Celý web Prahou na kole i mapa prochází neustálým vývojem. Dlouhá léta nabízíme službu navrhnutí trasy. Kdokoliv z vás čtenářů a čtenářek může napsat na redakce@prahounakole.cz a poprosit o pomoc s naplánováním co nejlepší trasy pro své pravidelné cesty. Zcela dle individuálních přání a tužeb. Většinou tedy v co nejklidnějším prostředí s minimem dopravy.
„Nevadí mi brdek ani kilometr navíc /hlavně odpoledne/, preferoval bych vyhnout se frekventovaným ulicím. Pokud to tedy půjde.“ (Antonín W.)
Rekordní byl duben 2012, kdy jsme poradili trasy dvaceti lidem. Naše IT sekce dala do vývoje spoustu času a úsilí a na konci roku 2012 byl spuštěn automatický vyhledávač tras, který přebral většinu naší práce. Na vylepšování vyhledávače neustále pracujeme a toto jaro jsme přidali novou funkci, kdy si je možné přesunutím bodu na vyhledané trase výsledek více přizpůsobit individuálním potřebám. Doufáme tak, že naši osobní pomoc budete potřebovat čím dál méně a vyhovující návrhy tras díky tomu získáte dříve, v řádu pár sekund.
Díky dlouholetému poskytování těchto rad se nám v e-mailu ale postupně sešlo mnoho komentářů k naší práci, k navrženým trasám a i dost zkušeností z jízdy po městě. Rádi bychom se pro zajímavost o některé podělili.
Obrací se na nás například lidé, kteří začali jezdit v zahraničí a nyní by to rádi zkusili i doma v Praze.
„Ráda bych jezdila (alespoň v teplejších měsících) do práce na kole. Mé kolo není příliš dobře vybaveno, je to kolo vyloženě městského typu, žádná přehazovačka, proto by byl ideální ne příliš kopcovitý terén a nebo naopak, terén, kde by bylo převýšení shrnuto do jednoho strmého úseku, který by se dal vyšlapat vedla kola pěšky. Zkušenosti s jízdou po městě mám poměrně bohaté, tři roky jsem žila v Amsterdamu a kolo byl prakticky jediný můj dopravní prostředek, nicméně situace na ulicích tam byla samozřejmě jiná než je v Praze :) I když se přejezdu v ulicích plných lidí a aut nebráním, raději bych pro tuto cestu volila klidnější trasu, kolem vody apod.“ (Tereza)
Pochvaly nás vždy potěší:
„Moc díky, že existuješ! S kamarádkou jsme se nedávno rozhodly, že budeme jezdit do práce na kole. Držet řídítka a sešlápnout brzdu sice umíme, ale se zkušenostmi v jízdě na kole Prahou, jsme zatím v plenkách.“ (druhá Tereza)
„V červnu jste mi radil trasu a od července drandím Prahou na kole :-) Zvolila jsem 3/4 Vaší cesty a čtvrtku svoji (jen tam dole u Plzeňský), jelikož jsem si nezvykla (ač snaha byla) na helmu, takže volím klidnější cestu. Jinak sem byla hrozně spokojená a divím se, že jsem Vám ještě nepoděkovala! Takže se omlouvám, pač jste mi vážně hrozně pomohl!! Moc ráda Vás podpořím a doporučím (což už se tedy stalo) dál.“ (Katka)
Občas je ze vzkazů vidět, že si lidé jízdu na kole v Praze vyloženě užívají, případně o to hodně stojí:
„Samozřejmě čím je cesta ‚čučavější‘ a příjemnější, tím lépe, ale je nám jasné, že občas se provozu nevyhneme. ;)“ (druhá Tereza)
„A snad ještě jeden milý zážitek nakonec – nedávno jsem jela večer petřínským kopcem, už byla úplná tma a mně přestalo svítit přední světlo. Stezky na Petříně jsou z většiny neosvětlené, takže jsem pak jela po paměti úplnou tmou. Pěšky bych si to sama ve tmě asi netroufla. Takhle jsem mohla za jízdy krásně pozorovat desítky světlušek… A ještě jednou díky za trasu a rady!“ (Markéta)
Pokrok v automatizaci vyhledávání však neznamená, že bychom již nestáli o vaši zpětnou vazbu. Pište nám dále! Jak se vám jezdí na kole po Praze? Jak jste spokojeni s vyhledanou trasou přes vyhledávač? Co by se mělo zlepšit?
Kvalitní funkčnost vyhledávače také závisí na aktuálních a přesných údajích v mapě. Pokud si tedy všimnete, že mapa v určitém místě již nezobrazuje aktuální stav, neváhejte nám to sdělit. Na vaše zprávy se těšíme na naší redakční e-mailové adrese redakce@prahounakole.cz.
újezďák 22. 5. 2014, 21:40
Těší mě,že tahle služba funguje.
Vlastně mě těší 2x.
Je to pomoc.
A je to taky potvrzení faktu, že cyklista nemusí zarytě jezdit nejkratší cestou z bodu A do bodu B, což je velmi častý argument některých zaujatějších cyklistů, že si nemám kvůli pohodlí, potěšení z jízdy a bezpečnosti zajíždět a tím činit kolo méně výhodným, no a když to zazní na tomto webu :)
Kloboučník 23. 5. 2014, 12:35
Myslím že jste to špatně pochopil - nevím co by mohl kdo mít proti zajíždění si kvůli potěšení z jízdy nebo pohodlí. Oceňuji to, když někdo nevyměkne a než aby to objížděl, raději projede úsek kde je 70 a hustý provoz; řidiči si dříve zvyknou že je normální cyklisty potkávat všude. Ale nechápu co by kdo měl mít proti tomu, že volím raději maličko delší trasu, kde neztrácím výšku a každé stoupání se dá vydupat na 46z-26z (lehčí převod na své favoritce nemám), nebo že si to o kiláček prodloužím abych se podíval na zajímavý dům či si pocvičil jízdu po kočičích hlavách. Vždyť kolo je výhodné právě v tom, že se na něm člověk snadno dostane kamkoli, proč se upínat jen k jedné trase?
Vratislav Filler 23. 5. 2014, 13:26
Cyklista samozřejmě nemusí nic, zejména ne jezdit po nekratší praktické trase, když má nějakou jinou, která se mu líbí. Ale přímou a komfortní trasu by mít měl, protože přímé trasy 1) obslouží větší území, 2) umožňují dojížďku z větší vzdálenosti a 3) zlepšují časovou konkurenceschoplnost jízdy na kole.
wanted 24. 5. 2014, 17:20
Ta fotka nezobrazuje aktualni stav :)
Jinak, na hradcanske zmizel protejsi (mysleno na protejsi strane krizovatky) cyklosemafor. Ten co tam zbyl vyhovuje maximalne lehocyklistum. My ostatni koukame prevazne pod horizont. Ten dokopec to jeste zhorsuje.
Velmi mrzute.
wanted 24. 5. 2014, 17:21
Kdyby to nebylo jasne: Situace nastava pri vyjezdu z Pelleovy.
újezďák 24. 5. 2014, 21:38
Klouboučník :
pochopil jsem to dobře, viz Vratislav body 1,2 a 3 :)
Ne vážně, kdysi tady nebo na nakole.cz proběhla debata, ve které se zajíždění si hodnotilo velmi špatně, protože někteří cyklisti jsou taky jenom lidi a bojují o vteřiny konkurenceschopnosti i na kole.
Je to takový strašák, když nám lidi pojedou na kole o 1/10 času déle než MHD, tak nám na to kolo podruhý nevlezou protože český lid je prostý a nechápe ostatní benefity z jízdy na kole tak dobře jako to, že jim cesta do práce trvá o 10 minut dýl... a protože stejná čas honící hovada jsou běžnými účastníky provozu od chodníků až po dálnice, tak to v českém veřejném "přepravním prostoru" vypadá tak jak to vypadá...
Lidi jsou schopni použít lokty na schodech v metru aby jeli o jeden vlak v několikaminutovém intervalu dřív, chodci lezou přes zábradlí a svodidla aby ušetřili 30 vteřin, cyklisti kličkují jako šílenci před semaforem na chodník, automobilisti jezdí na oranžovou úplně běžně a policie místo toho aby to skládala pendreky na jednu hromadu se toho nepřipoutaná a bez sirény účastní...
A doma si všichni v 19,30 i Tv Nova u píva spokojeně odfouknou, že za den ušetřili 5 minut času...