Tentokrát v sérii pohledů na nizozemskou infrastrukturu ukáži fotky cyklostezek a zklidněných ulic ze tří lokalit podél vnitřního městského okruhu Amsterdamu (dálnice A10). Jde o podnětnou ukázku, že pohyb napříč a podél městských dálnic nemusí být bariérový. Také mě upřímně fascinuje, jak si poradili s návrhem řešení pro cyklistickou dopravu v různých prostorových podmínkách.
Vydáme se podél městského okruhu proti směru hodinových ručiček od jihu na východ. První galerie na Google streetview začíná zde po křížení ulice Europaboulevard a končí před ulicí Van der Madeweg. Fotky jsou ze srpna 2015. Tyto cyklostezky, mosty a cyklopodjezdy považuji za inspirativní v tom, že vznikly dle všeho rovnou s výstavbou městského okruhu a radiál pravděpodobně v osmdesátých letech a jsou ambiciózně dimenzované. Je prostor je vylepšit. Části cyklostezek za tmy mohou být moc temné i opuštěné. Sociální bezpečnost cyklostezek lze vylepšit. A nizozemští kolegové to vědí.
Druhá lokalita je na Google streetview zde pohledem z ulice Rozenburglaan. Fotka je ze září 2014. Zde považuji za inspirativní, že cyklostezka vznikla pravděpodobně později než okruh ale byla chytře včleněna do náspu okruhu.
Galerie v třetí lokalitě začíná nedaleko zastávky tramvaje Diemen, Arent Krijtsstraat. Fotky jsou ze srpna 2015. Řešení podél okruhu považuji za inspirativní v tom, že na kole lze jet buď vycházkovou cestou Ooster Ringdijk, zklidněnou ulicí Diemerkade. Nebo i cyklopruhy v ulici Arent Krijtsstraat. (A to jsme jen na vnější straně okruhu). Řešení při křížení okruhu napříč považuji za inspirativní v tom, že cyklostezka podél ulice Hartveldseweg / Middenweg v místě křížení ramp nemizí, ale přes rampy pokračuje.
Městský okruh Amsterdamu (dálnice A10) je hotový. Přibližně v polovině své délky plní i roli obdoby vnějšího okruhu. Vnější okruh (dálnice A9) je kolem Amsterdamu z jihu.
Líbil se Vám článek? Podpořte náš další obsah!
Stačí 100 Kč a minuta Vašeho času.
Vyberte prosím částku, poté budete přesmerováni na darujme.cz