Ulice Dukelských hrdinů při Strossmayerově náměstí na Praze 7 má nový cyklopruh a rozšířenou tramvajovou zastávku. Úpravy zklidňují dopravu, omezují tranzit aut a zvyšují bezpečnost pro pěší i lidi na kole.
Ulice Dukelských hrdinů při Strossmayerově náměstí v Praze 7 prošla zásadní změnou, která zlepšuje bezpečnost pro pěší i lidi jedoucí na kole. Nově vyznačený cyklopruh odděluje lidi na kole od tramvajového provozu, zatímco rozšířená zastávka chrání chodce a poskytuje při čekání na tramvaj větší prostor.
Jde o dočasnou změnu, která je provedena nestavebně ještě předtím, než dojde k celkové rekonstrukci ulice.
Cyklopruh za zastávkou má šířku 1,5 metru a délku 115 metrů. Jedná se o nestavebně vytvořený cyklistický objezd zastávkového mysu, kdy lidé jedoucí na kole nemusí přejíždět tramvajové koleje při průjezdu zastávkou. Zároveň cyklistický koridor nevede přímo nástupním prostorem zastávky, jako u vídeňských cyklozastávek, je možné po něm jet i při přítomnosti tramvaje v zastávce. Samozřejmě se zvýšenou opatrností vůči lidem, kteří mohou náhle přecházet nebo dobíhat tramvaj. Přes vyznačený cyklopruh vedou k nástupnímu prostoru zastávky dva přechody pro chodce.
Změny v ulici Dukelských hrdinů navazují na rekonstrukci její severní části, kde v celé délce vznikají ochranné cyklopruhy. Toto řešení je zároveň součástí plánované páteřní cyklotrasy A30, která propojí levobřežní cyklotrasu A1 od nábřeží Kapitána Jaroše až po Stromovku.
V rámci akce dochází také k omezení automobilové dopravy, do oblasti má nově vjezd povolen jen dopravní obsluha a složky záchranného systému. Projíždět se tudy autem nesmí. Opatření tak zklidňuje celou ulici a umožňuje odstranit semafory na Strossmayerově náměstí.
Iniciátorem akce byla městská část Praha 7 ve spolupráci s TSK Praha a magistrátem.
U tramvajových zastávek řešených mysem je při realizaci zvýšeného cyklistického pásu možnost volit dvě základní opatření chráněného cyklistického koridoru, který nevyžaduje přejíždění tramvajových kolejí.
Prvním je cyklistický pás objíždějící nástupní prostor zastávky, druhým je pak vídeňská cyklozastávka. Druhá varianta se uplatňuje především ve stísněnějších podmínkách, kde není prostor pro plnohodnotný cyklistický pás objíždějící nástupní prostor.
Líbil se Vám článek? Podpořte náš další obsah!
Stačí 100 Kč a minuta Vašeho času.
Vyberte prosím částku, poté budete přesmerováni na darujme.cz
Kuba 22. 11. 2024, 10:58
8
Když srovnám tuto část a ten zrekonstruovanej zbytek DH za křižovatkou, napadá mě jediné - proč nezkusili i ten zbytek nejdřív takto nestavebně, třeba ve variantách, a pak se teprve nepustili do velký rekonstrukce, která stav zafixuje na 30+ let...
Lucie 22. 11. 2024, 16:26
8
7
Uvědomil si někdo, že všechna doprava se tímto opatřením přesune do vedlejších ulic zejména Kostelní kde je škola, školka a dětské hřiště. Se začátkem opatření se zde velmi zvýšil provoz.
Renata 22. 11. 2024, 19:02
5
11
Já tady přímo žiju. Vidím to každý den. Tolik nebezpečných situací jako v poslední době jsem tu za celý život neviděla. Zrušení semaforů na křižovatce tolika tramvaji a v blízkosti školy skončí trsgedií. Jsem si tím jistá a upřímně si přeju, abych se mýlila.
Romana 22. 11. 2024, 19:09
10
20
Zase ty zpropadené prázdné cyklopruhy pro nikoho...už někoho napadlo spočítat, kolik cyklistů za den určitými místy denně projíždí ? Jak moc se vyhodily miliony oknem??? Navíc v Praze v tom příšerném provozu a smogu normální člověk, co není sebevrah, na kolo v centru nevleze ani za zlaté prase....
Martin Šnobr 22. 11. 2024, 19:18
11
2
Lucie – a nemá to souvislost i s probíhající rekonstrukcí ul. Dukelských hrdinů? Počkal bych, až ulice bude otevřena, pak se situace jistě zklidní.
Martin Šnobr 22. 11. 2024, 19:19
18
4
Romana – nutno podotknout, že toto opatření vzniklo především kvůli ochraně pěších a zvýšení komfortu cestujících MHD. Cyklopruh za zastávkou je veden navíc tak, aby lidé jedoucí na kole zbytečně nemuseli křížit koleje a překážet tramvajím. Jinak lidí na kole v Praze přibývá a infrastruktura se alespoň částečně zlepšuje, i když souhlasím, že pro většinu lidí je to stále výzva. Ale právě taková opatření by ten přístup mohla měnit.
Petr Veselý 23. 11. 2024, 12:17
3
7
Zrušit semafory na Strossu u základní školy a argumentoval ochranou peších je nonsens.
Motorista 23. 11. 2024, 17:03
4
12
Říká se tomu "zklidňování dopravy". Smysl to dávat nemusí. Stačí, když to navrhne jeden vyšinutec, jiný se toho chytí a nakonec se to celé zaštítí "bezpečností", aby se to prodalo i těm méně vnímavým spoluobčanům.
Pepa 23. 11. 2024, 21:34
1
13
Uz zase dalsi pitomost ,vždyť tam pul roku nikdo jezdit nebude . Dnes ve 4 hodiny tma a tři stupně nad nulou , v noci mráz a ráno si v klidu můžeš roztriskat držku ,jak to bude namrzly . Nechápu , cyklostezka v klidu na tramvajovem pasu ,když uz.
Kuba 23. 11. 2024, 21:59
13
1
Petr Veselý: škola je tam na druhém konci náměstí než křižovatka, ze které byly odstraněny dlouho předtím vypnuté semafory. Na té samotné křižovatce, i díky tomuto opatření, silně ubydou auta, což ji velmi zpřehlední a zjednoduší. Jediný směr, ze kterého tam budou najíždět auta zásobování, zůstane přes zvednutý prostor u zastávky směrem od Výstaviště, a celé to AFAIK bude v režimu pěší zóny s povoleným vjezdem pro zásobování, což by mělo mimo jiné znamenat maximální rychlost 20 km/h. Na takových místech jsou opravdu semafory nadbytečné, naopak kontraproduktivní, protože vzbuzují v řidičích pocit, že mají přece zelenou a tedy volnou cestu...
MaT 23. 11. 2024, 23:20
13
1
Romana: Ano, napadlo. V některých ulicích v Praze jsou dokonce automatické cyklosčítače.
A jaké miliony oknem? Tahle dočasná splácanina (kterých už v Praze máme několik, jen někde se ta dočasnost počítá už na víc než 5 let) zase tolik nestála. Časem se ta ulice bude rekontsruovat celá, to miliony až desítky milionů možná stát bude. Ale primárním důvodem takové rekonstrukce fakt nebudou cyklisté, ti se s tím jen (naštěstí) svezou také, když už se do té ulice hrábne.
Jinak fakt myslíte, že má smysl na tomto serveru někoho přesvědčovat, že v Praze přece nikdo soudný na kole nejezdí a když už jo, tak určitě ne od podzimu do jara, protože je zima? Tenhle server navštěvuje dost lidí, co jezdí celoročně, ať už na jejich existenci věříte, či ne.
Martin P. 24. 11. 2024, 22:30
4
Asi bude potřeba udělat nějakou dokumentaci zimních jezdců. Nejspíš nestačí, že na cyklostezkách se potkáváme a víme o sobě. Přečtěte si, co jsem dostal minulý týden z cyklistického e-shopu : "Nenech se rozladit zimním počasím a trochou sněhu! S cyklotrenažérem si užiješ intenzivní trénink přímo v pohodlí domova." Jsem na rozpacích, jestli se tomu smát, nebo se nad tím pohoršovat nebo dokonce propadat depresi. Ale celkem dobře to ukazuje mainstreamové chápání cyklistiky. Takže se nelze divit, když extrémní názory to tlačí až k úplnému odmítání městské cyklistiky nebo zimního ježdění občas nešikovně maskované rádoby racionálními posudky o "nebezpečnosti a riziku". Trochu se divím, že se tady v poslední době takových hlasů objevuje tolik. Tušíte někdo, s jakou motivací sem ti lidé chodí trollit?
František 25. 11. 2024, 02:09
10
Ten cyklopruh tam cyklistům nic nedává, do vyznačeného prostoru mezi ostrůvkem a chodnikem by mohli i bez něj.
To opatření je dělané pro chodce, aby mohli částečně i čekat v silnici.
Zdenek X 25. 11. 2024, 08:57
1
Martin P.: nepreji si ze srdce nic vic, nez aby me nekdo dokumentoval. Co jste dostal z e-shopu je uplne normalni, myslim, ze e-shop s (napriklad) fotbalovym vybavenim bude v zime take spis propagovat salove boty nez kopacky na prirodni travu. Pocit tlaceni k odmitani cyklistiky muzete mit pouze tehdy, kdyz si to sam pripustite. Ja nic necitim a jestli jiny nechce jezdit (a vyjadruje se v tom smylu, proc ne?), necht nejezdi, jeho vec.
Add clanek: je urcite hezke predelat ulici v delce jednoho bloku na pesi zonu (s tramvaji), a urcite by soucasti melo byt cykloopatreni (doufam, ze tam budou stromy, ted je to skutecne hnusne). Mne (pouze o kousek dal, Dejvice) je to prakticky jedno, tenhle usek je z vetsiho meritka nedulezity. Dulezite je, zdali to prinese pozitiva mistnim, kteri budou na usek narazet casteji. Verim, ze to projektanti maji vymyslene, protoze precejen je to "spunt" pro automobilovou dopravu na konci D.Hrdinu a i mistni auty jezdi (viz velka anketa o parkovani na P7 provedena v cervnu 2024 v ramci voleb do EU). To je take myslim duvod, proc se nepustili do upravy na vetsim useku, na to by musela navazovat minimalne uprava rezimu v nekterych okolnich ulicich s jednosmerkami (coz pri sikmem parkovani muze byt celkem orisek) (a to i pri nejakych nestavebnich pokusech, jak naznacuje prvni komentar). Bude skvele, kdyz se to povede a pesi zona bude pozitivne prijata.
Petr Nový 25. 11. 2024, 21:28
7
Kterej neumětel tohle vymyslel? V té ulici bydlím. Jak mám teď vozit svoje rodiče když potřebujou třeba na Bulovku? Vždyt tam podle značení nesmí ani rezidentni nebo dopravní obsluha.
Místní něco takovýho rozhodně nechtějí, zeptejte se koho chcete. Zastávku znám už z doby než ji přesunuli z původní pozice u bodovy magistrátu a s kapacitou nástupiště nebyl nikdy problém.
Celý je to o tom aby si pár aktivistů přihřálo polívčičku na pár grantech steně jako v případě nesmyslu na smetanově nábřeží.
ŠVL 26. 11. 2024, 10:28
1
3
Pro jízdu na kole to přes léto bude fajn, ale jinak takto fyzicky zamezený vjezd vozidel způsobí spíš problémy - jednak místním, jak píše výše Petr Nový (jak si mají obyvatelé těch domů cokoliv naložit či vyložit, byť jen na pět minut, o zásobování obchodů a podniků v přízemí nemluvě), jednak samotným cyklistům, protože ten úsek nebude možné udržovat silniční technikou (zametací a kropicí vozy v létě, sypače v zimě).
Ondra 26. 11. 2024, 18:53
4
ŠVJ - A to předtím tam zastavili v tom jízdním pruhu a zablokovali průjezd ? Dost o tom pochybuji..
David 27. 11. 2024, 09:30
1
Zdeněk X:
Moc bych Martina P. neprovokoval. Nebo se dopálí, a přijede do práce na rotopedu... (čímž mainstreamu prokáže, že nic není nemožné).
Martin P. 4. 12. 2024, 00:15
Ta vyjádření nebyla ve smyslu: "já jezdit nebudu", ale "Nikdo jezdit nebude" a to je rozdíl, čtěte pozorněji.
Zdeněk X: "Ja nic necitim a jestli jiny nechce jezdit (a vyjadruje se v tom smylu, proc ne?), necht nejezdi, jeho vec."
Pepa: "Uz zase dalsi pitomost ,vždyť tam pul roku nikdo jezdit nebude . Dnes ve 4 hodiny tma a tři stupně nad nulou , v noci mráz a ráno si v klidu můžeš roztriskat držku ,jak to bude namrzly "
Romana:"Navíc v Praze v tom příšerném provozu a smogu normální člověk, co není sebevrah, na kolo v centru nevleze ani za zlaté prase...."
Martin P. 4. 12. 2024, 00:18
1
David: Kdysi se mi podařilo dojet do centra na běžkách, ale rotoped, to je tedy výzva. :-/
David 4. 12. 2024, 08:04
Martin P.: :o) Tak to jste vy, kdo mi v zimě vyjíždí na cyklostezkách ty stopy od běžek! :o)
komentář