Brno na letošek plánuje opravu povrchu chodníku podél Kníničské ulice od Billy ve Stránského ulici po komínskou vozovnu trolejbusů. Napraví tak více než rok trvající nevyhovující stav. Cyklostezka z něj zatím nebude, i když první plány a dokumentace na její výstavbu vznikly už před sedmi lety.
Město nyní chce zpracovat na základě již existující studie investiční záměr, řekl ČTK mluvčí magistrátu Filip Poňuchálek.
Chodník, který více využívají cyklisté než pěší, slouží jako spojnice Žabovřesk s Brněnskou přehradou. Jeho povrch je již několik let rozbitý, v některých místech jsou více než rok vyříznuté díry po starém asfaltu. „Při terénním průzkumu byla objevena tři místa chodníkové plochy, která zřejmě byla v rámci jiné rekonstrukce nedostatečně zapravena. Tento povrch není ve stejné výškové úrovni jako předchozí asfalt. V letošním roce bychom rádi provedli obnovu povrchu v úseku mezi vozovnou Komín a Stránského,“ uvedl Poňuchálek.
Kdy zde bude legální jízda na kole, není jisté. První práce na přípravě cyklostezky začaly již v roce 2017. Brněnské komunikace tehdy měly rozpracovaný výkres, vyplývá z článku na webu spolku Brno na kole, který se genezi postupu prací na přípravě cyklostezky věnuje. V dalších letech Brněnské komunikace zpracovávaly dokumentaci. V roce 2020 město připravilo vypsání zakázky na prověřovací studii. Když v roce 2021 přihlásili lidé projekt cyklostezky do participativního rozpočtu, odbor dopravy uvedl, že už je zpracovaná projektová dokumentace.
Vzhledem k tomu, že do loňska se nic nedělo, přihlásili lidé projekt v roce 2023 znovu. Podle Poňuchálka vznikla v minulosti dokumentace změny dopravního značení. „Bohužel tento výkres nebyl kladně projednán ani s příslušnou městskou částí, ani s policií. Do budoucna připravujeme na základě zpracované studie investiční záměr, který propojí jednotlivé úseky v této lokalitě,“ uvedl.
Podle mluvčího není možné pouze umístit dopravní značky umožňující vjezd cyklistů, protože chodník nemá potřebné parametry podle norem. Jde zhruba o šestisetmetrový úsek, který od vozovny pokračuje podél tramvajových kolejí k zastávce Svratecká, kde na opačné straně silnice navazuje páteřní cyklostezka podél Svratky. Michal Šindelář ze spolku Brno na kole ale zároveň k tématu bezpečnosti upozorňuje, že cyklisté daný úsek již nyní aktivně používají a bezpečnostní obtíže nevznikají.
„V tomto úseku vede chodník podél tramvajové trati, povrch je nerovný, rozbitý, tankodrom. Lidé tam na kole jezdí nelegálně, protože se jedná o nejrozumnější spojnici mezi stezkou na Královopolské a stezkou směrem na Bystrc,“ uvádí Michal Šindelář ze spolku Brno na kole. Zároveň se na stránce spolku kriticky ptá: „Bude to trvat deset let?“
Líbil se Vám článek? Podpořte náš další obsah!
Stačí 100 Kč a minuta Vašeho času.
Vyberte prosím částku, poté budete přesmerováni na darujme.cz
komentář