Nová cyklostání před přechodem na Národní třídě

Publikováno: 04. března. 2021, 2 min. čtení
Aktualizováno: 09. března. 2021
Autor: Martin Šnobr
Publikováno: 04. března. 2021, 2 min. čtení
Aktualizováno: 09. března. 2021
Autor: Martin Šnobr

Na Národní přibyla dvě místa pro parkování kol ve vozovce. Nachází se před přechodem mezi pasáží Platýz a uličkou směrem ke Quadriu. Umístění před přechodem bylo zvoleno kvůli tomu, že zde kvůli rozhledovým poměrům není možné parkování aut.

Dříve zde byla pouze vyšrafovaná plocha na vozovce a řidiči ji často ignorovali – a parkovali těsně před přechodem nebo přímo na něm. To zhoršovalo rozhled na dopravu jak pro chodce, tak pro řidiče.

Nová cyklostání by tak mohla zabránit nechtěnému parkování aut a zároveň poskytnou prostor pro parkování kol – zejména bikesharingu – v oblasti, kde žádné jiné legální parkování není (nejblíže 140 metrů opodál u Quadria nebo metra Můstek).

Jde o první takové parkování svého druhu v centrum města – podobná cyklostání testuje například Praha 7, která do vozovky dala stojany. Na chodnících podobné parkování vyznačila minulý rok též Praha 3. České technické podmínky 179 parkování kol ve vozovce povolují.

Přečtěte si o tématu více zde.

Martin Šnobr

Student architektury se zájmem o urbanismus, udržitelnou dopravu a fungování měst. Členem redakce je od roku 2018.

Komentáře k článku8

Tom 10. 03. 2021, 17:10

A proč tam nedají stojan? Kam mám jako kolo přivázat?

jkjk 11. 03. 2021, 10:31

Dobrý nápad, jen více takových. Ale bylo by fajn, kdyby to šlo i bez té značky.

Jiří Motýl 11. 03. 2021, 11:08

jkjk: To je zajímavé, protože oficiální metodika (str. 4) uvádí, že značka u čistě cyklistického stání má být zřizována pouze výjimečně v odůvodněných případech: https://www.cistoustopou.cz/sites/default/files/archive/pages/files/2019-12/parkovani-jizdnich-kol.pdf

Ale nevím, proč to tedy v tomto případě bylo zvoleno se značkou.

Tomáš 11. 03. 2021, 13:11

Kdy se vlastně zobousměrnila národní a proč k tomu došlo? Jel jsem tam nedávno a koukal jsem an to vyjevený. Pro kola samozřejmě super, byť bych radši jen cykloobousměrku. Z dlouhodobého hlediska by se tam měla vrátit tramvaj a auta zcela zmizet.

jkjk 11. 03. 2021, 16:28

Tomáš: Viz https://mestemnakole.cz/2020/09/novinky-z-centra-narodni-obousmerne-a-cykloobousmerka-na-perstyne/. Odpadá tím "zbytečná" zajížďka přes Martinskou nebo Skořepku, je pěkné.

pekas 11. 03. 2021, 16:38

Pokud by kromě bílé čáry přibyl ještě fixní stojan, je větší šance, že tam nějaký cyklista opravdu zaparkuje a tedy že tam nebudou parkovat auta. Tak jako dříve na šrafách, jak píšete v článku.

Vojtěch Navrátil 12. 03. 2021, 20:05

Autor opatření zjevně zapomněl, že kola se neparkuji jako auta a potřebují se ve většině případů k něčemu zamknout. Takhle to bude jen parkoviště pro vyvolený a dopravní obsluhu.

Martin Šnobr 20. 03. 2021, 12:59

@Vojtěch – podle mě autor opatření stojan chtěl, ale spíš by byly problémy se schvalováním.

komentář

Pravidla diskuze, Ochrana osobních údajů

Líbil se Vám článek? Podpořte náš další obsah!
Stačí 10 Kč a minuta Vašeho času.

Vyberte prosím částku, poté budete přesmerováni na darujme.cz

Mohlo by vás zajímat