S velkým zpožděním začíná rekonstrukce stezky A2 v Karlíně

Publikováno: 16. ledna. 2023, 2 min. čtení
Úvodní foto: Martin Š.
Publikováno: 16. ledna. 2023, 2 min. čtení
Úvodní foto: Martin Š.

Dnes začala rekonstrukce stezky pro pěší a cyklisty v pražském Karlíně. Mlatový povrch ve špatném stavu na frekventované cyklotrase A2 nahradí asfalt. Dojde k rozšíření na 4 metry a doplnění osvětlení.

Proměnou projde poslední nezpevněný, 1 kilometr dlouhý úsek stezky mezi Negrelliho viaduktem a ulicí Breitfeldova. Akci za 12 milionů provádí Praha 8, která na bezmotorovou komunikaci dostala dotaci od magistrátu.

Vzhledem k tomu, že stezka přímo navazuje na nyní dokončovanou Štvanickou lávku, která již letos na jaře spojí Holešovice a Karlín, jde o rekonstrukci na poslední chvíli.
Realizace měla být původně zahájena v červenci 2022 a trvat 280 dnů. Smlouvu s dodavatelem nakonec městská část podepsala až v srpnu a zahájení stavby tak připadlo na dnešek. Podle Prahy 8 nakonec stavba potrvá 3 měsíce, tedy 90 dní a k otevření by mělo dojít kolem 16. dubna.

Objížďka povede po ulici Rohanské nábřeží, kde jsou vyznačeny cyklopruhy. Redakce Městem na kole jako delší, ale klidnější alternativu doporučuje ulici Pobřežní, která je na kole obousměrně průjezdná od loňského roku. Případně lze užít také Sokolovské ulice.

Navazující úsek stezky pro pěší a cyklisty na Rohanském ostrově byl rekonstruován v roce 2021. Více o akci najdete zde.

Martin Šnobr
Student architektury a urbanismu se zájmem o udržitelnou dopravu a zlepšování míst kolem sebe. Členem redakce od roku 2018.

Zbyněk 17. 1. 2023, 06:44
12
1

Zaasfaltování stávající stezky 90 dní.
Oprava barranďáku včetně kompletní výměny mostovky ze Strakonické 110 dní.

Kde je chyba?

Ondra 17. 1. 2023, 09:18
14
1

@Zbyněk - chyba je v prioritách této společnosti řekl bych :)

ŠVL 17. 1. 2023, 18:09
7
2

@Zbyněk: Chyba bude ve srovnávání nesrovnatelného ;-)
Barranďák - „pouhá“ betonáž nové rampy na místě původní, na původních základech a pilířích, jen s jejich opravou, a to vzhledem k velkému zájmu veřejnosti s maximálním nasazením techniky, technologií a financí ve třísměnném provozu. (Tím nechci říct, že to byla brnkačka, ale měli k tomu maximum možného a šlo v zásadě o jednu technologii.)
Cyklostezka - novostavba asfaltové komunikace v místě původní štěrkové cesty a sousedícího trávníku (rozšíření na 4 metry) včetně založení spodní stavby (výkop, návoz spodních vrstev, hutnění atd. minimálně v místě trávníku, osobně si ale myslím, že ani pod tou šotolinou to není udělané tak, aby to stačilo zalít asfaltem) a z toho plynoucí nějaké technologické doby mezi jednotlivými fázemi stavby. Navíc při takové šířce budou asi muset řešit i odvodnění... Priorita stavby a tím i dostupné finance výrazně nižší než v předchozím případě, takže i použité postupy budou asi levnější a tím pádem často i pomalejší. Navíc leden-březen není ideální stavební období, určitě v tom mají i rezervu na nepříznivé počasí.

Václav Řehák 18. 1. 2023, 08:40
8
2

A v Nizozemském Delftu zvládli vyměnit asfalt v podjezdu dálnice za jeden víkend, aby neomezovali lidi na cestě do práce a do školy. U nás nepředstavitelné. Je to hodně o prioritách.

Očekával bych, že vzhledem k době rekonstrukce a důležitosti cyklotrasy bude alespoň objížďka dostatečně komfortní - např. zúžit pruhy na Rohanském nábřeží na minimum a dát betonová svodidla mezi auta a ten (rozšířený) cyklopruh. Teď v zimě to pár hardcore cyklistů přežije, ale v dubnu už může být krásné počasí a rodiny s dětmi asi nepojedou cyklopruhem.

Jenda 18. 1. 2023, 23:41

Zbyněk: Uzavření Bubenského nábřeží: rok a čtvrt (střídají se různé typy omezení, od úplného uzavření po různě omezenou dopravu). Zrovna mě to dneska zarazilo, když jsem jel kolem té „dočasné“ cedule, kde bylo napsáno něco jako že od ledna 2022 do března 2023. Nechápu co se tam děje tak dlouho (jasně, všímám si změn, že třeba vytrhali koleje a pak tam dali nové).

Vtipná (nebo spíš smutná) podobná věc: Dostavba stávající jaderné elektrárny Dukovany: 20 let (2020-2040). Vynález a odtajnění řízené řetězové reakce, vývoj jaderného reaktoru, stavba prototypových jaderných elektráren a stavba funkčních jaderných elektráren s technologiemi poloviny 20. století: 20 let (1945-1965).

Jakub Podlešák 19. 1. 2023, 09:34

Na té objízdné trase mě dnes ráno srazil autem řidič, který odbočoval přes cyklopruh doprava. Ani se neobtěžoval zastavit a zjistit jestli jsem v pořádku. Na rozdíl od pár kolemjdoucích, kteří mi nabízeli pomoc.
Dávejte si tam pozor!

Martin Šnobr 19. 1. 2023, 15:01

@Jakub Díky za informaci, snad jste v pořádku.

Jakub 19. 1. 2023, 22:56

Až na lehce naražená žebra snad v pořádku. Děkuji.

Zbyněk 20. 1. 2023, 06:44
8
1

Jakub Podlešák: Ihned ohlaste na Policii. I když neznáte RZ, tak se dá dohledat podle kamer.
I pokud se vám nic nestalo. Tentokrát.

Jakub Podlešák 23. 1. 2023, 11:34

S policií jsem to řešil, kamery tam prý nejsou, a ani kamery u křižovatky se Zábranskou prý nefungují. A kontakt na svědky jsem si nevzal. Jinak že by se mi nic nestalo bych neřekl, omezuje mě to doteď.
Tak jen asi poučení: Dávejte si pozor, a případné nehody řešte hned, případně si alespoň vezměte kontakty na svědky (bylo jich tam asi 5, co nabízeli pomoc)

Líbil se Vám článek? Podpořte náš další obsah!
Stačí 10 Kč a minuta Vašeho času.

Vyberte prosím částku, poté budete přesmerováni na darujme.cz

Mohlo by vás zajímat