Rekola v další sezóně

Publikováno: 24. dubna. 2015, 1 min. čtení
Aktualizováno: 30. ledna. 2021
Publikováno: 24. dubna. 2015, 1 min. čtení
Aktualizováno: 30. ledna. 2021

Na podzim jsme vám přinesli recenzi bikesharingového systému Rekola. Nyní se podíváme, co je u Rekol nového pro tuto sezónu.

rekolo-vlado-kniz

Rekolo minulý rok (foto Rekola / Vlado Kníž)


Největší změnou jsou patrně kola: ta přes zimu prošla profesionálním servisem a kvalitním nalakováním. Všechna kola pohybující se v centru Prahy mají nyní přední i zadní diodové světlo, košík nebo bedýnku, protišlapnou zadní brzdu, běžnou čelisťovou přední brzdu a kryt řetězu. Na kole je navíc nyní i přímo napsán kontakt pro nahlášení špatně zaparkovaného kusu.

Jednoduše řečeno, kola jsou nyní v mnohem lepším stavu a vhodná i pro večerní ježdění. Navíc si odložíte i tašku nebo nákup. Co se typů kol týče, pak se setkáte se spíše tradičními koly typu Liberta nebo Favorit. Minulou sezónu častá horská kola byla nejčastějším cílem zlodějů a je tak logické, že se jejich počet v bikesharingové síti omezuje.

rekolo_2015_stross

Rekolo s bedýnkou a diodovými světly – sezóna 2015 (foto PNK / Jiří Motýl)


Zajímavé změny nastaly i u zón, do kterých se musí Rekolo do dvou dnů vrátit. Centrální zóna se lehce zmenšila, hlavně rozsáhlá oblast Vinohrad zmizela, naopak ale přibyly dolní Holešovice – poměrně logický krok, jedná se o rovinaté území hned u řeky. Především se mi pak zdá, že jsou hranice zóny mnohem detailněji zakresleny, v Dejvicích jsou ulice pečlivě vybrány, dříve byla zahrnuta celá čtvrť bez velké diferenciace.

rekola_zony_2015

Zóny Rekol pro rok 2015 (Google / Rekola)

rekola_zony

Rekola v roce 2014 (Google / Rekola)


Za velkou novinku se pak dá považovat zavedení speciální zóny pro Zličín a Sobín. Není to tak dávno, kdy jsme o tamních bariérách a potenciálu bezmotorové dopravy v této oblasti psali na Prahounakole. Nyní tak je zde možnost pro lokální přibližování a pro dojíždění k metru a na nákupy využívat Rekola. Když zde během používání Rekol narazíte na jakékoliv další bariéry, i ty o kterých jsme nepsali, nezapomeňte je přidat jako podnět na Cyklisty sobě.

Rozmístění rekol na Zličíně je každopádně zajímavý nápad a samotného mě zajímá, jak tento záměr dopadne. Zatím se zde podle mapy pohybují tři rekola. Každodenní použitelnost může snižovat právě nižší počet bicyklů a absence přesných stanic pro vracení – tudíž se z mého pohledu pravděpodobnost, že na kolo narazíte zrovna u metra, když ho budete potřebovat, krapet snižuje. Budu ale rád, když se můj lehký pesimismus ukáže jako mylný a bikesharing se zde rozjede.

Mezi dalšími novinkami nové sezóny je možnost placení členského poplatku online platební kartou. Uživatelský komfort se tedy v tomto ohledu zvyšuje. Ceny se také snížily: měsíc pořídíte za 150 Kč, celou sezónu za 750 (minulý rok byla obdoba sezóny – roční členství za 1000 Kč a měsíc za 200 Kč). Zůstává aplikace pro Android a iOS, neoficiální pro Windows Phone. Lze používat i webovou aplikaci nebo smsky, vše stejně jako vloni.

A jakou zkušenost s Rekoly máte vy?

vk-rekola

Rekola při zkušebním provozu (foto PNK / Vašek Kříž)

Jiří Motýl
V domovské Praze jezdí na městském kole na vzdálenosti do osmi kilometrů. V redakci od roku 2013, od roku 2015 šéfredaktorem. Spoluautor knihy Městem na kole.

Líbil se Vám článek? Podpořte náš další obsah!
Stačí 10 Kč a minuta Vašeho času.

Vyberte prosím částku, poté budete přesmerováni na darujme.cz

Mohlo by vás zajímat
Kolik cyklostezek přinese Praze rok 2024?
Praha,

Kolik cyklostezek přinese Praze rok 2024?

03. dubna. 2024, 4min. čtení6