V letošním roce se postupně daří realizovat léta odkládané stezky: lávku pod dálničním okruhem v Komořanech, stezku Zbraslav – Jarov a stezku v Záběhlicích včetně mostku přes Botič. Další malá či větší vylepšení vznikají zásluhou městských částí. S ohledem na svěřené území a rozpočet velmi rychle ve srovnání s magistrátem konají Praha 10 (rekonstrukce Moskevské, cykloobousměrky, legalizace, značení tras) a Praha 3 (nové stojany, chystané nájezdy na Vítkovskou stezku z ulic Jeronýmova, Pod Vítkovem a Lukášova, kde bude nejdřív.) Teď ale k vylepšením na páteřní trase A25.
Ubyly hrboly
Mezi zahrádkami vedla A25 po zpevněné cestě vysypané štěrkem a rozbité asfaltce s mnoha dírami a loužemi. Po letošním zásahu nás čeká hladká jízda bez slalomu a ničení kola.
Ubude kopec
Trasa A25 ve směru na Vítkov pokračuje k bazénu na Pražačce, odkud prudce klesá po parkové cestě, aby stoupala k lávce na Ohradě.
Existuje lepší a kratší cesta, která ušetří metry ztraceného spádu? Ano, ale po bahně, dlaždicích a trávě. Praha 3 postupně realizuje asfaltovou cestu a odstraňuje tak nedostatky cyklotrasy, která vznikla pouhým doplněním existujících cest značkami a žlutými cedulkami. Problém zdokumentoval a navrhoval řešit také cyklogenerel Prahy 3. Pojeďme od lávky zpět k bazénu na Pražačce.
Praha 3 chystá místo dlaždic podél domů asfaltovou cestu. Má zpracovanou dokumentaci pro územní rozhodnutí a jedná s magistrátem a vlastníky o odkupu pozemků. Než se to podaří a proběhne územní a stavební řízení, bude to trvat nejméně rok. K realizaci dojde zřejmě v roce 2016.
Praha 3 inspiruje
Výměna či rekonstrukce povrchu v zdánlivě zapadlé uličce, která je však pro cyklisty klíčová, má smysl. Na používaných trasách jsou další asfaltky, panelové, šotolinové, parkové a polní cesty či boční ulice, které jsou v různě špatném stavu. Napište na hlášení poruch TSK, kde byste si přáli vylepšit povrch, zeptejte se, kdo má cestu ve správě a požádejte o odpověď mailem. Přidejte podnět na web Cyklisté sobě a napište do něj, na co jste přišli.
Změny k lepšímu popsané výše se nedějí samy od sebe. Jsou výsledkem práce konkrétních lidí. Dle našich informací hlavně místostarosty Prahy 3 Ondřeje Ruta a cyklokoordinátora Prahy 3 Tomáše Slepičky.
Praha 3 patří k městským částem, které jsou v podpoře cyklodopravy nejaktivnější, situace ale rozhodně není ideální. O obtížích s podporou cyklodopravy v lednu psal sám Rut. Podařilo se rozmístit v ulicích velkou várku stojanů, a budou další. Můžete v tom pomoci: kde jste naposledy parkovali u značky či zábradlí?