m sirokym hrdlem stare zastavby u tramvajovych koleji). Nicmene doufam, ze neco zajimaveho a hodnotneho (vcetne prostoru pro mene vykonne cyklisty) vznikne soubezne v ramci probihajici bytove vystavby smerem ke kolejim (nebo alespon nebude tato moznost zablokovana).
Martin Šnobr 30. 7. 2024, 09:55
1
Kuba – je to tak, nicméně jsem se koukal na šířkový profil, a nevím, jak jinak bych to vymyslel. Je tam 2 m chodník, 1,5 cyklopruh, 2,5 jízdní pruh. Kdyby měla být oddělená stezka/vyhrazený cyklopruh, pruh pro auta se musí rozšířit na 3,25 m což by chodník zúžilo po normové minimum 1,5 metru. Takhle je ten autopruh minimální a přispívá to ke zklidnění. Souběžně s tím vznikne snad brzy komplet oddělená cyklostezka podél Vltavy.
David 30. 7. 2024, 11:24
5
Určitě se tu najde dost lidí, ochotných starou zástavbu vyvlastnit a asanovat. Problém je, že s ročním rozpočtem Prahy na cyklo by jim došly peníze u druheho bloku...:-)
Zvol 1. 8. 2024, 18:55
Je tam přece taky plánovaná tramvajová trať
Caidel 2. 8. 2024, 10:29
6
No, vzhledem k tomu, že se tam staví prakticky nová čtvrť na zelené louce a celá ta silnice je úplně nová (plus tam někde budou i ty tramvaje), tak myslím, že byla celkem značná volnost ve formě realizace. Takže smutné.
komentář