Všem lidem, kteří se pohybují po Praze na kole, nabízíme dnes poněkud předčasný vánoční dárek: Novou cyklomapu Prahou na kole. Od dubna, kdy jsme rozchodili nové ovládání v OpenLayers, se posouváme dále na otevřené platformy: Prakticky celá nová mapa je uložena v celosvětové wikimapě OpenStreetMap, jejíž vzhled jsme ovšem speciálně upravili tak, aby vznikla opět pokud možno co nejkvalitnější a nejpřehlednější webová cyklistická mapa. Výsledek, věříme, hovoří sám za sebe. Protože je v mapě ale poměrně dost věcí jinak než bývalo, jistě nepohrdnete malou exkurzí po novinkách…
Co jste nejvíc chtěli
Dubnová aktualizace byla spojená s dotazníkem na nejžádanější funkce nové mapy. Ze tří největších přání (1. měření a klikání, 2. kompletní infrastruktura a 3. vrstevnice) se nám podařilo splnit dvě: V nové mapě už najdete i piktokoridory a buspruhy, které předchozí verze mapy zobrazovala spíš sporadicky. Výškopis je nově řešený kombinací vrstevnic a stínování. Další vývoj se soustředí na vyhledávač trasy z „A“ do „B“, který ve vašich přáních skončil na 4-5. místě.

Vše na jednom místě: Cyklopruh, piktokoridor, buspruh s povoleným průjezdem cyklistů, cykloobousměrka. A v doposud nedostupné míře detailu (může se jít ještě o jeden zoom blíž).
Směrem k obvyklosti
Zásadní změnou je samozřejmě naprosto nový mapový podklad i kresba. Doufám, že uvítáte „standardizaci“ směrem k naší národní zvyklosti kreslit cyklotrasy barvami v okolí fialové, a na původní hnědé a tmavě zelené tóny tras v původní mapě nebudete mít důvod vzpomínat.
Zatímco v původní mapě sloužila barva především k vyjádření terénu, v novém podkladu jsme přešli na obvyklé vyjádření terénu trasy texturou (plná čára = asfalt, přerušovaná = kostky, krátce přerušovaná = nezpevněný povrch). Barevné tóny jsme si ponechali na odlišení jízdy mimo provoz, ve slabém a silném provozu. Jediné, co zůstalo červené, jsou cyklopruhy, na kterých se v terénu červenou barvou také nešetří.

Nová základní legenda cyklomapy
Trasy podle městského systému
Obvyklé je také označení tras čísly se žlutým podkresem, evokujícím podobně žlutou tabulku cykloznačení. Trasy v terénu doposud nevynačené nebo praktické, „tajné“, průjezdy se ukazují bez podkresu. Pokud jde o městské a dálkové trasy, pokusili jsme se dát do pořádku zmatek v předchozí mapě a jako vyznačené zakreslili jen to, o čem máme informace, že je vyznačené (cedulkami) nebo zrealizované (integračními opatřeními). Opravy a doplnění samozřejmě vítáme.
Výsledkem je nicméně to, že zmizel starší, účelný systém páteřních doporučených tras (C1-C18 a Z1-Z40). O páteřní síť ale nepřijdete. Stačí se na mapu podívat v menším měřítku, balast lokálních spojek zmizí a mapa zobrazuje jen vybranou síť tras použitelných k jízdě přes půl města.

V menších měřítcích se zobrezí jen vybrané trasy.
Tam, kde nejsou městské trasy vyznačené v terénu, ukazuje mapa praktické možné průjezdy plus mínus v koridoru budoucí městské trasy. A protože městský systém (ani ten budoucí) rozhodně nepokrývá vše, i nadále najdete v mapě ředu praktických tras, spojek a zkratek, jejichž nepřísušnost k jakémukoliv systému naznačuje počáteční písmeno „X“.
Více „Open“, vyladěný podklad
Mapový podklad jsme si (díky využití databáze OpenStreetMap) mohli dovolit navrhnout přímo na míru. Vzhled mapy je založený na MTB mapě Martina Tesaře, kterou jsme upravili pro městské podmínky. Opravdu jsme si dali záležet na tom, abyste poznali, ve které ulici je dlažba, nebo vyjádření, že silný provoz není nic, co by v mapě mělo být „pozitivní“ barvou.

V centru Prahy se můžete spolehnout i na informace o tom, která ulice je dlážděná a která ne.
Důležitou součástí mapového podkladu je i dříve zmíněné stínování a vrstevnice, u kterých ovšem trpně přiznáváme ne zrovna nejvyšší kvalitu, danou zdrojem z družicovýh dat (sežeňte lepší „open“ výškopis Prahy a můžeme se bavit o výměně ;-) ).

Výškopis a stínování vypadá celkem sexy. S přesností lepší než 10 metrů ale raději nepočítejte.
Výjimečnou vlastností OpenStreetMap podkladu je, že do něj může zasáhnout každý, kdo v něm vidí nepřesnost, či jen touží doplnit nějaké detaily. Stačí, když se stane součástí komunity OSM.
Kvalita, která zůstává
Co se v nové mapě nezměnilo, jsou značky informující o problémových místech nebo usnadňující průjezd. Na trasách ozbrazených v mapě tak i nadále najdete varování před problémy a nebezpečími, informace o kvalitních průjezdech, fotografie křižovatek se zákresem vhodného průjezdu a také odkazy na externí informační zdroje (například počítadla přístupů nebo články o výstavbě konkrétních úseků cyklostezek). Podrobný popis všech značek najdete v inovované legendě.

Detailní popisy průjezdů a kvalitní fotografie z minulé verze jsme zachovali v největší možné míře.
Pokud vám některá vrstva klikacích značek překáží, můžete si ji vypnout v menu vpravo.
Pro srovnání původního vedení tras jsme starou verzi mapy nechali dočasně běžet na adrese http://mapa.prahounakole.cz/?old=1 .
Čekáme na vaše opravy a podněty
Překlopení cyklomapy do OSM se neobešlo bez vyřazení a přetrasování části tras. Díky detailnějšímu mapovému podkladu si můžeme dovolit ponechat část rozhodování o průjezdu do konkrétního místa na vás. Přesto uvítáme podněty i tipy na nové trasy, či navrácení některých vyřazených tras. Jakkoliv jmse se snažili vybrat z původní mapy to nejkvalitnější, ne vždy jsme se mohli trefit — korektury jsou na vás.
Obzvlášť důležité jsou pro nás informace o následujících problémech, které mapa nemusí dobře pokrývat:
- Když je trasa vedená místem, které není objektivně průjezdné, bylo například nedávno zahrazeno
- Když vede praktické trasa jednosměrkou v protisměru, která není označená v mapě
- Když k místu přiložená fotografie neodpovídá současnému stavu (došlo ke změně dopravního režimu)
Náměty na opravy a doplnění pište sem do komentářů nebo posílejte na adresu redakce@prahounakole.cz . Máme teď prakticky celou zimu na to, abychom do začátku sezóny dotáhli obsah k maximální dokonalosti.
Užijte si to!
Novou verzi cyklomapy Prahou na kole najdete zde
Podrobné informace pak na násedujících odkazech:
Legenda mapy
Dokumentace
Opravy a doplnění
Zdrojové kódy naší verze cyklomapy na sourceforge.net
Původní verze mapy (pro srovnání tras)
A anketka na závěr…

Projekt nové cyklomapy vzniká za přispění hlavního města Prahy.
josuk 7. 12. 2011, 08:26
Perfektní práce a díky za ní.
I když samozřejmě jako znalec Pankráce mohu mít pochybnosti o A224 vedené v Hvězdově snad po úzkém frekventovaném chodníku?? - obdobně na X41 mezi Pražským Povstáním a Pankrácem je IMHO trochu krkolomně vedená po také docela chodci frekventovaném místě, zatímco mnou oblíbená 5. května od Vyšehradu až ČKD (nyní Billa ;)) je mapou nepoznamenaná. Ale chápu, že pokud tam jezdím sám nebo s málo lidmi na kole je to úplně jiné než kdyby tam vedla oficiální cesta.. ;)
Každopádně díky!
újezďák 7. 12. 2011, 09:58
Je to super.
Ale Vratislave koukal jsem se na místa který znám z hlavy a nestačím se divit.
Třeba trasa 8207 má podle mé ubohé paměti skrz Újezd nad lesy úplně jiný průběh než máš v mapě navíc tam asi na tý mapě je blbě pojmenovaná docela dlouhá ulice, to ale asi nebude vaše chyba ale podkladu ne ?
I když je možný, že někdo prostě nepřehodil značení .
Jsem si jistý, že ještě minulý týden byla značený začátek a konec týhle trasy na křížení Holšické ( na vaší mapě značená jako Kalská :) a Staroklánovické.
Ostatně přesně kvůli téhle značené cyklotrase jsem buzeroval místní úřad, protože na ní vyznačili jednosměrku bez výjimky pro cyklisty :(, a teď koukám budu za vola :D
Lei 7. 12. 2011, 10:18
Výtečné, nejvíc se mi líbí vrstevnice a stínování!
hanoj 7. 12. 2011, 10:46
Na web jsem to jeste nepsal, zatim jsem to psal jen do mailu, tak to zkusim znovu, mozna zbytne, napsat. Nova mapa je skok vpred (Shocart mapy prodava, ale delat je moc neumi).
Nova mapa ma velmi slozity mapovy klic, je to mapa infrastruktury, mene uz mapa pro cyklisty - zejmena nekartografy, ti kteri chteji podle mapy zacit jezdit. Je tam prilis mnoho informaci (napr. je mi jedno jestli pojedu po cyklopruhu bus/cyklo, proste jedu v HDP s integraci cyklistu nebo jedu PDP/samostatne).
Narocny je na vnimani i dvoji system zobrazovani - sjizdnosti a intenzity provozu tras a sjizdnost a intenzita ostatnich neznacenych ulic/cest. Kdyby byly trasy pruhledne bylo by mozne rozlisit hardware (ulice/cesty s informaci smeru jizdy, sjizdnost a intenzita) od vedeni myslenych vetsinou v terenu neznacenych tras.
Dale vecne pripominky k aktualni verzi:
* Jednosmernost ulic (modre sipky) a tras (zlute trojuhelnicky) zanikaji, presto jsou pro pohyb po meste klicove
* rozlisit slaby od silneho provozu a cyklopruhy od silneho provozu je mimo moje schopnosti
* nestastna volba bile pro ulice typu "residential". Pesi zony jsou zlute, secondary/tertiary jsou hnede a primary/highway jsou sede. Nebyla by vhodnejsi uzit jeden prechod dvou barev cerna-zluta pro jeden fenomen intenzity?
Jinak libi, moc.
Petr Dlouhý 7. 12. 2011, 11:39
Újezďák: Mapa je celá kreslená z dat projektu OpenStreetMap. Praha (a další velká města) je v OSM zmapována celkem kvalitně, ale na zbytku republiky může být zatím ještě stav zmapování horší. Cyklotrasy v Praze jsme víceméně zkontrolovali, ale mimo Prahu už to může být horší.
Jestli v mapě najdeš chyby, tak je určitě rádi opravíme, pokud nám napíšeš, jak to tam v realitě (což se může lišit od ostatních map) opravdu je.
újezďák 7. 12. 2011, 11:55
Určitě je tam blbě pojmenovaná ulice Holšická, protože Kalská je je docela krátká...... a tu trasu 8207 to jsem sám překvapený, protože jsem cca před 2 měsíci psal na místní úřad a ještě jsem tam schválně koukal na cyklo značky.
Je ale klidně možný, že na na mapě je něco jiného než v terénu, o víkendu si to projedu a případně nafotím jestli tam někdo kupříkladu nenechal nějaký starý značky, nebo jestli radši nezměnili cyklotrasu protože jim do toho šťourám :)
Petr Dlouhý 7. 12. 2011, 11:55
Hanoj:
Děkuji za připomínky, určitě stojí za zamyšlení.
Kdyby měla mapa trasy kreslené průhledně a povrch s provozem byly vyjádřené jinak, tak by šlo úplně o jinou mapu. Laděním tohoto systému jsme strávili docela dost času a jsme přesvědčeni, že je dobrý. Samozřejmě nikomu nebráním aby to udělal jinak - zdrojáky jsou na Sourceforge.
Rozlišení druhů cyklistické integrace jsem se snažil udělat tak aby nemátlo ty které jednotlivé druhy nerozlišují. Také si myslím, že je to dobrý kompromis.
S věcnými poznámkami se můžeme pokusit něco udělat, ale s barvami jsme si hráli dost dlouho a nejsem si jistý, že se nám to ještě povede vylepšit.
Václav Řehák 7. 12. 2011, 12:06
asi na tý mapě je blbě pojmenovaná docela dlouhá ulice, to ale asi nebude vaše chyba ale podkladu ne ?
Pokud bys chtěl a seš si jistý (např. místní znalostí, podle cedule apod., nikoliv nahlídnutím do mapy.cz), že se jmenuje špatně, můžeš pomoc sám když si ji najdeš na openstreetmap.org, založíš si účet a na záložce Edit ji přejmenuješ. Pokud se ti to nechce dělat, napiš konkrétní místo a někdo to opraví. To je velká výhoda proti Shocartu.
Vedení většiny cyklotras jde za námi a v některých případech se může u tras neznačených v terénu odlišovat od jiných zdrojů, protože oficiální aktuální trasování se nedařilo získat ani Vráťovi, jakožto členovi komise. 8207 je ale značená v terénu (viz žluté podbarvení čísel), takže tam případná odchylka je chyba v mapě.
Petr Dlouhý 7. 12. 2011, 12:09
Ulici Holšickou jsem už opravil - podle adresních bodů, které v OSM už jsou. Na mapě se tedy časem objeví.
újezďák 7. 12. 2011, 12:16
V Řehák, rozumím, prostě jsem se přirozeně koukl na místa který tak nějak znám zpaměti abych si podle toho "nastavil" čtení v hlavě :)
Navíc co jsem do teď našel na webu tak 8207 skutečně jde jinak než je u nás značená :), ale radši si to chci ještě ověřit než napíšu tomu kdo je za fyzické značení odpovědný, možná je to nějak značkový reziduum, trošku jsem doufal v googleview, jenže oni tam zjevně projeli ještě před označkováním :)
újezďák 7. 12. 2011, 12:17
Petr Dlouhý, super za Újezd nad lesy děkujeme :)
Squish 7. 12. 2011, 12:50
Pro mě je nová mapa jednoznačně plus. Ta stará už mi přišla šíleně nepřehledná :)
Vratislav Filler 7. 12. 2011, 13:52
Hanoj: Jen stručně, většinu věcí odpověděl Petr, který měl renderer především na starost.
Značkový klíč je složitější, ale myslím, že není překombinovaný. Na šipky se kouknem.
Barvy jsme ladili opravdu dlouho a ve více lidech, i na různých monitorech. Imho to dává správný obraz: trasa bez provozu nebo se slabým provozem jasně vystupuje z bílého pozadí klidné ulice, naopak načervenalá trasa v silném provozu se na okrovém pozadí hlavní ulice úmyslně trochu ztrácí. Cyklopruhy jsou kreslené u kraje. Obtížně jde na první pohled rozeznat řeba ulice se silnějším provozem a ulice se slabším provozem + dlažbou; ovšem zase ta dlažba přidává na obtížnosti, takže vlastně OK. Mám za to, že tam nemáme situace, kde by šla psychologie vizuáu proti situaci v terénu.
Osobně mám za to, že když je značkový klíč složitý (ano, to tenhle je) pro jeho srozumitelnost je pak klíčové mít co nejvíc věcí "tradičních", takových záchytných bodů. Pak si lze dovolit udělat něco neobvykle, když samozřejmě zase vizuálně ladí obraz a vyjadřovaná skutečnost. Příkladně Bílá pro obyčejné ulice je základ, který se používá prakticky ve všech běžných mapách. No a pak jít směrem do provozu (do hnědé až šedé, protože to není v cyklomapě pozitivum, ale současně "přiznat" tradiční barvy hlavních ulic žlutou a oranřovou), směrem do cykloinfrastrury (fialová, červená, to je už také status quo) a směrem do pěší bez cyklistů (žlutá, což není podložené ničím jiným než aby to v pěší bylo rozlišitlené - od ulic z provozem odlišuje jak mírně odlišná barva, tak především kontext.).
Konečně, tyhle věci jsou taky dost subjektivní a i když na to šlověk dělá studie a zkouší to, stejně to nemusí ladit úplně ve všem naprosto každému. Bylo by zajímavé, kdyby někdo udělal třeba "Cheltenham" renderer ( https://mestemnakole.cz/2011/10/cheltenham-cycle-map/ ), určitě by řadě lidí vyhovoval víc.
Jiří Bernášek 7. 12. 2011, 14:33
No, pěkný kus práce to je. I když se obávám, že si budu muset nějaký čas zvykat, a vidím zase nějaké ty blechy v obsahu, které už asi tentokrát nenajdu sílu všechny komentovat. Míří totiž i na mapový podklad, kde si nedělám iluze (od přispívání na Wikipedii mne taky "jednoduchost" jejich zásad odradila).
Ale aspoň u nás na Smíchově - A32 ve verzi Mošnova, Pod Výšinkou, Nad Výšinkou není to pravé. Býval to sice směrem nahoru můj první nápad v tomhle směru, ale dnes jsou Pod Výšinkou a nově i spodek Mošnovy zjednosměrněné, Nad Výšinkou je zbytečně výš než Na Hřebenkách (je to "přes bouli" zatímco hlavní je "úžlabinou za boulí"), a přibočení dolů z Mošnovy do Podbělohorské je prakticky sebevražda na nepřehledném třípruhovém místě v odjakživa zakázaném směru. Jde tedy o verzi "zoufalého vyhýbání provozu za cenu protisměrek (pokud mi tam neunikla nějaká hodně nová změna značení) a ztraceného spádu. Legálně průjezdná (i když taky z řady důvodů nepříjemná) verze je Na Hřebenkách - Podbělohorská.
Taky na Ladronce jsou nějak příliš sjednocené některé vyloženě asfaltové cyklostezky s dopr. značením a oddělené od chodníku pod stejné značení s parkovými chodníčky kolem laviček - viz. starou mapu (plus cyklostezková "smyčka" v úrovni ul. Pod Věží)
Jiří Bernášek 7. 12. 2011, 14:40
Ještě jsem zapomněl připsat - chválím sladění velikosti prvků, mapa je slušně čitelná bez nutnosti zoomovat sem-tam (to mě u některých map otravuje, a zde jsem byl docela mile překvapen), souhlasím ale s těmi šipkami - ty žluté trojúhelníčky aby člověk hledal s lupou.
Vratislav Filler 7. 12. 2011, 15:27
JB: Jo, Mošnova, to je má tvořivost daná opomenutím jednosměrnosti. Kterým směrem je to tam jednosměrné? Dolů? Trasu jsem hodil zpět do ulice Na Hřebenkách, po přerenderování se to opraví.
Ladronku zkusím poupravit. On je v tom tagování parkových cest docela chaos, ale zkusím z těch, co jsou jasně pro pěší, udělat chodníky. Hledal jsem nějaký ofikl plánek cest, našel jsem něco z roku 2009 (tj. před rozšířením parku), ale nejsem si 100% jistý: není pro cyklisty povolený vjezd i na tu dolní cestu podél svahu (od ul. Nad Motolskou nemocnicí po ul. Spiritka)?
Jiří Bernášek 7. 12. 2011, 16:01
Mošnova je jednosměrná od Zapovy (jednosměrnost začíná až někde nad Erbenovou, z jejíž smyčky mimochodem chybí šikmé schodiště na křižovatku Mošnova-Zapova) nově až do Podbělohorské - tímto směrem a na konci přikázaný směr vpravo do kopce. Dále je jednosměrná dvojice Pod Výšinkou a přilehlá kratší příčka Nad Výšinkou, ale za boha si teď nevzpomenu jak přesně - nejspíš Pod Výšinkou nahoru, ta druhá doplňuje druhý směr do ul. Nad Mlynářkou. (Zbytek Nad Výšinkou obousměrný, menší ztracený spád snad byl soukromou souběžnou příjezdovkou podél garáží pod ulicí, v tom úseku souběžně s Mošnovou, ale tam jsem dlouho už nebyl).
Ladronka - tam mi šlo hlavně o odlišení explicitně značených cyklostezek, což je ta BŘ-LE a dále podjezd Kukulovy (to je OK), plus kolotoč nad Spiritkou, stará smyčka parkem v příčce u Štefkovy a oblinou u Podbělohorské zpět k budově Ladronky, a její nové prodloužení od podjezdu Kukulovy i tou jižní fialovou větví. U Kauflandu pak ten dětský okruh, i přímý úsek až k parkovišti (k rohu budovy). Tam všude je vyloženě svislé i vodorovné (jízdní pruhy, někde i stopčáry a přednosti) značení cyklostezky, většinou i oddělený chodník pro pěší. Naopak různé ty příčky směrem na chodník Bělohorské (které dříve bývaly širokými asfaltkami, jedna z nich cyklotrasou a druhá ještě před spoustou dalších let i hlavní silnicí) jsou teď předělané na úzké pískované cestičky (zbytek šířky tráva). Od budovy Ladronky je spíš "silnicí" ta směr Kozlova (příjezd zásobování, zasouvací patníky), ta do ul. U Ladronky je spíš hodně sporná, vyloženě parková. Pokud jde o tu spodní v lese, asi trefa - to je stará asfaltka, kde jsem směrem z ul. Spiritka myslím opravdu viděl "zákaz vjezdu motorových vozidel" (mimo Pražské lesy, nepletu-li se), ale druhý konec si nevybavím, spíš se to tak nějak plynule vsákne do parku a člověk netuší kam by mohl a kam ne. Podotýkám, že jsem tam už aspoň půl roku nebyl, a v některých částech i déle.
Vratislav Filler 7. 12. 2011, 17:14
JB: Díky za info, to jisté z toho překlápím do OSM. V origošce to bude rychle, v naší, až to přerenderujeme. Ono je to fajn, že se přitom i doplní dost věcí do OSM.
jkjk 7. 12. 2011, 22:42
Nadhera ! Tuhle novou mapu sleduju od "beta" verze a vysledek je super. Jako aktivni prispivovatel OSM to moc vitam, aktvni mistni znalci mouhou OSM jen pomoct, tenhle PnK renderer zase renderuje spoutu veci, ktere zrovna "tradicni" renderery pomijeji (treba surface=cobblestone jsem zacal pouzivat jen kvuli tehle mape). Mozna bych doporucil:
- renderovat highway=service krapet jinak nez highway=residential, treba tenceji
- renderovat nejak (staci hodne nevyrazne) i highway=construction
- zvazit i renderovani power=minor_line a power=pole.
Mimochodem jak casto se bude PnK mapa prerenderovavat (pripadne bude neco jako -diry u "tradicnich" rendereru) ?
dadak 8. 12. 2011, 07:29
Vypadá to moc pěkně.
Zdokonalení by bylo možné v oblasti Průhonic, kde v rámci projektu "Průhonicemi na kole" vznikly letos nové trasy, které jsou v mapě zachyceny pouze částečně.
Petr Dlouhý 8. 12. 2011, 08:09
jkjk:
Nedávno jsme zjistili, že ty kostky co jsou v praze by se možná měli tagovat spíš jako "surface=sett" (podle obázků na wiki možná jen ty menší), takže to bude asi chtít v Praze přetagovat.
-highway service s residential sjednotil Martin v MTB mapě - my to jen přebíráme. Možná by ale bylo vhodné to začít renderovat.
-highway=construction jsme vyhodili záměrně, aby příliš nerušila
-Menší vedení by taky mohla zbytečně rušit - přeci jen je to cyklistická mapa a kdo chce vedení vidět může přepnout do OSM. Můžeme o tom ale ještě v rámci našeho týmu diskutovat.
Zatím se mapa (z důvodu nedostatečného výkonu serveru) renderuje ručně na vyžádání, takže žádná "dirty" nejsou.
Epo 8. 12. 2011, 14:36
Ahoj, mapa super. Myslim, ze tam chybi vyluka u Noveho tramvajoveho mostu v Troji na A2 - jestli jsem si dobre vsimnul, prodlouzili to do konce roku, takze se stale objizdi ulicemi Povltavska-Trojska.
Jinak ta trasa X274 od ZOO nahoru do Bohnic je spis bikerska zalazitost. Lepsi je jet od ZOO az ke skleniku FataMorgana, pak doleva pod vinici a chodnikem nahoru na sidliste na ulici K Farkam. Chodcu tam moc nechodi, jen ten zaverecny krpal je trochu otrava, ale da se kdyz to clovek nechce objizdet pres Zamky a Stare Bohnice, resp. serpentynami K Bohnicim mezi auty...
Epo 8. 12. 2011, 14:36
Ahoj, mapa super. Myslim, ze tam chybi vyluka u Noveho tramvajoveho mostu v Troji na A2 - jestli jsem si dobre vsimnul, prodlouzili to do konce roku, takze se stale objizdi ulicemi Povltavska-Trojska.
Jinak ta trasa X274 od ZOO nahoru do Bohnic je spis bikerska zalazitost. Lepsi je jet od ZOO az ke skleniku FataMorgana, tak doleva pod vinici a chodnikem nahoru na sidliste na ulici K Farkam. Chodcu tam moc nechodi, jen ten zaverecny krpal je trochu otrava, ale da se kdyz to clovek nechce objizdet pres Zamky a Stare Bohnice, resp. serpentynami K Bohnicim mezi auty...
Vratislav Filler 8. 12. 2011, 17:59
Epo: Aha, omylem jsme tu výluku vypli. Už je zpátky.
Ty trasy na Bohnice prověřím, tam je celkově na prd, že Botanická zavřela tu přímou cestu od lávky na sídliště (já vím, megatrhák, ale zato bez provozu na Trojské). Zkonzultuju ještě s jedním Bohničákem, co tam taky jezdí skoro denně a poupravíme to.
pekas 10. 12. 2011, 01:12
Pěkné to je. Je to pokrok a myslím, že si na rychle zvyknu.
Jak se dá víc přiblížit, jsou najednou vidět nepřesnosti (třeba stojan u polikliniky Černý Most, který je na druhé straně budovy).
V Bobkově mezi Bryksovou a Kučerovou je od léta cykloobousměrka.
Ve Vysočanech mi chybí kus staré cesty po pravém břehu Rokytky mezi Freyovou a schodištěm na A26. Zbytek na východ k Poděbradské tam je, tak proč ne tenhle kousek? V létě je to pořád dobrá cesta, když je A26 v podvečer plná bruslařů.
Co je na Českomoravské cyklopruh, docela se vyplatí od lávky na A26 zkrátit si to Ocelářskou. Pravda, v úrovni Kovářské se musí napříč přes chodník, což není legální, ale je to příjemná zkratka.
V centru je docela hezká trasa od Min. dopravy Lannova Řásnovka - Haštalská - Vězeňská, resp. v opačném směru Kozí - Haštalská - Řásnovka - Lannova. Je to o dost klidnější než Soukenická - Dlouhá, kde se to hemží drsnými taxikáři. Nemluvě o tom, že Soukenická je jednosměrka.
Rostislav Adam 10. 12. 2011, 19:45
Vypadá to hezky, jen doladit chyby. V Čimické je sice bus+taxi+cyklo pruh, ale v úseku od Písečné ke Kobylisskému náměstí. Stoupací pruh od Mirovické po záhyb Čimické není.
Co se týká Bohnic, už existuje cyklostezka od panelovky Pod Havránkou kolem Velké Skály k autobusové zastávce Dunajecká směrem do Kobylis. Dál se musí buď vést, nebo po silnici.
Co se týká cesty do Bohnic, tak buď ulicí Pod Havránkou(panelovka), pokud na to člověk má, nebo se mu chce vést kolo. Ta X274 je opravdu velmi nepříjemná, na silničce to nejde a ani na treku to není úplně ono, a to i při cestě dolů. Krom toho si ještě člověk musí dávat pozor na chodce. A274 je dobrá, asfalt v dobré kvalitě a povětšinou mítný kopec. Jen ten koncový úsek není zrovna ideální, zejména v zimě či po spadaném listí. Celkem bez problémů se dá jet i ulicí K Bohnicím, pokud člověk nejede v největší špičce, tak je to celkem klidné místo. Další možností pak je výjezd kolem tramvají ulicí Trojskou a za zastávkou Nad Trójou doleva. Jen v určité části jsou nepříjemné dlažky. V trojské při křížení tramvají se nepočítá s odbočováním vlevo(přikázaný směr vpravo). Jinak je to ale po Bohnickým údolí asi nejpříjemnější výjezd.
Petr Dlouhý 10. 12. 2011, 21:48
pekas: Ten stojan, obousměrku a starou cestu jsem snad opravil. V mapě se to objeví časem.
Epo 12. 12. 2011, 00:36
Rostislav Adam: na ten výjezd Trojskou a pak doleva nahoru jsem se už v nové mapě díval. Vypadá to slibně, vyzkouším. Díky za tip! Ulicí K Bohnicím jezdím ráno dolů a je to v pohodě i v provozu. Zpátky nahoru si to radši objedu zadem Bohnickým údolím, nebo když spěchám, tak právě od ZOO ke skleníku a pak pod vinicí a direttou nahoru k Pazderkám a na sídliště...
Jakub Velímský 12. 12. 2011, 19:47
Cyklostezka na křižovatce v Sedleci (Kamýcká x Roztocká) je hotova. Dnes večer jsem v záchvatu občanské angažovanosti (pěkně po česku, pod rouškou tmy :-) ) odsunul zátarasy, jménem pražských cyklistů samozvaně přefiknul červenobílou pásku, stezku zkolaudoval a projel. Finanční stránka asi zůstane navždycky sporná, ale z hlediska komfortu a bezpečnosti nového řešení nemám výhrad.
Petr Dlouhý 13. 12. 2011, 19:01
Mapu jsem dnes aktualizoval, takže by se tam měly objevit opravené problémy, které jsem dělal.
Kromě toho, co jsem psal jsem opravil stezky jak psal Rostislav, akorát nevím jestli má ta cyklostezka od ulice Pod Havránkou jet opravdu přímo k zastávce Dunajecká kolem Velké skály. V neděli jsem shodou okolností jel ten úsek vedoucí kolem ulice K Pazderkám a ta cyklostezka uhýbala až dál - vyznačil jsem to tak jak si myslím že to je.
Změny tras nechám na Vráťovi.
Rostislav Adam 13. 12. 2011, 23:37
Jo, je to tak, jak je vyznačeno. Napsal jsem to nepřesně.
Ondra 14. 12. 2011, 14:21
Ahoj,
nova mapa vypada pekne. Jen jsem zkouknul mista ktera trochu znam:
1. U tachovskeho namesti: Z 1 na A25 v miste fotky je uz davno najezd vyasfaltovan, i kdyz s pravouhlymi rohy. Jinak na tech 5-ti schodech z ulice oznacene Tachovke namesti na A25 je rampa pro kocarky (a cyklisti), to je pro najeti mozna rychlejsi. V miste kde se trasy krizi, by meli byt dva tunely 1 nad sebou a nad nimi A25.
2. O kousek dal na sever u tunelu X1 pod 1 nahore na Vitkove si myslim, ze rozhodne neni tak robity povrch, aby to melo byt znaceno (viz fotky).
3. V ulici U nadrazni lavky v Karline (X1) je docela provoz, rekl bych, ze minimalne srovnatelny s Pernerovou. Mozna i v navazujicim Karlinskem namesti.
4. Najezd z X1 na A2 je docela nebezpecny, pac tam pres protipovodnove zdi neni vubec nic videt a na A2 byva docela provoz.
5. Ten vyjezd na A2 k ulici Na rejdisti by meli byt kocici hlavy i jako podklad a hruby povrch cyklostezky + mozna kopec, ne jen jako fotka s komentarem.
Jinak ty zlute pesi zony mi take pripadaji divne, obzvlast jak to nema zadne okraje.
Jinak diky moc, za takovou mapu.
Ondra 14. 12. 2011, 14:31
Jeste mi tam chybi specialni znacka pro zakaz vjezdu cyklistu, ktery se taky obcas na velmi frekventovanych silnicich (ale bohuzel i jinde) objevuji. Taky jsem se chtel zeptat, proc se u nekterych chodniku jeste zduraznuje zakaz vjezdu (viz Petrin), i kdyz to je spis problem OSM.
Vratislav Filler 14. 12. 2011, 17:15
Ondra: Díky za korektury. Projdu to.
(14:31): Značka tam je - viz rychlostní komunikace. Je-li zakázaný vjezd cyklistů, měla by se kreslit červená klikatice. Chyby jdou tedy na vrub nepřesnému tagování v OSM, které postupně upravujeme.
jonáš 25. 12. 2011, 12:23
Dláždění je taky v Krásově od Seifertovy až po Kubelíkovu, a docela super hlavy ;-) ale do kopce tam nikdo nepojede a z kopce si to radši taky rozmyslí. Vyznačit vševhny ulice i mimo trasy asi nebude jednoduchý.
Jinak mně nrochu mate barva těch červených značených cykloproužků, to je barva která obecně spíš odrazuje než by něco doporučovala.
Petr Dlouhý 29. 12. 2011, 21:36
Jonáš: Aktualizoval jsem mapu, teď je Krásova opravená. O těch cyklopruzích víme, zatím jsem trochu ztmavil jejich barvu. Snažíme se vymyslet, jestli je možné udělat ještě něco víc, aby to nemátlo.
Za další ulice s kostkami, které v mapě chybí budeme vděční.
Jan Fiala - Kalimero 30. 12. 2011, 10:18
Cyklo-bus-taxi pruh je z kopce v ulici K Horkám, začíná cca 50m za křižovatkou se spojkou od ulice K jezeru a končí cca 100m před křižovatkou s ulicí Selská.
Jezdím tudy z práce. Nahoru jezdím klidnými ulicemi Selská, Mezi Potoky (obytná ulice), Dolnopolská, Doupovská. Na této trase není žádný schod, pro mě schod=zajížďka 500m, 2 schody=zeď.