Opravený most v Týně nad Vltavou získal cyklopásy. Zatím bez nájezdu

Publikováno: 16. července. 2024, 3 min. čtení
Aktualizováno: 18. července. 2024
Úvodní foto: Jihočeský kraj
Publikováno: 16. července. 2024, 3 min. čtení
Aktualizováno: 18. července. 2024
Úvodní foto: Jihočeský kraj

Hlavní most přes Vltavu v Týně nad Vltavou získal po kompletní rekonstrukci cyklopásy v úrovni chodníku. Zatím na ně není možné najet, rekonstrukce mostního předpolí dokončí město až za rok.

Most 28. října v Týně nad Vltavou převádí komunikaci II/105 přes řeku Vltavu a spojuje starou část města s levobřežní Malou Stranou. V širším kontextu most spojuje Bechyni a České Budějovice. Původní mostní konstrukce byla v havarijním stavu, kromě spodní stavby tak došlo k jejímu kompletnímu odstranění.

Jihočeský kraj přistoupil k vybudování nového mostu, který vyšel na 230 milionů korun. Město v návaznosti na vlastní cyklogenerel požadovalo po kraji do projektu zapracovat i bezpečné vedení cyklodopravy, most byl tak oproti původním 9 metrům rozšířen na 13,6 metrů.

Nový cyklopás s betonovým povrchem vede v úrovni chodníku, od kterého je oddělen červenou čarou. Cyklostezka je ale zatím prakticky nepoužitelná, postrádá totiž sjezd i nájezd.

Bez návazností (zatím)

Využití cyklostezky bez nájezdů je obtížné. Cyklisté tak budou s ohledem na bezpečnost spíše jezdit ve vozovce, tak jak byli doposud zvyklí. Starosta Týna nad Vltavou Karel Hladeček (ProTejn) k tomu uvedl, že se předmostím ve spolupráci s odborníky věnují již více než rok a že není jednoduché provázat veškeré typy dopravy v centru města, i s ohledem na složitý terén.

Město nyní čeká na stavební povolení na úpravy předmostí na obou stranách mostu přes Vltavu. Úpravy budou moci začít nejdříve na podzim a trvat budou minimálně rok. Poté budou cyklostezky řádně vyznačeny a připraveny pro jízdu na kole.

Starosta Hladeček pro Městem na kole dodal, že se město Týn nad Vltavou snaží umožnit bezpečný a pohodlný pohyb chodců a cyklistů po městě. I z toho důvodu má vypracován cyklogenerel a využívá pozice městského architekta. „Chceme motivovat lidi, aby se pohybovali i jinak než autem, dlouhodobě vnímáme houstnoucí dopravu a nedostatek parkovacích míst,“ dodal Hladeček.

Tento článek vychází s podporou Ministerstva životního prostředí. Materiál nemusí vyjadřovat stanoviska MŽP. Cílem projektu je zvyšování povědomí o podmínkách pro cyklodopravu prostřednictvím regionálního zpravodajství online magazínu Městem na kole.

Martin Šnobr
Student architektury a urbanismu se zájmem o udržitelnou dopravu a zlepšování míst kolem sebe. Členem redakce od roku 2018, od roku 2025 šéfredaktor.

Přidej komentář

komentář

Pravidla diskuze, Ochrana osobních údajů

Líbil se Vám článek? Podpořte náš další obsah!
Stačí 100 Kč a minuta Vašeho času.

Vyberte prosím částku, poté budete přesmerováni na darujme.cz

Mohlo by vás zajímat