Praha zapomněla při povodních vyznačit objízdné trasy

Publikováno: 18. září. 2024

Video kanálu Městská cyklistika upozornilo na to, že hlavní město při povodních nevyznačilo objízdné trasy páteřních cyklotras:

Komentáře k článku

waki_m 19. 9. 2024, 12:30

Dneska ráno jsem hodně pocítil, ráno jsem koukl do map kde tyhle uzavírky byly, jestli je ulice U Českých loděnic už průjezdná a nic tam nebylo. Ale protipovodňové zábrany tam pořád jsou a projet nejde, tak jsem to musel vzít kopcovitými Thomayerovy sady.

Ondra 19. 9. 2024, 15:55

Bohužel také mapy.cz které jsou docela přesné co se uzavírek týče, vůbec třeba neukazovali zavřenou stezku A2 pod Barandovským mostem

Martin P. 19. 9. 2024, 23:45

Taky by mne zajímalo, kde se dá ověřit aktuální stav uzavírek. Zkoušel jsem třeba najít, jak to je s lávkou HolKa a přilehlými cyklostezkami v Karlíně, ale nezjistil jsem to. Respektive mapy,cz to ukazují jako průjezdné, ale ze zkušenosti bych se skoro divil, kdyby tam všude nestály mobilní zábrany, když jsou i v Braníku zhruba stejně vysoko nad současným stavem vody. Existuje někde aspoň seznam postavených zábran a uzavřených úseků, když už to není v mapách?

Hafan 20. 9. 2024, 09:50

Tady vidím dvě (trochu si odporující) roviny:

1) Povodně, mimořádný stav, prioritu má ty úseky co nejrychleji uzavřít, aby se předešlo ohrožení zdraví a života (a pak máme borca, co si šel prostě zaplavat, doufám, že za svoji blbost bude pěkně pykat...), v tu chvíli jde nějaká štábní kultura včetně objízdných tras stranou, shit happens.
2) Povodně, uzavírání probíhá dle nějakého předem určeného plánu a primárně musí padnout jen rozhodnutí aktivovat/neaktivovat a občas trochu i nějaká improvizace. Tak jaktože po těch letech nemá Praha připravené schéma objízdných tras, které budou fungovat i po instalaci kompletní protipovodňovky (teď to bylo jen takový demo) včetně zhotoveného značení, které se uloží spolu s další povodňovou výbavou do určeného skladu a pak se to jen relativně rychle rozvěsí? Jasně, nedá se očekávat, že objízdná trasa bude bůhvíhak komfortní, důležité je, že nějaká bude a nebude posílat uživatele do pastí. Sekundárně k tomu se mají omezení zadat do NDICu a ideálně i poslat datovou sadu rovnou správcům nejpoužívanějších navigací.

Dokud je čas a prostor na přípravu, měl by fungovat scénář 2 (což by přesně mělo odpovídat situaci jako byla teď). Až teprve v momentě, kdy čas není, tak má nastat nekomfortní improvizace ve volným stylu alá scénář 1. Na světě jsou daleko horší věci, než že zrovna chvíli nefunguje cyklostezka.

Zdenek X 20. 9. 2024, 10:21
3
1

@Hafan: souhlas. Nicmene bych pridal jeste jednu poznamku: funguje neco jako "zakon zachovani prace a prostredku". Tj. i ten plan vybudovat v "dobe miru" povodnovy plan vcetne vsech detailu typu schema objizdnych tras (vcetne zhotoveneho znaceni) vyzaduje urcitou praci a dalsi kapacity (treba skladove). A treba i dalsiho statniho zamestance (urednika, projektanta, skladnika, ..., nebo alepon zafinancovat grant) (stejne dokonalosti bychom se mohli pokusit dosahnout v mnoha dalsich oblastech a naroky mohou rust a rust ...). Tato kapacita muze potom chybet jinde (treba zamestanec na trhu prace, coz se mimochodem v CR deje). A je docela normalni, ze se rozhodne, ze priprava na povodne bude udelana v urcitem rozsahu a dalsi priprava uz delana nebude, nebot je prilis nakladna (financne, casove, nasazenim sil, ...) vzhledem k predpokladane frekvenci povodni.

Na kole je docela pekna ta volnost a flexibilnost ci adaptabilnost. Skoro mi pripada, ze nekteri to tak neciti a potrebuji uplne stejna "heavy" opatreni jako automobilova doprava, ktera je na pasti (a tedy i znaceni) skutecne citliva, protoze nikdo nechce, aby se nekde zbytecne otacel kamion; nebo se dokonce zasekl a mesto bylo na pul dne ochromeno.

Caidel 20. 9. 2024, 10:46

@Martin P: Normálně průjezdné (ve středu jsem jel od Revoluční po Palmovku).

Mě by zase zajímalo, jak to vypadá s úsekem mezi Komořany a Zbraslaví - jestli se dá dostat buď na přejezd pod Radotínským mostem, nebo na most Závodu Míru - na mapy.cz se to tváří, že se to dnes večer má otevřít, tak doufám, že to tak bude, jinak jsem v sobotu ráno v háji :)

Kuba 20. 9. 2024, 21:07

Hafan: bohužel, v Praze se jako progresivní počítaj politici (a instituce, např. IPR), který považujou cyklodopravu za hezkej doplněk. Nevadí jim, ale berou to tak, že když nebude, nic se nestane.

Výjimek, který by si uvědomovali její důležitost pro lepší fungování města a byli ochotni myslet na potřebný podmínky včetně např. objízdnejch tras při uzavírkách je minimum.

komentář

Líbil se Vám článek? Podpořte náš další obsah!
Stačí 10 Kč a minuta Vašeho času.

Vyberte prosím částku, poté budete přesmerováni na darujme.cz

Mohlo by vás zajímat