Cyklopruh na Bubenské a stezku na Hlávkově mostě propojil nájezd

Publikováno: 24. listopadu. 2021, 2 min. čtení
Aktualizováno: 25. listopadu. 2021
Autor: Martin Šnobr
Úvodní foto: V. Hrabal
Publikováno: 24. listopadu. 2021, 2 min. čtení
Aktualizováno: 25. listopadu. 2021
Autor: Martin Šnobr
Úvodní foto: V. Hrabal

Drobná změna, na kterou lidé čekali roky. Od integrace cyklodopravy u stanice metra Vltavská uběhly 3 roky. Nyní byl v rámci obnovy povrchu na Hlávkově mostě vytvořen nájezd, jenž umožňuje z cyklopruhu na Bubenské vjet na chodník s povolenou jízdou cyklistů na Hlávkově mostě. Doposud museli lidé buď zůstat ve vozovce či na cyklochodník najet „přesmykem“ přes cyklopřejezdy.

Dle radního pro dopravu Prahy 7 Ondřeje Mirovského (Zelení) čekání trvalo dlouho hlavně kvůli nutnému přesvědčování úřadů. Redakce MNK dále zjišťuje, jaké konkrétní výhrady panovaly vůči nájezdu v tomto místě, obecně ale proti podobným řešením zaznívají v českém prostředí dvě nejčastější výhrady: 1) Ochrana pěších a cyklistů na cyklochodníku, které může dle této argumentace cyklista najíždějící rychle z provozu ohrozit, a kterého lidé pohybující se po cyklochodníku neočekávají, 2) Obava, aby si cyklisté nájezd nevyložili jako obousměrný a nezačali z mostu sjíždět v opačném směru do protisměru.

Doposud tak lidé na kolech při jízdě z Bubenské na Hlávkův most směrem do centra měli dvě možnosti: Při jízdě po cyklopruzích pokračovat po Hlávkově mostě v ochranném cyklopruhu, který postupem let a díky špatnému povrchu mostu vymizel, jednalo se tak v podstatě o jízdu v přímém provozu. Nebo na cyklochodník Hlávkova mostu najet přes trojici přechodopřejezdů. To ale vyžadovalo detailnější znalost místa. Nyní tak přibývá ještě třetí možnost, v podobě nového nájezdu přímo z cyklopruhu na začátku mostu.

Martin Šnobr

Student architektury se zájmem o urbanismus, udržitelnou dopravu a fungování měst. Členem redakce je od roku 2018.

Komentáře k článku9

Tomáš Ulrych 25. 11. 2021, 18:54
2
18

Zkratka pro sebevrahy?

Zvol 25. 11. 2021, 19:35
14
2

Tohle předhazování cyklistům, že jsou sebevrazi, je dost trapné. Jestli vám to místo přijde v nějakém smyslu nebezpečné, mohl jste aspoň napsat proč.

Jan Fiala 25. 11. 2021, 19:49
11

No konečně. Vždycky jsem tam musel ze značné rychlosti úplně zastavit a vyndat kolo přes obrubník, k velké "radosti" řidičů za mnou.

Zdeněk 25. 11. 2021, 21:24

Tak tohle bylo potřeba jako sůl. Dosud jsem dělal "přesmyk", ale tohle bude lepší. Jen je potřeba aby dali lidi zprava přednost... Jednou mi tam vjela nějaká telefonistka, zleva taky jelo auto a tak jsem jel na dělící čáře jak nějaký závodník.

Tomáš 25. 11. 2021, 23:20
7
2

Je to fajn, ale mně by se teda líbilo, kdyby se tam obnovil a držel v dobré formě cyklopruh i přímo ve vozovce, který tam po realizaci krátce byl, ale na těch kostkách nedokázal vydržet (k čemu jsou tam na tom mostě ty kostky dobré, to mi památkáři asi fakt vysvětlit nedokáží, ne že by to teda zkoušeli).

Jenda 26. 11. 2021, 07:27

Už před pár měsíci se tam objevila cyklogerila, taková krtina z betonu, vyžadovalo trochu zručnosti to použít, ale párkrát jsem to využil (brzy po jejím vzniku to zavřeli a přestavěli na současný stav). Tímto chci poděkovat tomu, kdo tam tu krtinu vyrobil.

Asi bych měl udělat něco podobného na druhé straně, při jízdě po magistrále dolů, dá se na stezku najet buď z vjezdu do kancelářské budovy, nebo přímo co je docela snížený obrubník, ale drncne to furt dost. Nějaký návod jak tyhle nájezdy technologicky budovat, když tomu nerozumím? :)

Brahma 26. 11. 2021, 10:50

Skvělé, ten obrubník tam byl docela vysoký a s autem za zadkem se kolmější nájezd realizovat nedal. Z mého pohledu jsou na tom mostě hrozné špatně položené kostky a ještě vyježděné vlny. Pro silniční kolo odporný povrch. Ten chodník je mnohem lepší a nikdo po něm skoro nechodí.

TomášM 26. 11. 2021, 13:30

Podobný nájezd by mohl vzniknout na Vysočanské ulici, aby se cyklista mohl pohodlně dostat na sdružený přechod pro chodce a přejezd pro cyklisty zřízený na křižovatce Vysočanská x Střelničná x Ďáblická. Nejpohodlnější by to bylo v místě bývalé zastávky autobusu Třebenická směr Ládví.

Pavel Mašek 27. 11. 2021, 16:09

Ty argumentace jsou směšné už jenom z podstaty své argumentace - cyklista na cyklochodníky fakt nečeká jiného cyklistu najíždějícího na stezku. To je asi jako kdyby motorista nečekal na silnici auto vyjíždějící třeba z garáží.

komentář

Pravidla diskuze, Ochrana osobních údajů

Líbil se Vám článek? Podpořte náš další obsah!
Stačí 10 Kč a minuta Vašeho času.

Vyberte prosím částku, poté budete přesmerováni na darujme.cz

Mohlo by vás zajímat