Hlavní město vyznačilo na 800 metrů dlouhém úseku Plzeňské ulice v Praze 5 nevyhrazené cyklopruhy. Ty tak navázaly na dříve provedená cykloopatření v obou směrech.
Nevyhrazené cyklopruhy mají v obou směrech délku 700 metrů, nacházejí se mezi ulicemi Pod Kotlářkou a Zahradníčkova (při STK). Šířka cyklopruhů se pohybuje mezi 1,3 až 2 metry, a to v závislosti na šířce vozovky.
Jediné přerušení cyklopruhů najdeme na 100 metrech při tramvajové zastávce Poštovka. Snaha města zachovat oba pruhy pro auta spolu s tramvajovými ostrůvky šířkově neumožnila vyznačit cyklopruh, ale pouze piktogramový koridor.
Líbil se Vám článek? Podpořte náš další obsah!
Stačí 100 Kč a minuta Vašeho času.
Vyberte prosím částku, poté budete přesmerováni na darujme.cz
Zbyněk 26. 7. 2024, 07:39
7
3
Piktak u tramvajove zastavky vpravo, aby ridici meli dojem "tam se prece vejdu". WTF?
Ondra 26. 7. 2024, 08:51
13
1
Tohle doplňování mezer je fajn, ale nějak si furt neumím představit jet po Plzeňské směrem od Andělu, stoupání a silný automobilový provoz a nulové cykloopatření.
Neo Moucha 26. 7. 2024, 09:29
9
@Ondra: Není to tak hrozné, skoro všude jsou dva pruhy pro auta, takže mají jak se vyhnout, pravidelně používám když pospíchám do Stodůlek v oblasti K Fialce (pak ulicí Nad Hliníkem).
David 26. 7. 2024, 12:17
6
Také tam jezdím každý den, a celkem to jde. Ve špičce je člověk i do kopce rychlejší než auta, takže to trochunudrzuje, ale předjíždět se člověku v tomhle prostredi moc nechce. Mimo špičku se mají auta jak vyhnout, viz ty dva pruhy...
Ale cyklopruhy je to tady příjemnější.
Tomek 26. 7. 2024, 16:06
6
4
@Zbynek Souhlas, nutné zabrat pruh, pokud nechcete riskovat, že to chlapci a děvčata zkusí vedle sebe. Ten piktokoridor měl být ideálně středem pravého pruhu, když to jde v centru ať mi nikdo netvrdí, že to není možné např. kvůli legislativě (povinnost jet po pravé straně). Ano, už mi to v jiném případě (Čs. exilu do kopce) bylo takto ze strany ODO tvrzeno, že nelze umístit doprostřed :) Prostě ani takovouto esenciální věc neumí navrhnout či zrealizovat tak, aby kompenzovali riziko přerušení cyklopruhu kvůli zachování dvou pruhů pro auta.
Radek 26. 7. 2024, 16:55
6
13
Zdá se, že se tu vyjádřili všichni uživatelé pražských cyklopruhů.
Jan Š 27. 7. 2024, 06:13
7
12
To zase někdo přemýšlel ????
Že jsou souběžně s ulicí léta nevyužívané široké chodníky, na kterých cyklotrasa klidně mohla byt, nikoho nenapadlo?
Ne, ono je lepší zúžit auto pruhy a udělat silnici nebezpečnější
Martin Šnobr 27. 7. 2024, 10:58
7
2
@Jan Š – bohužel ty chodníky jsou v katastrofálním stavu, pro kolo mnohdy téměř nesjízdné, navíc jsou tam na kříženích vysoké obruby. Jejich využití by tak znamenalo velkou rekonstrukci, která by byla časově i finančně mnohem náročnější, než značení cyklopruhů.
Kuba 27. 7. 2024, 12:03
5
Jan Š, Martin Šnobr: a rozhodně se nedá říct, že jsou široké, teda na většině délky Plzeňské, sem tam na nějakém kousku široké jsou. Ale na mnoha místech je to šířkově nic moc, navíc jsou v nich klasicky uprostřed sloupy veřejného osvětlení, sloupy od trolejí a sloupky a sloupy značek. Když nás tam autobus vysadil po nehodě uprostřed mezi zastávkami, kolem některých těch sloupů jsem to měl s kočárkem na chodníku na centimetry, abych nemusel do toho cyklopruhu...
David 27. 7. 2024, 12:40
16
2
Legalizaci chodníků požadovala Praha 5, když se za minulého vedení snažila vyznačení cyklopruhů zabránit. K jejich nesouhlasu s cyklopruhy je dohledatelné i usnesení tehdejší rady MČ, které naštěstí ta současná už zrušila a mohly být proto vyznačeny. Ale jako stavební akce jsou chodníky s přejezdy a obrubami prostě drahé a trvá to dlouho. Už by to snad mohlo být v přípravě. Jen ty chodníky jsou samý sloup a keř a třeba u benzinky ZC i dost úzké, co chvíli křížovatka, kde člověk dává přednost, takže třeba pro mě v porovnání s jízdou s auty z kopce DC cca 40-45 km/hod. není slalom mezi sloupy při pravidelné dojížďce do práce nijak lákavou alternativou. Pro protisměrný pohyb od Kotlářky k Nad Hlinikem nebo od Golfu do Goldschiederovy budou ale k nezaplacení. Respektive už dneska se po nich tak jezdí nelegálně, protože odbočovat vlevo přes 2+2+tramvaj není žádný med ani v autě. Jinak tady nikde nedošlo k redukci počtu pruhů, ani ke snížení povolené rychlosti. Jen už jízdní pruhy nemají místy šířku přes 4 m, nesvádí tolik k rychlé jízdě a třeba už tam PČR nebude muset tak často měřit rychlost, protože pruhy širší než na dálnici prostě sváděly "jezdit jako čuňata". Mrtví a těžce zranění chodci u přechodů jsou toho důkazem. Že nedošlo ke snížení počtu pruhů u zastávek je důsledkem toho, že na komfort aut se nesmí sáhnout. Stačilo, že se pruhy zúžily na normové hodnoty a vidíte, jak pláčou...
Tomek 27. 7. 2024, 13:41
17
3
@David Díky za hezký koment k celkové situaci.
Ano, laici si myslí, že se zúžením pruhů (případně také doplněním o cyklopruhy) silnice stává nebezpečnější, statisticky je to přesně naopak.
Motoristé 27. 7. 2024, 21:32
3
4
Děkujeme za další úsek, kde nemusíme dodržovat boční odstup 1,5 m.
Nightrider 12. 8. 2024, 15:30
2
Pořád lepší nepozorný motorista jedoucí pravým kolem po čáře na kraji cyklopruhu, který mě mine nepříjemně blízko, než nepozorný motorista jedoucí pravým kolem po čáře na kraji silnice, který mě zabije.
Mickey 16. 8. 2024, 11:42
2
A přitom stačilo opravit chodník, kde nikdo nechodí, posunout sloupy a legalizovat ho pro jízdu cyklistů.
komentář