Praha 2 chystá cykloobousměrku U Nemocnice a jednosměrku Pod Větrovem

Publikováno: 25. prosince. 2024
Aktualizováno: 26. prosince. 2024

Praha 2 chystá zavést šikmé parkování a bus-cyklo-obousměrku v ulici U Nemocnice mezi ulicemi Kateřinská a Pod Větrovem. Jednosměrný režim plánuje také v ulici Pod Větrovem, kde se ale zjednosměrnění má dotknout i cyklistické dopravy.

Opatření obecné povahy je možné připomínkovat do 30. prosince 2024. Dokument najdete zde.

Komentáře k článku

MaT 26. 12. 2024, 21:25

Už asi 10-15 let říkám, jak je Praha 2 nepřátelská vůči cyklistům a že tu stále nemáme jedinou cykloobousměrku. Na to mi někdo oponoval, že protisměrný cyklopruh je na Karláku pod Žitnou. Ale ať jsem se tam snažil sebevíc, nějak jsme nenašel pro mě nějakou trasu, kdy by mi tenhle kousíček k něčemu byl užitečný.

Nedávno se objevila cykloobousměrka v ulici U Vodárny. Ale ne že by cyklistům zprůjezdnili nějakou dosavadní cykloobousměrku, ale oni z původně obousměrné ulice udělali jednosměrku, aby mohlo vzniknout asi 10 parkovacích míst a aby cyklisté moc neřvali, tak jim nechali průjezdnost z obou stran.

A tady se zdá, že se děje úplně to samé. Zjednosměrnění jen kvůli zvýšení počtu parkovacích míst. Asi aby medici, co tam jezdí třeba do Anatomického ústavu měli větší šanci zaparkovat... No je fakt, že kdyby mi tu ulici U Nemocnice zjednosměrnili i pro kola, tak by mě naštvali docela dost, jezdím tam dost často (z práce i do práce). Ta ulice Pod Větrovem, tu asi vezmi čert, na to, že jezdím po Praze 2 na kole hodně často, tak jsem skrz ní jel možná jednou...

Ondra 27. 12. 2024, 18:11

@MaT - mě ten protisměrný pruh v Žitné dává smysl leda směrem na IP pavlova takhle: náplavka - Myslíkova - pruh v Žitné - U Nemocnice - (udělat novou cykloobousměrku) Kateřinská - a pak přežít křižovatku I. Pavlova - Jugoslávská

Jiří Motýl 28. 12. 2024, 12:27

Tak bez toho protisměrného pruhu na Karláku by případně už nikdo nikdy nezrealizoval to stoupání Žitnou, co magistrát plánuje, ale Praha 2 odmítá. Proto tam pokračování není, ale aspoň se zcela nezazdilo při rekonstrukci Karláku.

Jinak mi přijde pro většinu populace i teď mnohem snazší projet ty cyklopřejezdy na horní stranu Karláku, než se snažit přes dva pruhy probojovat pro směr rovně u křižovatky s Resslovou.
Druhá věc je, že se nakonec nezklidnila ta horní strana náměstí jak IPR plánoval. A zároveň ani nevznikla nějaká chodníková stezka po východní straně náměstí, které se změnou parkování dost uvolnilo. Takže ve špičce je ten horní průjezd většinou dost zablokovaný kolonou.

Každopádně já to stejně jezdím raději tou cykloobousměrkou, než se držet na západní straně a řešit tu křižovatku s Resslovou. Jezdím v relaci Smetanovo nábřeží - Národní - Spálená - protisměrka k Žitné - protlačení do Malé Štěpánské (když není kolona, tak přes celý horní Karlák a U Nemocnice) - Štěpánská/Lípová - protlačení Kateřinskou zahradou (když jedu na elektro-cargokole, tak si dám klidně kopec Viničná/Apolinářská) - Na Bojišti - Rumunská.
Sice jsou tam potenciálně dle varianty dva pěší úseky, ale přijde mi to v hororu Prahy 2 jako nakonec nejklidnější spojení ze Smetanova nábřeží na Mírák, které nejvíc šetří moje nervy. Za mě takový nejlepší průnik vyhnutí se složitým manévrům v provozu, zároveň minimalizovat nějaké nelegální manévry a plus nestát někde nekonečnou dobu v koloně.

jkjk 6. 1. 2025, 02:18

Cykloobousměrka místo normální obousměrky, to je pro cyklisty taková čistá nula. Taková cykloobousměrka v západní části Kateřinské (a cyklopruh od Kateřinské k semaroforům, nebo nejlépe až do Jugoslávské), to už by bylo něco jiného. Ale bohužel jsme na Praze 2 :-(

Jinak ten kousek protisměrky na Karláku taky občas používám, taktéž v kombinaci s Malou Štěpánskou, jako možnost vyhnout se aspoň půlce Ječné.

komentář

Líbil se Vám článek? Podpořte náš další obsah!
Stačí 100 Kč a minuta Vašeho času.

Vyberte prosím částku, poté budete přesmerováni na darujme.cz

Mohlo by vás zajímat