Praha 2 v ulici U Vodárny vyznačila svou první cykloobousměrku

Publikováno: 29. listopadu. 2024, 3 min. čtení
Aktualizováno: 30. listopadu. 2024
Úvodní foto: Martin Š.
Publikováno: 29. listopadu. 2024, 3 min. čtení
Aktualizováno: 30. listopadu. 2024
Úvodní foto: Martin Š.

V ulici U Vodárny na Vinohradech byla nově vyznačena cyklobousměrka. Krátká, zhruba 130 metrů dlouhá ulice, která dříve sloužila jako obousměrná pro všechna vozidla, je nyní jednosměrná pro automobilovou dopravu, ale obousměrný průjezd pro lidi na kolech byl zachován. Rozhodnutí přišlo po připomínkách občanů.

Ulice U Vodárny byla zjednosměrněna kvůli zúžení komunikace, které umožnilo vytvoření nových parkovacích míst. Zpočátku nebylo v plánu ponechat obousměrný provoz pro cyklisty, ale na základě připomínek místních obyvatel Praha 2 s vyznačením cyklobousměrky souhlasila.

Na Prahu 2 úspěch

Ačkoliv jde o krátký úsek, tato cykloobousměrka je pro druhou městskou část velkým krokem kupředu. V Praze 2 totiž doposud žádná cykloobousměrka, kromě tramvajové-cykloobousměrky v Korunní ulici, neexistovala a úřad jejich zřizování dlouhodobě odmítal. Praha 2 je tak pro jízdu na kole poměrně nehostinným místem – hlavní ulice jsou plné aut, stoupání mnohdy bez jakýchkoliv prvků cyklistické infrastruktury. Klidnější rezidenční ulice jsou zase bludištěm jednosměrek vykazujících lidi na kolech na hlavní automobilové tahy.

Chystají se další

Ulice U Vodárny není jediná ulice, kde cykloobusměrka vznikne. Již je stanovena obousměrka v ulici Dykova (úsek Kladská–U Vodárny) a také cykloobousměrka Blanická (Římská–Vinohradská). Praha 2 připravuje také cykloobousměrku ve Španělské a Kunětické ulici nad hlavním nádražím, kde již dlouhodobě toto opatření požaduje její vlastní, doposud nerealizovaný Cyklogenerel z roku 2015.

„Cykloobousměrky, které v tuto chvíli máme navržené v cyklogenerelu, určitě chceme a budeme je prosazovat. Jak jsem říkal, kolikrát to nemusí být jen o tom, že by je TSK nechtělo namalovat, ale jde i o návaznost na stavební úpravy, kvůli kterým se na realizaci musí čekat,“ řekl minulý rok radní pro dopravu Prahy 2 Tomáš Halva (TOP 09) v rozhovoru pro Městem na kole.

Martin Šnobr
Student architektury a urbanismu se zájmem o udržitelnou dopravu a zlepšování míst kolem sebe. Členem redakce od roku 2018.

Přidej komentář

komentář

Pravidla diskuze, Ochrana osobních údajů

Líbil se Vám článek? Podpořte náš další obsah!
Stačí 100 Kč a minuta Vašeho času.

Vyberte prosím částku, poté budete přesmerováni na darujme.cz

Mohlo by vás zajímat