Brněnská cykloanketa běží až do května, město chce od lidí podněty pro novou cyklostrategii

Publikováno: 23. března. 2024, 3 min. čtení
Úvodní foto: Brno
Publikováno: 23. března. 2024, 3 min. čtení
Úvodní foto: Brno

Vedení Brna na začátku března spustilo cykloanketu, jak již jsme informovali v krátké zprávě. Anketu lze vyplňovat až do 5. května. Město v ní vyzývá ty, kteří po městě na kole, ale i na koloběžce a dalších podobných prostředcích jezdí, aby napsali své podněty, pocity a poznatky, které mají být jedním z podkladů pro novou cyklostrategii města.

V tiskové zprávě k uvedení ankety to uvedl mluvčí magistrátu Filip Poňuchálek. Město má zájem na tom, aby cyklodoprava byla bezpečná a dostupná všem.

K tomuto stavu má dosud infrastruktura daleko, což město přiznává v průvodním textu k anketě. „Jsme si vědomi toho, že podmínky pro jízdu na kole nejsou v Brně ideální. Přestože se snažíme o lepší podmínky pro jízdu na kole již nyní, je důležité mít do budoucna nový plán – novou Cyklostrategii města. Ta detailně stanoví, jak v Brně vytvořit bezpečnější a příjemnější prostředí pro pohyb na kole,“ píše se k anketě. Ta je přístupná na webu města Dáme na vás. Přispět do ní lze do 5. května a není nutné mít trvalé bydliště v Brně.

Vyplnění ankety zabere zhruba 15 minut. Součástí jsou i pocitové mapy, kde se dají přesně zaznačit místa, která dotazovaný považuje z hlediska cyklodopravy za problematická, nebo naopak za bezpečná. Jde o první anketu na speciální nově zřízené platformě. „Tento nástroj lidem jednoduše dovolí sdílet s námi svoje názory a zkušenosti. Cenná data můžeme využít jako podklad pro tvorbu různých dokumentů a vyhodnocení projektů a jejich dopadu. Zároveň jde pro nás o rychlý exkurz do veřejného mínění, byť samozřejmě nelze anketu zaměňovat s reprezentativním sociologickým průzkumem,“ uvedl radní Petr Bořecký (ANO).

Brno mělo svůj první plán, kudy a jak vést cyklistické trasy, už na začátku 90. let a postupně vytvářelo a aktualizovalo další dokumenty, obvykle zvané jako cyklogenerely. Jejich přenos do praxe však dlouhodobě vázne, proto Brno dodnes nemá potřebnou spojitou infrastrukturu. Bezpečná infrastruktura oddělená od motorové dopravy alespoň v podobě cyklopruhů chybí především v širším centru Brna. Město také v minulosti při rekonstrukci významných ulic cyklodopravu ignorovalo a opatření v takových ulicích nevznikla žádná. Spojité cyklostezky oddělené od aut vedou prakticky pouze podél řek, které však svým charakterem více vyhovují rekreační cyklistice.

Přidej komentář

komentář

Pravidla diskuze, Ochrana osobních údajů

Líbil se Vám článek? Podpořte náš další obsah!
Stačí 10 Kč a minuta Vašeho času.

Vyberte prosím částku, poté budete přesmerováni na darujme.cz

Mohlo by vás zajímat