Praha dokončila cyklistické podjezdy trati podél Kbelské

Publikováno: 26. ledna. 2024, 2 min. čtení
Publikováno: 26. ledna. 2024, 2 min. čtení

V rámci modernizace železniční trati Vysočany – Horní Počernice došlo podél Kbelské k vybudování dvou podjezdů pro pěší a cyklisty. Umožňují bezpečnější pohyb podél Kbelské. Dobudování návazností ještě přijde.

Původně pod mostem vedly pouze dva úzké chodníky, na které navíc nebyl povolen vjezd na kole. Dva nové podjezdy se nachází po obou stranách čtyřproudé komunikace Kbelská. Propustky mají šířku 3 metry a hladký asfaltový povrch měřící celkem 200 metrů. Západní podjezd v současnosti poslouží cyklotrase A430 podél Kbelské, i když legální průjezd ke Kolbenově stále zajištěn není. Jižně od podjezdů totiž na cyklisty stále na 100 metrech čeká značka „cyklisto veď kolo“. Východní podjezd má chodník bez povoleného vjezdu kol dokonce po obou stranách.

Příprava na cyklomagistrálu

Na severní straně železniční trati je u obou podjezdů připravená „odbočka“ na budoucí severovýchodní cyklomagistrálu A9. Ta bude v tomto úseku trasována podél trati a Kbelskou překoná po lávce. Severovýchodní cyklomagistrála je nyní stále hudbou budoucnosti.

Nová cyklistická infrastruktura v Praze

Tento článek vyšel za finanční podpory hlavního města Prahy v rámci projektu „Cyklisté sobě pro Prahu“. Projekt zajišťuje soustavné informování o nové cyklistické infrastruktuře v Praze.

Martin Šnobr
Student architektury a urbanismu se zájmem o udržitelnou dopravu a zlepšování míst kolem sebe. Členem redakce od roku 2018.

Komentáře k článku

Tomáš Ulrych 26. 1. 2024, 20:06

Už se tam dalo jet na konci prosince.
Problémem tohoto úseku je směr podél Kbelské do kopce až před mimoúrovňovou křižovatku s Novopackou. Je tam několik přejezdů přes obrubníky bez snížených hran a je to tam hrozně úzké. Už aby bylo hotovo nové trasování.

Radek 27. 1. 2024, 15:39

Asfaltové nájezdy za poslední roky degradovaly. Můžete napsat na TSK, ať je opraví.

Karel Moravec 28. 1. 2024, 16:26
3
2

Takže abychom si to shrnuli. Vlastně se vůbec, ale vůbec nic nestalo. Železniční nadjezd nebyl rozšížen ani pro pěší, ani pro kola. Nejdůležitější trasa Hloubětím > Vysočany zůstala zabahněná cena podíl smětišť a squatů bezdomovců. Od Bažantnice se dá zase vyjet pouze k Lidlu. Fakt přínos. Tímto bych se fakt nechlubil. Velmi by mě zajíma statistika pohybu kol v nových podjezdech.

Martin Šnobr 28. 1. 2024, 17:04

Karel Moravec – jak je psáno v článku, je to hlavně příprava na budoucí cyklotrasu A9. Je dobře, že se při rekonstrukci trati myslelo do budoucna.

Radek 28. 1. 2024, 17:29

Pŕedevším tam je konečně normový chodník. Do té doby to byla katastrofa, hlavně na západní straně.

Mickey 29. 1. 2024, 21:59

Nové podchody především umožní zrušení obou chodníků, což se využije k prodloužení levého odbočováku z Kbelské na Kolbebovu v podjezdů pod tratí.

Tomáš Ulrych 29. 1. 2024, 22:33

Nemyslím si. Vadí tam tomu těch pár metrů podél plotu firemního areálu. Už teď je tam chodník mezi plotem a silnicí docela úzký (pouze o něco širší než bývalý podjezd) a navíc zúžený sloupem dopravní značky.
Rozšířené odbočení na Kolbenovu by se mi jako řidiči líbilo, ale bude se muset počkat až na zatunelování Průmyslové.

komentář

Pravidla diskuze, Ochrana osobních údajů

Líbil se Vám článek? Podpořte náš další obsah!
Stačí 10 Kč a minuta Vašeho času.

Vyberte prosím částku, poté budete přesmerováni na darujme.cz

Mohlo by vás zajímat
Tři nové cykloobousměrky na Praze 6
Praha,

Tři nové cykloobousměrky na Praze 6

06. května. 2024, 5min. čtení6