Zatím ve směru od Jeremenkovy ke Krčské. Na mobilních značkách zákazu zastavení, které tam stojí, se nicméně píše, že úprava značení bude probíhat až do 27. 7., takže je možné, že to bude proznačeno až k Budějovické…
Fotografie postupně od křižovatky s ulicí Na Strži:
Fotografie nám zaslala čtenářka Prahou na kole Petra Nakládalová.
tik 17. 7. 2015, 01:12
skoda, ze to neni "amerika" jako prikopy. Na druhou stranu lepsi nez nic. Na treti stranu jako pokracovani jeremenkovy ok. Na ctvrtou stranu :) zrovna tady se da klickovat vedlejsimi a na pankraci a okoli jsou i hure sjizdna mista.
prt 17. 7. 2015, 09:21
Cyklopruh bude pokračovat až k Poláčkově, v opačném směru bude od Poláčkovy k zastávce Krčská, pak navážou pikťáky až ke stávajícím u křižovatky s Na Strži.
Jsem rád, že to není žádná "amerika" - na funkční model zde s parkováním není místo a byla by ukrutně nebezpečná a nefunkční. Příkopy mají výhodu té protisměrnosti - cyklista a řidič se vidí, při stejném směru by se navíc jednalo o spolujezdce (často méně orientované, než řidiči) - dostat dveřma, když nemám kam (přes obrubu) uhnout? Díky, ne!
Letos ještě v oblasti přibudou cyklopruhy v ulici Na Strži (návazně na buspruhy) mezi Milevskou a Olbrachtovo-Jeremenkovou a cyklopruh ve stoupání ulice Na Pankráci.
Vše to jsou projekty započaté loni v létě, ale zdlouhavě papírované na Praze 4 (od podzimu do jara).
Brahma 19. 7. 2015, 11:24
Nejlepší změna je, že přes křižovatku Olbrachtova x Krčská je cyklopruh spojitě přetažen! V pražských podmínkách to je úžasný pokrok a změna uvažování.
Jenda 19. 7. 2015, 11:59
tik: Ještě že to není Amerika jako Příkopy. V té totiž stojí auta, chodí chodci, otevírají se dveře, případnou překážku nelze objet, pomalého cyklistu nelze předjet a s vozíkem je tam úzko. Na Příkopech to ještě chápu, spojnice dvou pěších zón, centrum… asi se tam stejně nečeká že se pojede rychle. Ale tady by to znamenalo zpomalení.
Jinak tohle mi přijde jako velice nekonfliktní místo, třeba Vyskočilova by si to zasloužila víc.
A ještě jsem včera potkal jednu rekonstrukci, na křižovatce V Rovinách-Horáčkova se udělal přechod se zúžením a ostrůvkem uprostřed (to tam jsou fakt takové intenzity provozu?). Když se něco podobného udělalo v dolní části ulice Na Dolinách, tak výsledkem bylo, že mě tam lidi začali předjíždět s nulovým bočním odstupem. Tak uvidíme tady. (mě tady asi předjíždět nebudou, protože to není do kopce a tak jedu dost rychle. Ale ne všichni jezdí přes třicet.)
Brahma 19. 7. 2015, 19:45
Ano Olbrachtova je docela nekonfliktní široká vodorovná ulice a bez cyklopruhu se tam dá klidně jezdit. Přesto tam mnoho cyklistů jezdí po chodnících. Tak snad jich na tom chodníku ubyde.
Starší lidé jsou z průjezdu cyklisty po chodníku odzadu okolo sebe úplně vyděšení. A je v podstatě úplně jedno, jak daleko je cyklista objíždí. Vždy, když ho zaregistrují, tak se leknou. Mám jednoho takového doma a tak to důvěrně znám. Jen jejich slabá obranyschopnost a akčnost ještě nevybudila ostrý odpor.
prt 20. 7. 2015, 13:01
Ad Brahma 19.7. 11:24
Průchod cyklopruhu přes nesignalizovanou křižovatku je v Praze běžný (pokud se tam vejde). Třeba Vršovická je jednou z nejstarších realizací v Praze: http://mapy.cz/s/jNvH
Problémem pro spojitost cyklopruhů jsou signalizované křižovatky, ale to je nejčastěji způsobeno nedostatkem prostoru na stopčáře (protože jedním z kritérií je co nejkratší přechod pro chodce), případně strachem orgánů z odbočování vpravo přes cyklopruh.
Jan Fiala (Kalimero) 22. 7. 2015, 14:37
Ad brahma 19.7. 11:24
V Kostelecké je už dlouho cyklopruh veden přes světelně řízenou křižovatku, ač před ani za křižovatkou pokračování nemá. V půlce rozlehlé křižovatky je pak kvůli stoupání umístěn u ostrůvku doplňkový semafor pro cyklisty.
http://mapa.prahounakole.cz/misto/3109/
komentář