Nové cyklopiktokoridory na Smetanově nábřeží v Praze

Publikováno: 03. července. 2021, 1 min. čtení
Autor: Martin Šnobr
Úvodní foto: Martin Šnobr
Publikováno: 03. července. 2021, 1 min. čtení
Autor: Martin Šnobr
Úvodní foto: Martin Šnobr

Pražské Smetanovo nábřeží má v úseku Karlovy lázně až Resslova (Tančící dům) nově cyklopiktokoridor. Ten na úzkém jízdním pruhu upozorňuje na přítomnost lidí na kole a zdůrazňuje, že ve většině úseků není možné cyklistku či cyklistu (bezpečně) předjet.

Opatření tak mírně zlepšuje podmínky na pražské páteřní pravobřežní cyklotrase A2 v samotném centru. Minulý rok se v navazujících úsecích vyznačilo několik stovek metrů ochranný cyklopruhů v Divadelní a na Rašínově nábřeží. V úzkých místech přibyly též cyklopiktokoridory.

Čekáte na infrastrukturu, která nebude realizována pouze barvou? Tu by mohly přinést úpravy v rámci zklidnění Smetanova nábřeží, některé se mají začít realizovat již letos. Více v článku: Jaká je budoucnost cyklodopravy na Smetanově nábřeží? IPR představil koncepci.

Martin Šnobr

Student architektury se zájmem o urbanismus, udržitelnou dopravu a fungování měst. Členem redakce je od roku 2018.

Komentáře k článku17

Tik 04. 07. 2021, 23:11
1
5

Hele, dobra ilustracni fotka. Bila cara neni zed, predjizdeni zleva po tramvajovem telese.
Slusny!

MaT 05. 07. 2021, 01:21

Tik: No jo, ale ty "bumlíky" se přejíždějí o dost hůř... :-) Ale po pravdě - když zrovna žádná tramvaj v dohledu není, bylo by fajn, kdyby cyklisté na ten tramvajový pás mohli legálně najet. Nebo mají v té koloně popojíždět také? Tak ona tam ta kolona asi není kvůli přemíře cyklistů, ale asi spíš kvůli přemíře aut, ne? :-)

Jenda 05. 07. 2021, 03:12
2
1

MaT: Chtěl jsem napsat něco podobného (když tramvaj nejede, tak co se jako stane), ale on bývá problém se pak na konci zařadit když chceš jet rovně - tam pak můžeš někomu překážet. Napadá mě leda převést po přechodu, což je ale zase opruz. Pokud cyklista odbočoval doleva, tak to bylo opravdu v pořádku.

(Jinak poznámka pro lidi co tu to moc nečtou: Tik je tu znám tím, že trvá na doslovném dodržování zákonů za každou cenu, i když to třeba vede k naprosto absurdním výsledkům, viz třeba diskuze pod https://mestemnakole.cz/2020/09/nikdo-neuceny-z-chodniku-nespadl/)

Vratislav Filler 05. 07. 2021, 13:01

Hehe, na to fotce především nemají být ta auta. Pak by bylo vše v pořádku.

josuk 05. 07. 2021, 19:26
1
4

VF: :-))) auta sama nejezdí... to těm lidem to jaksi ještě nikdo nezačal vysvětlkovat resp. nenabídl alternativu.. předhození cyklistů na sežrání k větší pohodě v Praze nepovede.. Kdepak ty okruhu hnízdo máš?

Tik 05. 07. 2021, 19:49
1
4

Vidim, ze zdůvodnit se nedodržování předpisů dokážete pěkně.
Ono absurdní dodržování zákonů je třeba ten váš slavnej metr a půl, zejo... Nebo jízda po chodniku. Na cervenou. Prostě je to absurdní, kašlem na to. Fakt se mi líbí, jak si to dokážete zdůvodnit včetně úžasného Fillera "vy zas bijete cernochy" kdyby tam nebyla auta, nemusel by porušovat předpisy.
A kde vede ta hranice které zákony či předpisy jsou absurdní? Kolo na chodniku? Auto na cyklostezce? Střílení do lidi? Jen se ptám...

Redakce: žádám o smazání osobních útoku (Jenda),

Jenda 05. 07. 2021, 20:34

Ale já zastáncem metru a půl nejsem, naopak jsem tu již psal, že si myslím, že to způsobí zdržování, protože potkávám ve městě spoustu situací, kdy mě někdo předjede s menším odstupem, je to v pořádku a jinak by za mnou musel čekat.

Kde vede ta hranice bylo rozebráno v odkazované diskuzi, zjednodušeně když lze dostatečně jistě (ano, není to úplně ostrá hranice) předpokládat, že nikoho neomezím (nebo nedejbože neohrozím), a zejména když naopak tím někomu jinému „pomůžu“ (například že za mnou nemusí pomalu jet, ale může předjet), pak je to v pořádku. Opět to zmiňuji ve svém komentáři zde, kdy říkám, že to předjíždění po kolejích není OK pokud se na konci bude nějak blbě zařazovat.

Není mi jasné, kde vidíte osobní útok - odkázal jsem na předchozí diskuzi, aby se zde zbytečně neopakovala (mj. protože zdejší redakční systém neumí nic jako „dej mi výpis starších komentářů tohoto uživatele“) a napsal jsem její shrnutí (uznávám, že mým pohledem - slovo absurdní je citově zabarvené - jak jinak byste ale označil to, že zde https://www.bike-forum.cz/static/images/discussionpost/0009/22/1260/10033zfhmpne4tsz3y7e5fyvuugtax83qc104tc1.jpg vyžadujete, aby jel cyklista slalom?)

Martin Šnobr 06. 07. 2021, 00:41

@Tik – komentář odstraňovat nebudeme, nejde o porušení pravidel diskuze a ani neodpovídá definici osobního útoku.

Vratislav Filler 06. 07. 2021, 11:49
10
1

@Josuk: Dálnice v Malešicích nebo v Suchdole na tohle není potřeba. Městský okruh se v Praze nestaví proto, aby se po městě jezdilo autem méně, právě naopak. Okruh se staví, aby se po městě jezdilo autem pohodlněji a víc. Vnější okruh se staví proto, aby tranzit (který zabere jen zlomek jeho kapacity) uvolnil místo místní automobilové dopravě, a v suburbanu se jezdilo autem pohodlněji a víc. Suma sumárum, představa, že okruhy povedou k tomu, že se bude někde jezdit autem méně, je pouhý oblbovák pro masy, aby se to postavilo... a deset let potom se "musely" stavět dálnice další. Jestliže cheme mít v pražském regionu v ulicích bezpečnější prostředí, menší provoz, méně znečištěné ovzduší, bezpečí pro děti a komfort pro jízdu na kole, tak je nutné stavět metro, železniční diametr, tramvajové trati a další stavby pro veřejnou dopravu. A dopravní kapacitu pro IAD replikovat 1:1, tj. postaví-li se někde obchvat s kapacitou 30 tisíc vozokilometrů denně (vzor Poncarova), musí se jinde z kapacity stávajících komunikací 30 tisíc vozokilometrů ubrat.

Pražský cyklista 07. 07. 2021, 12:49

Sorry jako ale tohle mohl vymyslet jen velkej IDIOT!

Mickey 07. 07. 2021, 14:58

Tik nikdy nešel na červenou po přechodu, když nebylo široko daleko žádné auto. Nebo snad jo? A k čemu jsou pak zákony? Bože dobrej.

josuk 07. 07. 2021, 16:48
1
3

@VF díky za odpověď. Podle mého názoru se by se však, stručně řečeno, mělo počítat i s nějakým rozvojem IAD. Vždycky, i když bude metro a železnice (mimochodem nejspíš násobně dražší než obvyklá silnice pro IAD) bude existovat potřeba IAD. Soustavné přiškrcování IAD (jak vidíme u kupř. Praha sobě nebo Pirátů) se mi jeví jako prostý populismus, prestože jsem onehdá na to slyšel. Tím že se někde přivře tepna pro IAD tak jen něco jiného jinde vyhřezne. Přitom ti lidé (v těch autech) za to zhusta nemohou, těm ještě nikdo ani nezačal vysvětlovat, že ta hlavní příčina je vlastně v tom, že fakticky nemohou bydlet blízko svého zaměstnání, školy, dokonce ani poblíž MHD.. IAD bude vždycky nezbytná a je potřeba s ní počítat. Protože i mě jako občana na kole ohrožují občané v IAD zahnaní do kouta.

Martin Šnobr 07. 07. 2021, 17:04
7
1

@josuk rád bych viděl to „Soustavné přiškrcování IAD". Většinou naopak vidím snahu ty kapacity zvětšovat, občas jen zachovat. Počet aut v Praze každý rok přibývá, zácpy se zhoršují a mnohé–dříve klidné uličky bývají dnes ve špičkách plné aut. A do toho ještě bude město zlevňovat parkování.

Bral bych to naopak – neškrtí Praha v současném stavu spíš všechny ostatní dopravní prostředky?

prt 08. 07. 2021, 14:19

Ad Tik a plná čára:
podle mne je ale možný výklad, že se jedná o objíždění (nikoli předjíždění) - a to se přes plnou čáru může. Jízdní kolo se obvykle (při dokončení objíždění) dokáže zařadit (mezi vozidla v koloně, do prostoru pro cyklisty před kolonou) případně odobočit vlevo na Národní.

tik 09. 07. 2021, 01:35
2
3

Hele, krome hejtovani Tika si nekdo pripustil moznost (redakce?), ze na osvetovem webu by ilustracni fotky nemely obsahovat 2-3 prestupky (dle striktnosti vykladu)?

Teda pokud je to osvetovy web a ne misto setkvani sekty "mrk mrk, my vime jak to je"

Petbrab 18. 07. 2021, 23:49

Nic to neřeší. Auta jsou nalepeni na cyklisty. Mě jeden frajer pak naschvál u ND vybrzdil.
Bohužel současné vedení magistrátu není cyklistice příliš nakloněno a podle toho současný stav cyklotras v Praze vypadá.
Pamatuji před lety za jiného vedení Prahy při besedě po velké cyklojízdě s radním zaznělo, že by v chybějící náplavce mezi Rudolfinem a Mánesem mohly vzniknout pontony ale příchodem Pirátů na magistrát cyklistika v Praze umírá.

prt 19. 07. 2021, 11:57

@ Petbrab 18. 07. 2021, 23:49:
Ad vybrždění: blbci jsou ve všech skupinách obyvatelstva
Podpora cyklo: a kdože byl v minulosti více nakloněn? (nějak si neumím vzpomenout)
Pontony: naprostý blud, neprojednatelný zejména pro řešení při zvýšených hladinách, kdy by se to muselo někam odklízet (není kam, ochranné přístavy jsou obsazené stávajícími plavidly a plovoucími zařízeními); který radní to byl?

komentář

Pravidla diskuze, Ochrana osobních údajů

Líbil se Vám článek? Podpořte náš další obsah!
Stačí 10 Kč a minuta Vašeho času.

Vyberte prosím částku, poté budete přesmerováni na darujme.cz

Mohlo by vás zajímat
Praha 12 začala stavět cyklostezku na Točné
Praha,

Praha 12 začala stavět cyklostezku na Točné

27. července. 2021, 1min. čtení
Patočkova ulice v Praze 6 má opět cyklopruh
Praha,

Patočkova ulice v Praze 6 má opět cyklopruh9

21. července. 2021, 4min. čtení