V tomto týdnu byla zahájena výstavba komplexu kancelářských budov mezi Masarykovým nádražím a ulicí Na Florenci. Stavba potrvá přes dva roky, k dokončení první etapy tedy dojde v roce 2023.
Velkou proměnou projde také ulice Na Florenci, podél které budou tyto budovy stát. Dojde totiž k rozšíření na „městský bulvár“. Parkování u východů ze stanice metra nahradí veřejné prostranství, na jehož podobu bude vypsána architektonická soutěž.
A jak to bude s cykloopatřeními? Dle informací Prahou na kole se lidé na kole budou muset „smířit“ s řešením v podobě ochranných cyklopruhů. Ty povedou i podél zaparkovaných aut. Jedná se o řešení hlavních cyklotras A252 a A410 v centru města.
Dle Penty, hlavního investora, v budově vznikne zázemí pro cyklisty, včetně háků na kola a dalšího vybavení jako sprchy a toalety. Na ulicích by měly být doplněny také cyklostojany.
Vzniknou zde hlavně stovky parkovacích míst pro auta. Toto řešení kritizoval spolek AutoMat. Podle něj by se mělo v lokalitě s takto kvalitní obsluhou veřejné dopravy (vlaky, metro, autobusy) budovat jen absolutní minimum parkovacích míst dle stavebních předpisů. Takto velké parkoviště totiž do automobilově přetížené oblasti dle spolku přivede další auta.
Projekt byl dále kritizován za způsob vedení hlavní cyklotrasy A410 přes lávku nad kolejištěm Masarykova nádraží. Na lávku byl plánovaný přístup pouze po eskalátorech a výtahy.
Líbil se Vám článek? Podpořte náš další obsah!
Stačí 10 Kč a minuta Vašeho času.
Vyberte prosím částku, poté budete přesmerováni na darujme.cz
Kolorád 11. 3. 2021, 10:38
Fotka č. 2 je z Ortenova nám.
Martin Šnobr 11. 3. 2021, 13:45
@Kolorád – ano :-)