Udržet co nejlepší kvalitu naší cyklomapy si, kromě nikdy nekončícího zpřesňování a upravování mapové kresby, žádá také udržet a rozšiřovat naší databázi fotografií. Nejsme Google, abychom jednou za pár let projeli celé město s kamerovým vozem; přesto jsou součástí cyklomapy stovky fotografií dokumentujících problémová místa, sloužících k získání orientaci či pouhému náhledu na charakter či kvalitu doporučené trasy.
Vaše zásluha
Sám jsem během roku 2012 přidal nebo vyměnil kolem 500 fotografií. Fotoaparát vozím prakticky stále a cíleně se vydávám do míst, kde cyklomapa potřebuje zlepšit. Více než padesát fotografií poslali ale také čtenáři Prahou na kole; jejich příspěvek, jakkoliv objemem nedosahuje počtu fotek pořízených na mapovacích vyjížďkách, je pro mapu nesmírně důležitý v tom, že zpravidla dokumentuje novou infrastrukturu nebo lokality čerstvě změněné. Čtenáři nám tak posílají fotografie dříve, než bychom se o úpravě místa dozvěděli jinak.
Pokud tedy uvidíte něco, co nemáme v mapě, neváhejte kontaktovat redakce@prahounakole.cz. Můžete nám rovnou poslat i fotky. Loni byly takto nafoceny piktokoridory v Podbabské ulici i upravené křížení Drnovské na Dědině. Poděkování patří Karlovi za nafocení cykloobousměrky v Heldově ulici v průmyslové zóně v Malešicích, tudy vedená praktická trasa v mapě prahounakole je nyní obousměrně legální.
Tereze jsme poradili trasu a následně ji pro nás na požádání nafotila. Rozšířila tak naše pokrytí do vzdálených končin ze Kbely do Miškovic a Mírovic. Vytvořila podrobné album, kde byly fotky asi po dvou stech metrech, pak je mnohem snazší poznat, na jaká místa přesně fotky patří. V případě několika fotek není třeba vytvářet galerii, nejlepší způsob je doplnit fotky v textu mailu GPS souřadnicemi konkrétních míst.
Nemuselo jít o fotky, stačila informace. Jiný Jiří napsal o probíhající výstavbě cyklostezky do Klecan. Další Jirka nahlásil dokončení rekonstrukce Střížkovské. Tomáš nám potvrdil, že pěší průchody pod Novým spojením jsou stále zataraseny betonovými bloky. Ivo nahlásil, že máme zakreslit do Open street map jednosměrku v Kobylisích. Jirka nebyl sám, kdo nechal přidat nové stojany, potvrdil, že podkova na Ořechovce je stále ohnutá a navrhl nápady na různá vylepšení. Wojtee upozornil na vzniklý cyklochodník u Letohrádku. Z oblasti Letňan a Kbel jsme dostali dost fotek od Jakuba Kary a Kalimera, část z nich už však v mapě není, protože mě motivovaly, abych se do oblasti vydal sám. Díky fotkám od Jezdila je mapa podrobnější v lokalitách na Hanspaulce a na Babě. Dík patří i řadě dalších. Nahlašovali jste nám zahájení a konce výluk, navrhovali doporučené trasy.
Stojany
Jen od května 2012 jsem přidal 40 fotek stojanů. Z toho 24 městských podkov, převážně v příkladných Kbelích, na Smíchově a Strašnicích, čtvrtích kde se hledají snadno. Další dva zdokumentované stojany také umožňovaly dostatečné zamknutí kola o rám. Typ běžně užívaný v Pardubicích u sídla ČSÚ na Skalce, a na Jiřáku nový model, které si Praha 3 zajišťuje sama. V dalších čtrnácti případech se bohužel jednalo o obtížně použitelné stojany jen na přední kolo.
Za zmínku stojí i pestrost objektů: ulice či náměstí, škola, banka, soud, obchodní centrum, supermarket, hřiště, radnice, pošta, akvapark, zámek, zimní stadion, úřad, restaurace, lékárna, tržnice a hřbitov. Bohužel jen u 12 byla zrovna zaparkovaná kola (někdy pro účely fotky, pššt:-). Musíte víc jezdit, ať je to u stojanů vidět.
V každém případě rádi použijeme vaše fotky stojanů. Pošlete nám tip na svůj stojan a pokud nejsou na správném místě, připište GPS.
Metro
Na trase B jsem přidal fotky vstupů do stanic Rajská Zahrada, Kolbenova a Anděl. Kvůli výstavbě kontroverzního COPA centra jsme fotku vstupu nahradili fotkou ohrady. Na Áčku jsme přidali fotky vstupů do stanic od Želivského po Depo Hostivař. Strašnická, Skalka a Depo jsou nyní v mapě vybaveny i obrázky stojanů použitelných jako B+R, ať už v rámci parkovišť P+R či blíž stanic. Na trase C jsme přidali fotku vstupu do I.P. Pavlova a oba výstupů na Hájích. Aktualizovali popis o výtazích, nově je od 1.února definitivně povolené použít výtah v deseti stanicích.
Míst, kde jsem fotografoval, je samozřejmě mnohem více. S dalšími lokalitami a snímky vás seznámím v připravovaných pokračováních tohoto článku.
Matěj Svoboda 28. 1. 2013, 16:44
Jů Novodvorská Plaza -- moje skládačka :) to je z toho výletu. Díky. btw: jak se pak v těch fotkách vyznáš a jak správně určíš kde to bylo?
Václav Kříž 29. 1. 2013, 09:42
Nemáš zač :-) No, když se mi jich nahromadí hodně z více výprav za sebou, tak chvíli hledám v mapě, ale najdu. Někdy i Streetview pomůže. S mapou pracuju rád a Prahu znám díky vylepšování cyklomapy čím dál tím víc. Ale vždycky dodatečně zjistím, že v té části města, kam jsem se minule vypravil jsem zase na něco zapomněl. Mám na google mapách zapíchané špendlíky do míst, které plánuju nafotit.
Squish 29. 1. 2013, 12:24
Good job. Jinak mám pocit, že jsem zahlédl piktokoridor v Rumunské.
Epo 30. 1. 2013, 10:33
Praha 8 se ted nejak zurive pustila do stojanu - kolem A2 jich ted vyrostlo snad 5:
- 2x u privozu v Podhori,
- 1x u najezdu na Trojskou lavku,
- 1x u cesty smerem ke kanalu v Troji
- a 1x v parku u Libenskeho pristavu.
Popravde receno, krome tech dvou u privozu mi celkem unika smysl takoveho pocinu, protoze nevim, kdo by si chtel zrovna v pulce useku, kde nic neni, parkovat kolo...
Stojany jsou to takove to "petiucko". V tuhle chvili schne beton...
Zkusim to cestou nafotit a pripadne nejak ulozit souradnice.
Petr 30. 1. 2013, 16:48
Epo: Hnidopich upozorňuje, že většina těch citovaných míst spadá pod Prahu 7, nebo ještě přesněji pod MČ Troja. Jedině snad ten Libeňský přístav spadá pod osmičku.
Vratislav Filler 30. 1. 2013, 18:48
Epo, Petr: Vznik stojanů není tajemstvím. Ony totiž konečně přišly peníze na akce plánovnaé na rok 2012. Stojany rostou i na Praze 11 (u škol). Počadník městských částí na stojany je ale stále docela plný a to bylo přijímání nových žádostí zastaveno už před dvěma lety, kdy se objevily první příznaky snižování podpory cyklo.
Václav Kříž 30. 1. 2013, 21:36
Děkuji za informace o nových stojanech a pikťácích. U stojanů se těším na upřesnění. Přidám do mapy.
Epo 30. 1. 2013, 22:51
Petr: tak nejak jsem myslel, ze Troja spada pod osmicku, ale asi to teda bude jen ten vrsek, co je sidliste ;-)
Epo 31. 1. 2013, 09:45
VK: Není zač. Posláno do redakční pošty...
Václav Kříž 31. 1. 2013, 22:07
Epo: každý malý pokrok dobrý. Přidal jsem jako zprávičku. Význam stojanů vidím. Využijí se při rekreačních cestách.
Zacyklení 1. 2. 2013, 09:06
Povodňové zpravodajství: na A2 v Troji zasahuje voda z Vltavy na stezku. Průjezdnost je stále dobrá. Nové schnoucí stojany pravděpodobně nebudou ohroženy.
Zacyklení 1. 2. 2013, 09:18
Epo: Stojan u lávky je od vchodu do zahrady zámečku vzdálen asi 10 m, to mi nepřipadá tak strašné. Spíš nechápu smysl stojanu uprostřed ničeho mezi lávkou a Trojským koněm. Že by pro rybáře?
Epo 1. 2. 2013, 10:12
VK: ale jo, lepsi nez vubec nic... kdyby u nich byla aspon lavicka...
Ja ale spis bych cekal, kdyby ten stojan, co je pri najezdu na lavku, byl (kdyz uz) u vchodu do zahrady Trojskeho zamku, protoze tam bych si to kolo jako vyletnik zamknul, kdyz se pujdu podivat dovnitr.
Stejne tak ten stojan, ktery je pod tou protipovodnovou zdi smerem na Trojsky kanal, kdyby byl nekde u toho dreveneho kone, nebo psiho cvicaku, pripadne primo u kanalu, co byvaji tribuny - tam si kola lidi musi zamykat o klandr (videno nekolikrat).
Takze za me ty dva v Podhori super, ty zbyle dva mohly byt umistene lepe...
Epo 1. 2. 2013, 10:18
Zacykleni: jojo, pokud je na Frantisku prvni povodnovy, tak A2 je zalita pod tim kopeckem, kdyz se sjizdi od clunozobcu a kdyz to stoupne jeste tak na pulku k druhemu povodnovemu, tak se zaleva usek mezi Podhorim a Zamky (pod hristem Joudrs, co je na kopci) a taky usek od Lavky k Trojskemu kanalu. Musi se to pak objizdet pres Troju s auty - mam vysledovano :-)
Epo 1. 2. 2013, 12:19
Zacykleni: no neni, ale lepsi by byl zevnitr za branou do zamecku - ja vim, jsem hnidopich :-)
Leda... i kdyz empiricky dolozeno, ze rybari sedavaji spis pod Lavkou u vyusteni potoka Haltyre (asi tam lip berou :p )
Ale treba tam teprve NECO vznikne...? ;-)