Cyklisté na Petřinách mohou jet legálně po chodníku podél Ankarské. Městská část Praha 6 na 600 metrů dlouhém úseku širokého chodníku podél této ulice vyznačila stezku pro pěší a cyklisty. Místem je plánováno vedení cyklotrasy A150 – hlavní spojnice Střešovic a Petřin.
Díky smíšenému provozu chodců a cyklistů na chodníku podél Ankarské se tak dále zlepšilo spojení na této cyklotrase. Spojení Petřin, Střešovic, respektive třeba i obory Hvězda nebo školských zařízení v okolí Ankarské je o něco bezpečnější.
„Dosud byl chodník určen pouze pro pěší, ale díky jeho povaze bylo možné umožnit jízdu i na kole. Těší mě, když se daří v cyklodopravě dělat smysluplná opatření. Podobně budeme vytipovávat další pěší komunikace, kde by bylo bezpečné zavést smíšený provoz pěších i cyklistů,“ řekl k realizaci radní pro dopravu Prahy 6 Ondřej Matěj Hrubeš (ODS), Městská část zároveň prosí chodce i cyklisty, aby se vzájemně respektovali a chovali se zde obezřetně.
Vzhledem k šíři chodníku, která dosahuje čtyř až pěti metrů, a nízké frekvenci pěších, by při zachování základní ohleduplnosti pravděpodobně neměli vznikat na nově legalizovaném úseku žádné výraznější konflikty mezi pěšími a cyklisty.
Společně s legalizací chodníku podél Ankarské byla finálně legalizována i propojka na parkoviště u Šantrochovy, která přímo navazuje na dříve zbudovaný cyklopřejezd Ankarské. Toto spojení lze využít například při jízdě do ulice Na Petřinách (nebo pro nájezd z ní). Bohužel, obruba u výjezdu na parkoviště nadále není snížená.
Na opačné straně Ankarské právě v souvislosti s přilehlou výstavbou Comenius probíhá rekonstrukce povrchu ulice U Větrníku, která je významnou propojkou na plánované cyklotrase A150 dále do Střešovic a doposud byl povrch této komunikace v nevyhovujícím stavu. Městská část připravuje i další zlepšení na této alternativě vůči rušné ulic Na Petřinách směrem do Střešovic. Konkrétně na spojce do Talichovy, jak pro Městem na kole v nedávném rozhovoru uvedl radní pro dopravu Hrubeš.
Na opačném konci nyní legalizovaného chodníku podél Ankarské je plánováno propojení cyklostezek ústících do křižovatky Ankarské Brunclíkovy a Zvoníčkovy. Mělo by zde pravděpodobně dojít k vyznačení přechodopřejezdů a legalizaci několika krátkých chodníkových úseků tak, aby jednotlivé stezky byly kontinuálně propojeny, uvedl na dotaz Městem na kole radní Hrubeš.
Zbylé propojky do sousední uliční sítě (ulice Šantrochova, Nad Alejí, Boučkova) navazující na nyní legalizovaný úsek nejsou pro jízdu na kole povoleny. Právě vyznačený úsek tak lze využí především pro jízdu mimo provoz dále k Brunclíkově, případně dále k oblasti Vypichu a obory Hvězda.
Líbil se Vám článek? Podpořte náš další obsah!
Stačí 100 Kč a minuta Vašeho času.
Vyberte prosím částku, poté budete přesmerováni na darujme.cz
Kuba 31. 7. 2023, 08:11
7
To je fajn. Bohuzel kapka v mori a dokud bude na P6 cykloobousmerka tak vvzacnej ukaz, nebude to fungovat naplno. Ale samo o sobe je to fajn. Idealni by bylo, kdyby stejne jako u tech cykloobousmerek nehledali vyjimecny mista, kde to udelat, ale vyjimecny mista, kde to vynechat.
MaT 1. 8. 2023, 00:33
2
Tak oproti Praze 2 je Praha 6 na cykloobousměrky doslova zlatý důl... Určitě by je bylo možné ještě na dost místech doplnit, ale i některé, které se objevily v předchozích letech mi dost pomohly - Nad Motolskou nemocnicí, U Ladronky, Gymnastická, Šlikova, Dejvická, Nový lesík...
Jako jo, je ještě na čem pracovat a kde přidávat, ale na té Praze 2 nemáme prakticky vůbec nic...
Jiřina 1. 8. 2023, 06:58
2
Bydlím na Petřinách 43 let. Je to nejlepší místo pro žití pro všechny věkové kategorie. Chtěla bych touto cestou poděkovat Praze 6 že se dobře stará o svůj obvod. Bydlím v oblasti Vetrniku , stále se zde uklízí, ulice jsou čisté atd.
Kuba 1. 8. 2023, 12:56
4
MaT:
o Praze 2 IMO nemá cenu ani mluvit, to je z pohledu cyklodopravy prostě Mordor. Ale proti Karlínu, nebo P7 šestka v cykloobousměrkách silně zaostává. A je to bohužel záměr, na radnici P6 stále panuje k cyklodopravě ten přístup, že uznávaj v podstatě jen dálkový trasy napříč celou čtvrtí (v tom jsou pravda skutečně lepší než ta vražedná P2), ale nechápou, jak důležitá je plošná prostupnost pro lidi, kteří mají na P6 start nebo cíl cesty.
Ta popisovaná trasa mi například vede pár set metrů od baráku. Ale na všech rozumnejch cestách, kudy bych se na ni mohl napojit, nebo z ní sjet, mi nějaká ta nezobousměrněná jednosměrka překáží. A jo, dával jsem podněty na jejich zobousměrnění pro kola, odmítli to.
Pavel 20. 8. 2023, 16:04
1
Strašně mi chybí lepší propojení legalizovaných chodníků se silnicemi/cyklopruhy. V Německu je běžné, že jedete po jedné ulici, a plynuje přejíždíte z chodníku do vozovky, protože někde je stavebně výhodnější cyklopruh na chodníku, jinde ve vozovce. U nás to spíš vypadá tak, že cyklopruh náhle končí a někde za křovím na chodníku začíná legalizovaný chodník. Pokud ale nejste místní, nevíte o tom. No, ještě máme co dohánět.