V městské části Praha 9 byla vyznačena nová cyklostezka o délce přibližně 35 metrů, která spojuje dvě části Ocelářské ulice. Cyklostezka se nachází v pěší zóně mezi O2 arénou a OC Galerie Harfa a zjednodušuje pohyb napříč čtvrtí.
Tento krátký ale užitečný koridor pro lidi jedoucí na kole vyřešil problém s přerušením cyklistické trasy v Ocelářské ulici, která byla dosud přerušena pěší zónou. Díky novému značení mohou nyní lidé na kole legálně projet mezi oběma konci ulice.
Cyklostezka umožňuje cyklistům vyhnout se rušné Sokolovské ulici, která není vybavena žádnými cyklopruhy ani dalšími cykloopatřeními. V budoucnu je Ocelářskou ulici plánována cyklotrasa A252. Již dnes se ulicí lidé dostanou nejen k O2 aréně a Galerii Harfa, ale také ke stanici metra Českomoravská a dále na cyklostezku Rokytka (A26).
Změna přišla na podnět místního občana, který úřadu Prahy 9 předložil návrh, jenž byl schválen na jaře 2024.
Líbil se Vám článek? Podpořte náš další obsah!
Stačí 100 Kč a minuta Vašeho času.
Vyberte prosím částku, poté budete přesmerováni na darujme.cz
PavelH 12. 11. 2024, 07:54
17
No to koukam, tady staci VDZ a vsude jinde potrebujeme milion znacek vsech tvaru a velikosti?
K6 12. 11. 2024, 11:14
5
1
Tak jestli tam není svislá značka Cyklostezka, pak to není dle zákona cyklostezka, ale jen jakýsi informativní koridor.
mlezitom 12. 11. 2024, 12:47
13
2
Neni možný! Tleskám, zrovna v tomhle autocentrickém sousedství. Zrovna jsme se odstěhovali, ale přesně tohle tam chybělo zlegalizovat.
Motorista 12. 11. 2024, 13:48
1
18
No výborný, takže jako chodec abych se tam pečlivě rozhlížel na obě strany, když tuhle omalovánku na chodníku budu potřebovat přejít. Toto je zlepšení pro jednotky, max desítky cyklistů denně na úkor stovek, občas tisíců lidí. Protože když už tam nějakej cyklista pojede, tak si bude říkat "zdalipak mi tam ten debil vleze" jako záminku k utrhnutí se ze řetězu.
Mlezitom 12. 11. 2024, 18:10
19
2
lol, Motorista najednou strašně hájí chodce, když se to hodí :) Bydlel jsem hned v té navazující ulici. Věřte mi, že těch "pár cyklistů" není důvod, proč je to nepříjemné místo. Schválně se tam jděte někdy podívat, když je nějaká akce v O2 aréně. Je to ucpání ulice do noci blikajícími a troubícími SUV z obou směrů. Protože jak jinak jet na koncert/hokej, když je tam metro, 4 tramvaje, 2 nádraží a x autobusů, že?
David 12. 11. 2024, 18:20
15
1
Motorista: To zní, jako by černou kroniku denně plnily zprávy o tunách chodců sražených cyklisty, které sanitky ani nestíhají převážet do nemocnice. Podívejme se tedy do Policejní statistiky. V roce 2024 v Praze letos vidím: 17 smrtelných nehod, při nichž zemřelo 18 osob.
Srážka s chodcem: 8 x. Počet mrtvých: 8. Zavinění na straně chodce 3 x, z toho 2 x to bylo s auty, jednou s tramvají.
Jízdní kolo: 2. Mrtví cyklisté: 2, zavinění na straně cyklisty: 0.
Zbytek: Vozidlo s pevnou překážkou 1 x, usmrcené osoby 2. 2 vozidla navzájem je ten zbytek...
Takže 10 z 18 mrtvých jsou cyklisté a chodci. Celková suma zavinění: Motoristé x chodci x cyklisté: 14:3:0. Ale cyklisté jsou ta bezohledná verbež, kterou je nutné potírat všemi prostředky a ochránit proti nim bezbranné chodce. Jak cyklista uvidí chodce na chodníku, je to pro něj jako rudý hadr pro býka...
Proti legalizaci před O2 Arénou se z mého soukromého pohledu nedá namítnou nic. Tuny mrtvých zde neočekávám a jsem rád, že to SSÚ dopustil. Souběžnou Sokolovskou považuji za mnohem rizikovější. Cpt. out.
Michal W. 12. 11. 2024, 18:56
8
1
Tudy často jezdím, a často tu vidím projížďet i auta. Možná je tohle odradí, ale to je asi naivní myšlenka.
pekas 18. 11. 2024, 00:46
7
Díky za to. Jezdím tudy často a teď si tam připadám tak nějak .. legálně. (A pokud by snad měl někdo pocit, že automaticky přestanu dávat přednost chodcům, tak nebojte, nepřestanu.)
Mickey 26. 11. 2024, 09:56
Pro nadšence, že tam nejsou SDZ: Už tam jsou :-)
David 26. 11. 2024, 10:06
2
Silniční správní úřady mají stejně vytříbený smysl pro humor. Pokud mne paměť neklame, tak kus dál směrem ke vchodu od Arény jsou umístěny stojany na kola. Stojany, ke kterým se nedá legálně dojet. Proč nejsou stojany umístěny tak, abych k nim mohl dojet?
Stejná situace je skoro před každou školou (pokud má vůbec stojany na kola), obchodem...
Předpokládá se, že cyklista jede na kole proto, aby ho v závěru cesty mohl spokojeně tlačit? Proč tedy motoristé nemusí k parkovacím místům auta dotlačit? Taková rozcvička by mohla být skutečným zdravotním přínosem.
Tím nechci říct, že se mají stojany zrušit. Ale všichni cyklisté na to dlabou, až ke stojanům dojedou - a nic se neděje. Nešlo by to tedy legalizovat? Počítat s tím, že když už někam umístím stojany (moc jich po Praze není), tak k nim cyklisté budou chtít i dojet?
komentář