Národní obousměrně a cykloobousměrka Na Perštýně

Publikováno: 28. září. 2020, 2 min. čtení
Aktualizováno: 09. února. 2021
Autor: Martin Šnobr
Publikováno: 28. září. 2020, 2 min. čtení
Aktualizováno: 09. února. 2021
Autor: Martin Šnobr

Národní třída mezi Jungmannovou a Spálenou je od 28. září 2020 obousměrná – jak pro cyklisty, tak pro automobily. Změny přišly po dohodě Prahy 1 s Magistrátem hl. m. Prahy. Původně mělo k obměně dopravního režimu dojít až po přestavbě ulice, nakonec k nim došlo nestavebně, tedy pouhou úpravou dopravního značení a přeparkováním aut.

Pohled na obousměrnou Národní

Nejen obousměrnost

Kromě samotné obousměrnosti Národní přibyl na křižovatce s Jungmannovou, Perlovou a 28. října malý kruhový objezd. Ulice Na Perštýně je v 60-metrovém úseku od Národní po Martinskou cykloobousměrka s cyklopruhem za zaparkovanými auty. Z ní mohou cyklisté vjet pouze do Martinské, což umožňuje zkratku směrem do Starého Města a objížďku pěších zón.

Křižovatka ulic Národní/Jungmannova/Perlová a 28. října s novým kruhovým objezdem. Foto: Emil Lávka

Cykloobousměrka v ulici Na Perštýně. Foto: Emil Lávka

Průjezd cyklistů ulehčen

Cyklisté a cyklistky tak nyní projedou celé hradební korzo obousměrně. Dříve se musela kvůli jednosměrce při cestě od Václavského nám. dělat dlouhá zajížďka přes ulice Perlová, Skořepka a Na Perštýně. Nové opatření tak lidem na kole ušetřilo 300 metrů objíždění po kostkách a pět křižovatek.

Plánek nového dopravního značení

Jde o letošní největší dopravní změnu v centru Prahy. Byla odstraněna nelogická bariéra v průjezdu na hlavní městské třídě. Mnoho let byla snaha vytvořit z tohoto úseku Národní cykloobousměrku. Přání mnohých se nakonec splnilo, ale i s obousměrností pro auta – pro které byly nové dopravní změny zřejmě zamýšleny primárně.

Nové uspořádání již najdete v naší mapě. Za fotografie z pondělního rána děkujeme našemu čtenáři Emilovi Lávkovi.

Martin Šnobr

Student architektury se zájmem o urbanismus, udržitelnou dopravu a fungování měst. Členem redakce je od roku 2018.

Komentáře k článku7

Antonio 28. 09. 2020, 13:23

Super, konečně "v protisměru" legálně!

Zuzka 29. 09. 2020, 11:09

Jako pocin dobry, ale odhalilo to docela spatny asfalt, ktery se skryval pod parkovacimi misty.

Martin M 29. 09. 2020, 16:03

jeste otocit Perlovku nebo Martinskou, aby se dal spodek Vaclavaku objet po Rytirske.

Marek Turnovec 29. 09. 2020, 18:04

Martin M: No když se otočí Perlovka, tak bude stejným směrem jako Skořepka... Takhle pokud přijedu od Národního divadla a potřebuji k Náměstí Republiky, tak právě Perlovkou můžu na Rytířskou a Můstku se vyhnout. Pokud pojedu z druhé strany, tzn. přijedu právě Rytířskou, tak už to do Skořepky není taková zajížďka (jako to byla třeba z Jungmannova náměstí, když chtěl člověk k divadlu).

vlákno 29. 09. 2020, 19:45

Marek: Do Rytířské se teď může zahnout novou cykloobousměrkou Na Perštýně a Martinskou.
V opačném směru mi přijde nejlepší zobousměrnit pro kola Martinskou. Ideálně z ní udělat obytnou zónu a zrušit obrubníky, aby se lépe vyhýbalo.

Nightrider 06. 10. 2020, 14:06

Ten malý kruháček mi přijde jako hodně dobrý nápad. Je na první pohled bez koukání na značky poznat, že to je kruhák, takže odpadají starosti s přemýšlením, kde je hlavní, vedlejší nebo zprava. Díky malému poloměru zatáček tam motoristi i bezmotoristi pojedou víceméně stejně rychle a nebudou si navzájem překážet. A bumlíky uprostřed jdou v nouzi přejet, takže se tam vytočí i náklaďák nebo autobus. Win-win pro všechny.

Mickey 03. 11. 2020, 15:26

Nightrider: No a vidite, vy kruháček chválíte, pro IPR to byl největší trn v oku na celém projektu. Nějak jim to nepasuje do koncepce Hradebního korza. Do Prahy se jim miniokružní křižovatky nehodí.

komentář

Pravidla diskuze, Ochrana osobních údajů

Líbil se Vám článek? Podpořte náš další obsah!
Stačí 10 Kč a minuta Vašeho času.

Vyberte prosím částku, poté budete přesmerováni na darujme.cz

Mohlo by vás zajímat