Pražačka: ubyly hrboly, ubude kopec

Publikováno: 14. srpna. 2014, 1 min. čtení
Aktualizováno: 30. ledna. 2021
Publikováno: 14. srpna. 2014, 1 min. čtení
Aktualizováno: 30. ledna. 2021

V letošním roce se postupně daří realizovat léta odkládané stezky: lávku pod dálničním okruhem v Komořanech, stezku Zbraslav – Jarov a stezku v Záběhlicích včetně mostku přes Botič. Další malá či větší vylepšení vznikají zásluhou městských částí. S ohledem na svěřené území a rozpočet velmi rychle ve srovnání s magistrátem konají Praha 10 (rekonstrukce Moskevské, cykloobousměrky, legalizace, značení tras) a Praha 3 (nové stojany, chystané nájezdy na Vítkovskou stezku z ulic Jeronýmova, Pod Vítkovem a Lukášova, kde bude nejdřív.) Teď ale k vylepšením na páteřní trase A25.

Ubyly hrboly

Mezi zahrádkami vedla  A25 po zpevněné cestě vysypané štěrkem a rozbité asfaltce s mnoha dírami a loužemi. Po letošním zásahu nás čeká hladká jízda bez slalomu a ničení kola.

Za námi parková cesta přešla v nový asfalt.

 

Ubude kopec

Trasa A25 ve směru na Vítkov pokračuje k bazénu na Pražačce, odkud prudce klesá po parkové cestě, aby stoupala k lávce na Ohradě.

Lávka na Ohradě. Směr Vítkov.

Existuje lepší a kratší cesta, která ušetří metry ztraceného spádu? Ano, ale po bahně, dlaždicích a trávě.  Praha 3 postupně realizuje asfaltovou cestu a odstraňuje tak nedostatky cyklotrasy, která vznikla pouhým doplněním existujících cest značkami a žlutými cedulkami. Problém zdokumentoval a navrhoval řešit také cyklogenerel Prahy 3. Pojeďme od lávky zpět k bazénu na Pražačce.

Vlevo současná A25, vpravo budoucí.

Schody lze zatím objet po trávě.

Zrekonstruovaná cesta vede k bazénu na Pražačce.

Hotová nabídne kratší cestu a mírnější stoupání.

Praha 3 chystá místo dlaždic podél domů asfaltovou cestu. Má zpracovanou dokumentaci pro územní rozhodnutí a jedná s magistrátem a vlastníky o odkupu pozemků. Než se to podaří a proběhne územní a stavební řízení, bude to trvat nejméně rok. K realizaci dojde zřejmě v roce 2016.

Praha 3 inspiruje

Výměna či rekonstrukce povrchu v zdánlivě zapadlé uličce, která je však pro cyklisty klíčová, má smysl. Na používaných trasách jsou další asfaltky, panelové, šotolinové, parkové a polní cesty či boční ulice, které jsou v různě špatném stavu. Napište na hlášení poruch TSK, kde byste si přáli vylepšit povrch, zeptejte se, kdo má cestu ve správě a požádejte o odpověď mailem. Přidejte podnět na web Cyklisté sobě a napište do něj, na co jste přišli.

Změny k lepšímu popsané výše se nedějí samy od sebe. Jsou výsledkem práce konkrétních lidí. Dle našich informací hlavně místostarosty Prahy 3 Ondřeje Ruta a cyklokoordinátora Prahy 3 Tomáše Slepičky.

Praha 3 patří k městským částem, které jsou v podpoře cyklodopravy nejaktivnější, situace ale rozhodně není ideální. O obtížích s podporou cyklodopravy v lednu psal sám Rut. Podařilo se rozmístit v ulicích velkou várku stojanů, a budou další. Můžete v tom pomoci: kde jste naposledy parkovali u značky či zábradlí?

Václav Kříž
Od roku 2011 získal postupně praxi jako redaktor magazínu a editor mapy Městem na kole, cyklokoordinátor MČ Praha 14, 4, 11, TSK a jako cargobajker. Získat pořádnou síť cyklostezek se může zdát jako neřešitelný ořech. Součástí řešení jsou občané, politici, úřady i firmy. Zkuste to ovlivnit i Vy!

Líbil se Vám článek? Podpořte náš další obsah!
Stačí 10 Kč a minuta Vašeho času.

Vyberte prosím částku, poté budete přesmerováni na darujme.cz

Mohlo by vás zajímat