Rekonstrukce Barrandovského mostu pokračuje i v roce 2024

Publikováno: 10. února. 2024, 3 min. čtení
Aktualizováno: 11. února. 2024
Úvodní foto: TSK Praha (editace MNK)
Publikováno: 10. února. 2024, 3 min. čtení
Aktualizováno: 11. února. 2024
Úvodní foto: TSK Praha (editace MNK)

S jarní stavební sezónou přichází i další horká fáze rekonstrukce Barrandovského mostu. Ta z pohledu řidičů automobilů probíhá třetím rokem, pro cyklistickou dopravu se ale v podstatě jedná již o pátý rok omezení v souvislosti s rekonstrukcí mostu. Na co se připravit tentokrát a kudy uzavírky objet?

Následující informace jsou převzaty z oficiální informační stránky města Barrandak.cz a z úřední desky. První hlavní část uzavírek začala již tento týden uzavírkou vyhrazeného cyklopruhu a přilehlého cyklopruhu v Modřanské ulici. Objízdná trasa cyklopruhu vede běžnými pruhy pro automobilovou dopravu, objízdné trasy dotčeného chodníku jsou vyznačeny. Tato uzavírka bude trvat až do 26. února.

Nejvýznamnější letošní uzavírka z pohledu cyklistického provozu začne v pondělí 12. února, uzavřena bude páteřní cyklotrasa A12 vedoucí po severním chodníku mostu. Objízdná trasa bude vyznačena, vedena bude po jižním chodníku, který je také cyklistickému provozu běžně dostupný, i když bývá zpravidla využívaný méně často. Uzavírka je naplánována do 31. srpna 2024.

Uzavřen bude severní chodník s trasou A12

Důvodem této uzavírky je bourání a výstavba nové římsy severní poloviny severního mostu. Stejně jako u první etapy na jižní polovině jižního mostu, i zde v severní části musí stavební firma nejprve odbourat původní římsu, na jejím místě vybudovat provizorní lávku a připravit vše na betonáž nové finální římsy. Jelikož je prostor římsy využíván jako chodník a páteřní cyklotrasa A12, musí se tato komunikace zcela uzavřít, a to včetně chodníků na ně navazujících.

Další uzavírky se dotknou i běžných jízdních pruhů na mostě. Cyklistický provoz v provozu Barrandovského mostu je ale natolik malý, že změny detailněji nepopisujeme. Uzavírky běžných pruhů jsou podrobně popsány na webu Barrandak.cz.

Jiří Motýl
V domovské Praze jezdí na městském kole na vzdálenosti do osmi kilometrů. V redakci od roku 2013, od roku 2015 šéfredaktorem. Spoluautor knihy Městem na kole.

Komentáře k článku

MaT 10. 2. 2024, 19:38

No když pojedu od Podolí/Výtoně na Prokopské údolí, tak se mi to celkem zkomplikuje a prodlouží. Obráceně také. Škoda, že ještě není hotový Dvorecký most. Ten pomůže dost...

Po levém břehu ten úsek mezi Smíchovem a Zlíchovem je nic moc, tam je na výběr asi jen mezi Strakonickou a Nádražní. Dál na jih už je po břehu pěkná cyklostezka. No prostě už aby to bylo, pak ať si Barranďák klidně třeba zbourají (kulturní památka to doufám zatím není :-).

Saša 13. 2. 2024, 19:20

Přesně tak, škoda toho Dvoreckého mostu, ten by to hezky nahradil. Jedna z možných objížděk je přes Palackého most a po nábřeží (za mě lepší, než to motání se po jižním chodníku), ale hodně záleží na konkrétním konci/začátku cesty na levém břehu.

komentář

Pravidla diskuze, Ochrana osobních údajů

Líbil se Vám článek? Podpořte náš další obsah!
Stačí 10 Kč a minuta Vašeho času.

Vyberte prosím částku, poté budete přesmerováni na darujme.cz

Mohlo by vás zajímat
Praha 9: Nová cyklostezka podél Granitovy
Praha,

Praha 9: Nová cyklostezka podél Granitovy

15. června. 2024, 2min. čtení4