Praha-Satalice: nový cyklopruh v ulici Budovatelská

Publikováno: 12. srpna. 2022, 1 min. čtení
Úvodní foto: R. Čermák
Publikováno: 12. srpna. 2022, 1 min. čtení
Úvodní foto: R. Čermák

V rámci rekonstrukce ulice Budovatelská v Praze-Satalicích vznikl ve směru do centra města ochranný cyklopruh. Spojuje centrum Satalic s cyklostezkou.

Jde o úsek 700 metrů dlouhý úsek od ulice Trabantská až po cyklostezku A266, která vede podél Novopacké. Cyklopruh zde byl vyznačen i díky tomu, že ulice mírně stoupá.

Výsledné řešení je dohodou všech dotčených subjektů. Cílem je zvýšení plynulosti provozu tím, že auta nebudou muset lidi jedoucí na kole do kopce objíždět – každý totiž má svůj pruh. Cyklisté a cyklistky tak zároveň získávají možnost předjet kolony, které jsou před zdejším železničním přejezdem poměrně časté.

Jižní část Budovatelské je po rekonstrukci otevřena již více než měsíc, severní část se otevře v nejbližších dnech.

Martin Šnobr
Student architektury a urbanismu se zájmem o udržitelnou dopravu a zlepšování míst kolem sebe. Členem redakce od roku 2018.

josuk 12. 8. 2022, 19:45
2
2

..auta nebudou muset lidi jedoucí na kole do kopce objíždět..
A to je vážně dobře??

tik 12. 8. 2022, 22:26
3
6

jaky je rozdil mezi "cykliste a cyklistky" a "lide na kole" ? Ptam se pro genderovou presnost...?

tik 12. 8. 2022, 22:30
1
12

A jeste opravte me, jestli se pletu - podle uvodni fotky to vypada, ze se stred silnice posunul doleva, aby vznikl cyklopruh.
Takze ti v protismeru maji mene mista na predjeti cyklistu. Takze jedna strana lepsi, druha vyrazne horsi.
Ale protoze ofc nemam rad cyklisty, tak dobry. Jeste par takovyhle rekonstrukci a sami a radi prestanou jezdit po silnicich...

Tomáš Ulrych 13. 8. 2022, 09:17
2
4

Pan Šnobr evidentně nikdy v Satalicích nebyl, pokud vůbec ví, kde se nachází. Pak by věděl, že rekonstruovaná, nově otevřená a aktuálně slepá polovina Budovatelské je úplná rovinka. Do kopce je leda nadjezd přes Novopackou radiálu a pak klesání do Hutí. Do pidimidi kopečku (4m výšky na 200m silnice) je aktuálně rekonstruovaná část za přejezdem ve směru od Trabantské.

Jan Fiala 13. 8. 2022, 11:01

Tomáš Ulrych: Přínosem je, že bude možné jet podle kolony před přejezdem, kolona tam bývá až od Trabantské, to je 200m.

Radek 13. 8. 2022, 11:42

@josuk Takový dotaz jde úplně proti smyslu cyklopruhů.
Pokud auta nemusejí cyklistu objíždět, mimo jiné se u řidičů sníží míra dopravního stresu, naopak kvůli zúženému pruhu pojedou na rovném úseku pomaleji, opatrněji

Radek 13. 8. 2022, 11:46
6
2

@tik Z kopce jedou auta i kola podobnou rychlostí, ochrana cyklistů je víc potřeba tam, kde jedou pomalu a brzdí motoristy, z nichž to někteří špatně snášejí

Radek 13. 8. 2022, 11:58

@Tomáš Ulrych Rozjedete se od Novopacké a jedete relativně rychle až k Trabantské. Na opačné stranu začínáte v křižovatce větším stoupáním a špatně se připojuje z Panelové ulice (A44) do kolony. Na to se pruh hodí. Od Trabantské k Novopacké mi to ukazuje stoupání 12 m

josuk 13. 8. 2022, 12:08
4
9

@Radek: na podobných místech má mnohem větší smysl piktogram a 1,5 metru odstupu, kdyz už to nejde odděleně.
Nestačím se divit, kam míří nastavení Mestemnakole.

Radek 13. 8. 2022, 12:48
11

@josuk Už jste někdy viděl, že by se rozjížděla kolona od přejezdu v Satalicích (v opačném směru se rovněž rozjíždí kolona) a auta by objížděla cyklistu s odstupem 1,5m? Takovou situaci jsem tam nikdy nezažil. Piktogramy řidiči nerespektují a v linii už byly nahrazeny jízdními pruhy. Navíc je otázka, jak to bude vůbec s odstupem 1,5 m

Tomáš Ulrych 13. 8. 2022, 13:18
3
12

Já tam nikdy žádného cyklistu neviděl a to tam jezdím velmi často. Na samotném přejezdu pár chodců. Cyklisté ulici kříží podél kolejí. Samotné koleje většinou přejíždí po mostě u parku za nádražím nebo až u kbelského letiště. Cyklista právě ani nemá důvod použít Trabantskou, pokud to není spěchající sebevrah (na přemostění Novopacké se běžně jezdí 80) mezi Vinoří a Hutěmi. Každý normální to však raději v poklidu objede podél obory a pak parkem Arborka.

Tonda 13. 8. 2022, 13:57
10
4

Nešli by prosím komentáře řešit takovým tím DISQUS technickým udělátkem (plug-inem), jakože to funguje jen po přihlášení... docela bych uvítal mít možnost blokovat vybrané komentující - nemuset je číst...

Radek 13. 8. 2022, 14:07

@Tomáš Ulrych Taky hodně záleží, kam jedou. Já tam cyklisty vídám, spíš ty, kteří se chtějí rychle někam dostat, ne rodiny s dětmi

Tomáš Ulrych 13. 8. 2022, 21:38
4
8

Byl jsem tam večer podívat. Úsek mezi přejezdem a Trabantskou již má také asfalt i namalované pruhy. Bohužel to tam vypadá hrůzostrašně! Daný úsek je mnohem užší než nedávno otevřený ve směru na Novopackou. Pruhy pro auta tam jsou užší než na Chlumecké. Jenže zatímco na Chlumecké se jezdí souběžně ve stejném směru, v Budovatelské se auta míjí protisměrně. Evidentně se tam vyplatí otevřít si sběrnu na ulámaná zrcátka. Evidentně, kdo toto navrhl a schválil, jezdil naposled Polským Fiatem nebo Stodvacítkou. Ty se tam šířkově ještě vejdou.
A jestli jsem výše zmiňoval sebevrahy, tak sem rozhodně na kole vjede leda sebevrah.

Radek 13. 8. 2022, 21:45

To dělá ta dlažba na okraji, silnice je široká dost

Zbyněk 14. 8. 2022, 08:19

Na Chlumecke jedete podél parkujicich aut, proto to tam je širší. Obrubník vám dveře do cesty neotevře.

Michael 14. 8. 2022, 13:48

@ T. Ulrych: Zajímavé, že na úvodní fotce jsou v dálce vidět dvě dodávky vedle sebe, co se tam bez problému vejdou ?

Tomáš Ulrych 14. 8. 2022, 13:50

=> Michael
Jenže na úvodní fotce je úsek od přejezdu k Novopacké. Já jsem zmiňoval úsek od přejezdu k Trabantské.

Radek 14. 8. 2022, 13:55

@Tomáš Ulrych na druhé fotce je druhý úsek

Radek 15. 8. 2022, 17:58

@Tomáš Ulrych V jedné části spodního úseku značkaři špatně odměřili šířku jízdních pruhů. Když jsem si to měřil, v jedné části mi vyšlo cca 2,3 + 1,7 místo 2,5 + 1,5(1,25), jak se má dělat. Naštěstí to ještě není v definitivním značení

Tomáš Ulrych 18. 8. 2022, 19:52

Evidentně jsem úzkost jízdních pruhů kritizoval oprávněné. Dnes došlo k rozšíření asi o 20cm na úkor cyklopruhu.

Radek 18. 8. 2022, 20:14

@Tomáš Ulrych Jak jsem psal.

Líbil se Vám článek? Podpořte náš další obsah!
Stačí 10 Kč a minuta Vašeho času.

Vyberte prosím částku, poté budete přesmerováni na darujme.cz

Mohlo by vás zajímat
Tři nové cykloobousměrky na Praze 6
Praha,

Tři nové cykloobousměrky na Praze 6

06. května. 2024, 5min. čtení6