Praha rozšíří křižovatku Průmyslové a Poděbradské. Počítá se s cyklopřejezdy

Publikováno: 29. srpna. 2022, 2 min. čtení
Úvodní foto: Apple Maps
Publikováno: 29. srpna. 2022, 2 min. čtení
Úvodní foto: Apple Maps

Hlavní město rekonstruuje frekventovanou křižovatku Průmyslová – Poděbradská – Kbelská, nacházející se na Průmyslovém polookruhu. Úpravy probíhají z důvodu zvýšení kapacit automobilové dopravy. Součástí je i doplnění cyklopřejezdů na všech ramenech křižovatky, která bude plně bezbariérová.

Poděbradská ulice se v řazení před křižovatkou na obou stranách rozšíří ze současných tří na čtyři pruhy. Zelené pásy, které doposud oddělovaly stezky pro pěší a cyklisty od freventované silnice, tak budou nahrazeny asfaltem.

Průjezd cyklistické dopravy zlepší doplnění přejezdů na všech ramenech křižovatky a částečná obnova povrchů na stezkách pro pěší a cyklisty, které navazují na křižovatku. Přejezdy přes Poděbradskou budou dělené od přechodů pro pěší, na zbylých dvou ramenech budou smíšené. Na Poděbradské vzniknou z obou stran cyklistické nájezdy a sjezdy na Poděbradskou.

Dojde také k mírnému zkrácení přechodů, jejich přiblížení ke středu křižovatky a k rozšíření ostrůvku na rohu Poděbradské a Průmyslové. Práce začaly 3. srpna a dle plánu skončí přibližně 30. října.

Křižovatkou prochází doposud nevyznačené cyklotrasy A264, A430 a trasa Kbely-Hloubětín. V jeho těsně blízkosti je po vysočanské drážní stezce vedena páteřní cyklotrasa A26 a A43.

Martin Šnobr
Student architektury a urbanismu se zájmem o udržitelnou dopravu a zlepšování míst kolem sebe. Členem redakce od roku 2018, od roku 2025 šéfredaktor.

Zbyněk 29. 8. 2022, 07:59
1
2

Neznám přesně současné ani plánované návaznosti v okolí, ale schází mi cykloboxy z a do Kbelské.

tik 29. 8. 2022, 12:57
2
4

Žádné vyhrazené pruhy, přesunuta stání, místa na vyčkáni na nepřímé odbočení?
Lajdacke...

Tomas 29. 8. 2022, 16:39
4
7

Proč by někdo jel rovně po Poděbradské směrem Černý most na kole mi hlava opravdu nebere. Ve špičce to není rozhodně rychlejší, se tam motat mezi auty, když je tam podjezd pod Průmyslovou s přímou návazností na cyklostezky. Tohle je jedna z mála křižovatek, která žádné cyklopatření nepotřebuje (i s výhledem do budoucna). Spíš by se tam mělo zaměřit na to aby se z mostu přes Poděbradskou dalo rozumě sjet k tomu podjezdu pod Průmyslovou. Ale to by pomohlo hodně lidem a nenaštvalo motoristy. Navíc by to nebylo jenom čmárání po zemi a takže by to dalo nějakou práci.

Kubajsu 29. 8. 2022, 17:07
5
2

Já tak jezdím. Cyklostezky v okolí jsou rozbité, úzké a moc klikaté, takže jet s auty je mnohem rychlejší a plynulejší.
Pokud by se dalo jet nějak tak:
https://mapy.cz/s/jonumurame
situace by se samozřejmě výrazně změnila...

Pavel Mašek 29. 8. 2022, 17:46

jestli dobře vidím, tak tam není žádná integrace, vše po separovaných cestách, akorát budou přejezdy konečně, že?

Motorista 30. 8. 2022, 09:01
4
3

Bude-li přes přechod na odbočení z Poděbradské vpravo do Kbelské semafor, ztratí ten krásný dlouhý připojovací pruh jaksi smysl. Žluté blikající světlo, jako je nyní před přechodem u současné tramvajové zastávky, tam bude bohatě stačit. Už vzhledem k tomu, že ten nynější přechod u zastávky je vlastně nebezpečnější, protože přestože tam chodci dostávají volno společně s auty směřujícími na sever a odbočujícími vpravo, tak je ten přechod tak daleko od křižovatky, že v těch místech už z "aut odbočujících" se stávají "auta jedoucí přímo", takže je to jako by tam ten semafor ani nebyl a byl to obyčejný přechod přes dva souběžné jízdní pruhy. Tedy ne, že by mně to nějak vadilo, s takovými přechody nemám absolutně problém, ale rozumím, že v dnešní zhýčkané společnosti se to slabším kusům může zdát jako méně bezpečné řešení, než ten přechod u toho ostrůvku v návrhu. Z tohoto důvodu tam nevidím potřebu dávat semafor.

Tomas 30. 8. 2022, 09:33
2
1

Na Poděbradské jsou v obou směrech předsunuté stop čáry, proto jsem napsal proč by proboha chtěl někdo jet po Poděbradské rovně směrem Černý most. A zrovna tenhle úsek určitě není rychlejší proplétat se mezi auty na křižovatce, když kolona kolikrát stojí až k U Elektry. Je to tedy o +-200m delší jet po cyklostezce, ale zrovna tady zas takový provoz není. A klidně se vsadím, že tu +-minutu prostojíte v té křižovatce s čekáním na zelenou a plus se ještě musí připočíst, že se musíte vyhýbat autům a to určitě nebude rychlejší než jet v těhle místech od Nadmlejnské po cyklostezce. Navíc je tam odbočovací pruh na Průmyslovou takže zas tak snadno ty auta nepředjedete, protože tam spousta aut bude mít blinkr na odbočení a máte smůlu. Ale jestli tak jezdíte, tak je to váš problém. Já rád využiji možnost téhle "zkratky" a aspoň se tam nebudu muset s vámi potkávat, když se tak rád vyhýbáte autům kvůli 200m.

Michal 1. 9. 2022, 11:56

Ty přechody kreslené i přes TT, to je schválené? Nějaká novinka v přístupu?

pekas 7. 9. 2022, 08:29

Rovně po Poděbradské jezdím v obou směrech. Do centra většinou ve špičce, z centra mimo špičku. Cykloboxy se tam hodí. Na Kbelské nejsou proto, že tam jezdí tolik náklaďáků, že cyklista se tam fakt asi nevyskytne. To taky dává smysl.

Líbil se Vám článek? Podpořte náš další obsah!
Stačí 100 Kč a minuta Vašeho času.

Vyberte prosím částku, poté budete přesmerováni na darujme.cz

Mohlo by vás zajímat