Hlavní město otevřelo nový podchod v Praze-Zbraslavi. Na místě bývalého přechodu spojuje ulice Lesáků a Za Dálnicí, slouží jako stezka pro pěší a cyklisty.
Podchod nahradil nebezpečný povrchový přechod. Měří 50 metrů, navazující stezky další 100 metrů. Povrch celého úseku je asfaltový, šířka je 3 metry. Nachází se zde osvětlení svítící zdola.
Podchodu se přezdívá „z Wishe“, protože Praha původně na jeho podobu uspořádala architektonickou soutěž. Stalo se tak za náměstka Adama Scheinherra (Praha sobě), který tuto stavbu inicioval. Dle architektonického návrhu měl podchod disponovat klenutým zaobleným stropem a světlíkem, který by do podchodu vnesl více přírodního světla.
Od vysoutěženého návrhu Praha těsně před realizací ustoupila, náměstek Zdeněk Hřib (Piráti) změnu odůvodnil financemi: „Zvolili jsme úspornější variantu, která nejde tolik do hloubky. Díky tomu nevznikla pro chodce a cyklisty tak strmá cesta, jako by byla podle původního návrhu.“ Doplnil, že jde z hlediska pěší dopravy o málo frekventované místo. Z hlediska cyklistické dopravy tudy žádná současná ani plánovaná cyklotrasa nevede.
Líbil se Vám článek? Podpořte náš další obsah!
Stačí 100 Kč a minuta Vašeho času.
Vyberte prosím částku, poté budete přesmerováni na darujme.cz
Pavel Mašek 27. 11. 2024, 22:42
1
1
Tohle jsem sledoval dlouho. Je neuvěřitelně, jakou sílu má tady soukromá společnost.
Nightrider 28. 11. 2024, 18:18
6
Málo frekventované a žádná cyklotrasa, ale pro těch pár domečků, které jsou tam dálnicí odříznuté od okolí, je to dost zásadní game changer. Tleskám!
Jediné, co bych vytknul, jsou ty lampy v zemi. Kromě toho, že místo osvětlování spíš jenom oslňují, jsou na tom špatně s životností. Viz tunýlek pod Vypichem: tam je postupně vyřadila zatékající voda a vandalové, dneska už jsou nahrazené lampami na stropě a je po problémech.
T. 28. 11. 2024, 21:01
4
0
V článku je chyba - semafory tam nikdy nebyly. S nimi by to asi ani nebyl přechod nebezpečný. Byla tam snížená rychlost na 50 km, kterou ale málokdo dodržoval. Bude tam teď plynulejší provoz, což místní taky ocení. Že je podchod pro málo lidí udělaný levně mi přijde úplně v pořádku.
Caidel 29. 11. 2024, 11:41
2
Že je podchod udělaný levněji je asi celkem v pořádku, ale pak jaksi nebyl důvod vůbec se pokoušet soutěžit dražší a hezčí variantu, ne? Úplně zbytečně vynaložená energie a ještě jsou pak za blbce kvůli netransparentnosti/špatnému rozhodovacímu procesu.
Mikulik 30. 11. 2024, 07:24
četl jsem mapy, abych zjistil tu cestu kudy jako cyklista PROJET tento úsek a pokračovat dál na Cukrák a za mě je to nesmysl, uvítal bych radši úpravu modré turistické trasy nad lomem, aby se tam dalo normálně jet a nebrodit se ostružinami včetně hodně prudkého kamenitého úseku nad nimi v delce asi 50-100 metrů. Tam by bylo odvedeno mnohem více práce.
Kuba 30. 11. 2024, 21:57
1
Mikulik: ten podchod/podjezd je primárně stavba pro auta, protože za tou silnicí je pár domů a možná nějaká stezka dolů do Lipenců. Takže tam musel být v docela strmém kopci přechod a kvůli němu na něčem, co vizuálně připomíná rychlostní silnici, snížení rychlosti z 80 na 50 (často nedodržované)... Hodnotit jeho význam pro lidi na kolech nemá tedy smysl. Jeho význam je v možnosti odstranění úrovňového přechodu.
komentář