Rozpočet města na cyklistiku seškrtán

Publikováno: 28. prosince. 2009, min. čtení
Aktualizováno: 16. ledna. 2021

no_cks_150 Rada hlavního města škrtá, kde to jde. Již jsme informovali o možném rušení projektů BESIP a Bezpečné cesty do škol, je také známo, že na veřejnou dopravu půjde v příštím roce méně peněz a tak se budou snižovat výkony v MHD o 5,3%. Ze zápisu z prosincového jednání komise pro cyklistickou dopravu konečně vyplývá, že prostředky na investice do cyklistické infrastruktury byly seškrtány právě na polovinu: z 50 milionů na 25.

Celkový rozpočet na cyklistiku byl snížen o 31%, na třicetimilionovou částku na neinvestiční akce se nesahalo. Je tedy otázka, co se v tomto roce postaví. Seznam zadávacích karet vypracovaných v tomto roce obsahuje řadu zajímavých úprav, jejichž suma bezpochyby překračuje i výši původní rozpočtové položky.

Město samozřejmě nepozastaví ,,strategické stavby“, do kterých poteče skoro polovina městského rozpočtu: Tunel Blanku a výstavbu metra A do Motola. Je jen mrzuté, že zatímco Blanka svému segmentu dopravy (tedy individuální automobilové) poslouží, v případě metra do Motola tomu tak nebude. V důsledku tak město podporuje výhradně IAD, ostatní formy dopravy nechává stagnovat, případně je používá jen k utápění peněz v dalších drahých a zbytečných stavbách…

Další zprávy ze zápisu komise pro cyklistickou dopravu

  • Komise se pokusí nahradit onen propad ve financování tím, že u vybraných cykloakcí, požádá o financování Státní fond dopravní infrastruktury. Proč by Praha neměla žádat SFDI, jako jiné kraje, zvlášť v situaci, kdy je ministerstvo dopravy cyklistice nakloněné?
  • Byla podepsána smlouva s firmou Subterra na realizaci cyklistické stezky ve vítkovském tunelu v roce 2010. Je to potěšující potvrzení skutečnosti, že trasa skutečně tunelem povede.
  • Stojanů bylo instalováno již 880. Dobrou zprávou (mimo zápis) je, že i Praha 4 projevila zájem o jejich instalaci. Teď by se mohla ozvat ještě jednička a dvojka…

 

Jedna dobrá zpráva

  • Oficiální městská cyklomapa byla konečně po mnoha odkladech uvedena do aktuálního stavu. Najdete na ní všechny dokončené stavby, značené trasy a řadu tras doporučených. Na zakreslení všech městských stojanů se pracuje.

 

Vratislav Filler
Zakladatel mapy a webu Prahou na kole, předchůdců tohoto magazínu. Zaměřuje se analyticky na cyklistickou infrastrukturu, především v Praze. Je členem pražské cyklokomise, poradního orgánu Rady hl. m. Prahy. Působí jako dopravní expert ve spolku AutoMat. Vědecký pracovník zaměřený na přesné aplikace globálních navigačních systémů.

Líbil se Vám článek? Podpořte náš další obsah!
Stačí 100 Kč a minuta Vašeho času.

Vyberte prosím částku, poté budete přesmerováni na darujme.cz

Mohlo by vás zajímat
Podzimní cyklokomise
Praha,

Podzimní cyklokomise

05. ledna. 2025, 23min. čtení