Novinky v mapě: Fotky, malá vylepšení a magistrála

Publikováno: 09. dubna. 2009, min. čtení
Aktualizováno: 30. ledna. 2021

Vzhledem k tomu, že v únoru a v březnu nebylo v mapě tolik změn, vychází seznam aktualizací až nyní, na začátku dubna. Žádné velké věci nepřibyly, ale na dost místech se opravovalo a vylepšovalo. V mapě jsou teď k nahlédnutí doporučené trasy, které děláme na vyžádání. Zvolna také přibývají fotografie z dalších úseků páteřních tras a z centra. Ostatně, jestli máte fotky a chcete je na mapu přidat, budeme rádi…

Nové fotografie — chcete přidat vlastní?

C14 Mírového Hnutí Na Spořilově metro Chodov C12 Hostivař Dolní Počernice

V minulých dvou měsících přibylo na devadesát dalších fotografií, tentokrát na trasách mezi Jižním Městem a Pankrácí a mezi Jižním Městem a Černým Mostem. Může vás napadnout podezření, že ty trasy mají něco společného s bydlištěm autora snímků. Nuže je to tak. Pokud mám čas, mapuji přednostně ty úseky, kam mám cestu.

fotky_mista_3_09
Současné pokrytí Prahy fotografiemi (žlutá čísla, kliknutím zvětšíte). V současnosti je na mapě umístěno přes 350 fotografií.

Jestli vám fotografie některého místa zoufale chybí, chcete, aby se objevila na mapě, a přitom jí máte pořízenou, můžete jí poslat a já jí do mapy vložím (samozřejmě s uvedením autora). V brzké budoucnosti plánuji zavést možnost přidávat fotky míst uživatelsky přímo do mapy, zatím je ale možný tento nepřímý postup. Jak by fotky, které byste chtěli na mapu přidat, měly vypadat, zjistíte v naší galerii fotografií infrastruktury. Vedení tras do fotografie nezakreslujte, doplním ho sám, pokud to bude potřeba.

Doporučené trasy online

Průběžně nabízíme vyhledání doporučené trasy pro cestu do práce nebo do školy. Těm, kdo o trasu požádají, nyní posíláme odkaz na automaticky generovaný itinerář. Tyto itineráře jsou nyní k dispozici k nahlédnutí jako součást mapy – stačí, když si v mapě aktivujete jako ,,další obsah“ vrstvu Doporučené 1.. Itineráře získáte stiskem odkazu ,,list“ za jménem vrstvy. Zatím jsou zde tři trasy ve směrech tam i zpět a jedna varianta. Ale jsem si jistý, že zakrátko přibudou další.

Drobné změny layoutu

Počet objektů vypisovaných v seznamech kolem mapy narostl natolik, že jsem se rozhodl výpisy schovat — viditelná je jen hlavička, obsah se objeví po kliknutí na patřičný nadpis. Díky tomu jsem mohl zrušit rozdělení výpisů do několika sloupců: Nyní jsou všechny hezky pod sebou.

Přepínání mezi základním vzhledem samostatné aplikace (s přehledkou menu vlevo) a vzhledem, kdy co nejvíce monitoru zabírá mapa (s přehledkou pod mapou) se teď dá provést pomocí intuitivního tlačitka ,,posunu lišty“. Najdete ho na levém rámu mapy.

Změny na trasách — opravy a aktualizace

Úprav na trasách nebylo tedy mnoho, spíš šlo o opravy dlouhodobě nejasných míst.

    • V centru jsem opravil pár nedostatků: Odbočení vpravo z Újezda na Vítěznou ulicemi Plaskou a Šeříkovou (s tichým doporučením jezdit tudy i na Kampu, ale pšt!) a chybějící průjezd pěší zónou v Celetné ulici (jízda na kole povolena).


    • Poprvé také cyklistům doporučujeme použít v jistých místech magistrály nebo chodníky v její blízkosti. Trasy v provozu rozhodně nejsou pro začátečníky, ale mají význam jednak jako rychlé spojení Muzea a Nuselského mostu, jednak jako sázka na budoucí zklidnění Magistrály.
      Na mapě se objevila tři spojení: Jednak šikovná a bezpečná objížďka protisměrky v ulici Ke Karlovu pomocí pravého chodníku Sokolské mezi Fügnerovým náměstím a ulicí Boženy Němcové (poradil Medvěd). Za druhé je to ,,moje“ trasa od Koně na Nuselský most, spočívající ve vystoupání Mezibranské po chodníku a obslužné komunikaci, zařazení před Žitnou do druhého pruhu (trošku drsné, ale jde to), překřížení Žitné a Ječné společně s auty a následném uklizení se chodník Sokolské kdekoliv za vyústěním ulice Na Bojišti. Třetí využití Magistrály je nyní možné v Legerově ulici, kde po ubrání jednoho pruhu vznikla krajnice umožňující vcelku bezpečnou jízdu cyklistů. Bohužel jen k Fügnerovu náměstí, dál už můžete pokračovat jen, když na to máte.

    • Oprava křížení C14 a Z23 na starém Spořilově. Ony ty ulice jsou tam jedna jako druhá (a i se tak jmenují ;-) ), takže těžko říct, která z nich je nejlepší. Po několika měsících pravidelného kličkování oblastí jsem vybral tohle řešení.

    • Podobným případem hledání nejlepší z několika podobných ulic, bylo nalezení náhradní trasy A22 mezi Chodovem a Opatovem, která poněkud zbytečně klesá a zase stoupá. Do mapy jsem zvolil Medkovu, ale stejně dobré jsou i Malebná a Zakouřilova.
      Na Chodově jsem také zakreslil nové světelné přejezdy pro cyklisty přes obě vyústění ulice V Parku. (Přejezdy jsou jen na vyžádání, takže o nich ještě uslyšíme.)

    • Významná příjezdová trasa A16 od Hostivice do Ruzyně byla kvůli zanedbání koordinace mezi komisí pro cyklistickou dopravu (KCD) a Ředitelstvím silnic a dálnic Středočeského kraje (ŘSD) přerušena nově postaveným úsekem silnice R6. Pavel Kaska mi popsal současný stav — tedy, že kvůli dvěma stům metrům oraništěm je trasa (a asi i dlouho bude) sjízdná jen za sucha nebo pro horské kolo.

    • Konečně jsem si projel spojnici Kateřinek a Šeberova, která byla celou zimu v mapě zakreslená na základě slovní zprávy a tedy poněkud nepřesně. Mapa teď reflektuje skutečný (poněkud nedokončený) stav. V návaznosti na to jsem našel nějaké trasy v lokalitě Na Jelenách a ověřil funkci světelných přejezdů pro cyklisty na ulici V Parku. Konečně, doplnil jsem chodník zkracující spojení od metra Chodov do Kunratického lesa, který trasa A22 vcelku zbytečně objíždí.

  • A ještě jedna drobná změna v ulici Na Mlejnku – Výjezd z podchodu pod Modřanskou jsem nasměroval logičtěji směrem do centra.

Opakovaná výzva na závěr

A jako pokaždé, připomínám: Pokud v mapě vaše trasa chybí, nebo máte dojem, že je zakreslená špatně, napište mi (na vrataf[at]centrum.cz, rád zavedu nové trasy a opravím chyby.

Vratislav Filler
Zakladatel mapy a webu Prahou na kole, předchůdců tohoto magazínu. Zaměřuje se analyticky na cyklistickou infrastrukturu, především v Praze. Je členem pražské cyklokomise, poradního orgánu Rady hl. m. Prahy. Působí jako dopravní expert ve spolku AutoMat. Vědecký pracovník zaměřený na přesné aplikace globálních navigačních systémů.

Líbil se Vám článek? Podpořte náš další obsah!
Stačí 100 Kč a minuta Vašeho času.

Vyberte prosím částku, poté budete přesmerováni na darujme.cz

Mohlo by vás zajímat