Obrazem: rekonstrukce cyklostezky A2 na Rohanském ostrově v Praze byla dokončena

Publikováno: 09. května. 2021, 1 min. čtení
Autor: Martin Šnobr
Publikováno: 09. května. 2021, 1 min. čtení
Autor: Martin Šnobr

Pravobřežní cyklotrasa A2 na Rohanském ostrově v Praze se dočkala zásadního vylepšení. Po třech měsících stavebních úprav byl otevřen přes kilometr dlouhý úsek této cyklostezky. Původní mlatový povrch nahradil asfalt, došlo k rozšíření až na čtyři metry a stezka se dočkala také osvětlení. Jde o úsek od podjezdu Libeňského mostu až po úroveň karlínské Šaldovy ulice.

Více o rekonstrukci si můžete přečíst v našem starším článku.

Tato rekonstrukce je jedním z několika letošních vylepšení na cyklotrase A2. Vzniklo také 200 metrů cyklostezky u Rudolfina, ke které budou letos v létě dotaženy hladké pásy od Čechova mostu. Před oficiálním otevřením je též 500 metrů cyklostezky Zbraslav–Jarov na jihu Prahy. Více o plánech na letošní rok (nejen na trase A2) si můžete přečíst zde.

Martin Šnobr

Student architektury se zájmem o urbanismus, udržitelnou dopravu a fungování měst. Členem redakce je od roku 2018.

Komentáře k článku6

Ploki 10. 05. 2021, 00:45

To zúžení u Libeňského mostu tam je z jakého důvodu?
Kdy se bude dělat úsek směrem k Negrelliho viaduktu? Po dešti a ještě celý následující den je to tam samé bláto.

Jiří Motýl 10. 05. 2021, 12:12

Ploki: teď jsem to neověřoval konkrétně ve vztahu k této stavbě, ale u Libeňského mostu je obecně stavební uzávěra (nevím zda formální nebo jen neformální) kvůli rekonstrukci mostu (nebo kvůli jiným dopravním projektům v jeho přímém okolí dle aktuální politické reprezentace), tudíž lze předpokládat, že u Libeňského mostu se stezka nyní vysfaltovala v režimu údržby a investice do jejího rozšíření bude doufejme součástí prací na obnově mostu nebo po jeho obnově.

Co se druhé otázky týče tak nevím, zda na tom někdo pracuje. Obtíže zjistíte pohledem do katastru, kdy se cca od ulice U Mlýnského kanálu musí jednat s několika soukromými vlastníky. Stezku/protipovodňovou hráz ta nevlastní město. Což jistě neznamená nemožnost rekonstrukce, ale zároveň ji to moc neusnadňuje. Tipoval bych, že to je důvod, proč nebyl rovnou zrekonstruován celý úsek.

Tomáš 10. 05. 2021, 16:10

Dost mě štve, že směrem z Invalidovny, kde bydlím, je tam vystouplý obrubník, takže nejde plynule sjet ( je to tu vidět na fotce, kde je nájezd na Libeňbský most, napravo). Má to nějaký důvod nebo je to šlendrián?

Jiří Motýl 10. 05. 2021, 16:35

Tomáš: vystouplý obrubník je vodící linie pro nevidomé.

Neznám příslušnou vyhlášku a normu detailně, ale obecně musí mít stezka pro pěší ve městě vodící linii pro nevidomé (většinou zajistí domy, což není případ Rohanského ostrova).
Tuším, že tam jsou nějaké výjimky pro stezky mimo město (souvislou zástavbu?), kde se nepředpokládá pohyb nevidomých. Je otázka, zda to je tato stezka? I vzhledem k plánované výstavbě do budoucna asi spíš ne, proto tam ta linie je.

Druhá otázka je, zda musí ta linie mít přesně tuto podobu... (hrana je docela vysoká, tudíž např. neodpouští moc ani jezdecké chyby), což už je téma naprosto mimo můj okruh znalostí.

Caidel 02. 06. 2021, 12:34

Souhlas s Tomášem: Vysoký obrubník po pravé straně (směrem z centra) je dost nepříjemný, protože na té pláni jsou asi na třech místech odbočky které vedou na Invalidovnu, Švábky a ke Kauflandu a teď se na ně (nebo z nich) nedá pořádně najet. Kdyby byl na těch třech místech buď na půl metru snížen, nebo tam byly dodělány nájezdy, bylo by to značné plus.

Tomáš 02. 06. 2021, 13:35

Téměř až přemýšlím o tom jít to tam guerillově vyřezat, ale nemám brusnou pilu na baterie.

komentář

Pravidla diskuze, Ochrana osobních údajů

Líbil se Vám článek? Podpořte náš další obsah!
Stačí 10 Kč a minuta Vašeho času.

Vyberte prosím částku, poté budete přesmerováni na darujme.cz

Mohlo by vás zajímat